montering af flamingobats i terrændæk

  • Hej alle.

    Ved emnet har været oppe mange gange, men synes generalt jeg mangler lidt omkring flamingobats montering.

    Ellers er det vel sådan her:

    Væk med gulvbrædder.
    Væk med strøer.
    Ned til "råt" terræn.
    Grus på til du når den ønskede højde 
    *flamingobats.
    Armerings-jernnet.
    Varmeslanger.
    Beton.
    Dampspærre.
    14 mm. svømmende gulv.


         
* Her er jeg i tvivl om man ligger 2 lag flamingobats af en given tykkelse,  
   og det andet lag, ligger man modsat/forbandt for at minimere kuldebroer, eller   man bare ligger et lag bats, og så armeringsjern på..? 


Jeg spørg kun for at blive klogere.

Hej alle. Ved emnet har været oppe mange gange... Vis hele indlægget
91 svar
 Følg tråden
Der er 80 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
og igen.. er det fint nok med 5-10 cm afretningsgrus inden man ligger flamingopladerne? det er vel bare for at rette af så det er i vatter

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Rotor laser og affaltskraber med modtageren op.

Du kan se laseren der står i vinduet her, og modtager som er sat direkte på skraberen.


Derefter svubbes det lige engang i overfladen med et kloakrør.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skrevet af Daugaard24 den 09-04-2009 09:59
og igen.. er det fint nok med 5-10 cm afretningsgrus inden man ligger flamingopladerne? det er vel bare for at rette af så det er i vatter


Ja, det er helt fint med 5-10cm grus.
Det er bare til afretning inden isoleringen ja.
Ser sq godt ud. du har ikke en hjemmeside hvor du har flere billeder af processen?
Kloark røret kan ikke dreje rundt? du går bare og "Dupper" det ned i betonen?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Nu er det ikke mig der har lavet det, men en kammerat der er entreprenør.
Jeg har bare større entreprisen på den renovering,   og har derfor entreprenør og murerarbejde med i mit tilbud.
 
Men det er et hjemmelavet kloakrør som bare er monteret på et skaft, og nej der kan ikke drejes rundt.

Ja, den svuppes bare rundt i overfladen af flydebetonen, så det "vibreres" i overfladen til en jævn flade.

Flere billeder af renoveringen kan ses her...
http://www.koluda.com/album/renovering/
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg har andre steder faktisk vidst også i denne tråd beskrevet opbygning af terrændæk. Men grunden til mængden af sand er at man i gamle dage skulle lave et kapilarbrydendelag og det er i dag udgjort af flamingoen ene. Men 10 cm er bedre end 10 cm jord. Med hensyn til brug af pumpen er det jo fint nok man har folk til 400 kr i timen til at flytte på betonen, men den er jo heller ikke helt gratis at leje sådan en karl. Hvad angår det med at flytte betonen ind i et hus med trillebør er jo nok ikke optimalt. Man kunne vel godt læsse det af på en pressening ude i haven leje et langt transportbånd fåes op til 8 m og skovle det op der på og køre det rundt med trillebørinde i huset, det ville jeg nokvælge da transportbåndene ikke er så dyre og leje.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Jeg kunne sagtens have klaret at flytte den beton rundt selv, har selv støbt en del gulve efterhånden, men havde jo selv rigeligt at se til med alt det tømrer arbejde der var ved siden af også, så derfor kom der entreprenør på.
Nu er det sådan et tilbud jeg har fået fra den lokale trælast, hvor de har regnet færdigt beton Vibreringsfri C20 DG 16 mm XO Cio 40, ved ikke hvad alt det betyder, men hvordan bliver det leveret? der står i tilbuddet aflæsning med transportbånd, vil det sige det ikke bliver pumpet ind i huset??

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Du kan se en betonkanon med transportbånd i denne tråd http://www.lav-det-selv.dk/Forum/forumid/4/postid/140479/view/topic/

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Koludabyg:

Den der laser hvordan bruges den? er det også det som man kalder et Nivelleringsapparat?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også