montering af flamingobats i terrændæk

• Hej alle.

Ved emnet har været oppe mange gange, men synes generalt jeg mangler lidt omkring flamingobats montering.

Ellers er det vel sådan her:

Væk med gulvbrædder.
    Væk med strøer.
    Ned til "råt" terræn.
    Grus på til du når den ønskede højde 
    *flamingobats.
    Armerings-jernnet.
    Varmeslanger.
    Beton.
    Dampspærre.
    14 mm. svømmende gulv.

* Her er jeg i tvivl om man ligger 2 lag flamingobats af en given tykkelse,  
   og det andet lag, ligger man modsat/forbandt for at minimere kuldebroer, eller   man bare ligger et lag bats, og så armeringsjern på..? 

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Hej alle. Ved emnet har været oppe mange gange... Vis hele indlægget
91 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

hej

du må ikke blande støbemix i en tvangsblander fordi sten sætter sig fast i blandearmene, du skal bruge en tromleblander

Hej

Du må ikke selv lave varme eller koble det til, hvis det er direkte fjernvarme der er tale om, og når der er tale om vandbåren gulvvarme under trægulve, skal der udføres en blandesløjfe, hvor styringen er blokeret, så den maximale gulvtemperatur ikke kan overskrides ved fejlbetjening.

Jeg har aldrig haft problemer med at blande støbemix i en tvangsblander, og anser en fritfaldsblander (tromleblander) værende til mørtel o.l.

Jeg kender også en vvs gut som skal hjælpe med gulvvarme, vi har fjernvarme, tror også det er direkte, bare for at hører om der var nogen som kender ca pris på det man skal bruge til det..

vedr. støbning af gulvet orla, BRUGER jeg så bare støbemix og blander cement og vand i selv? kender du blandingsforhold til dette?

undskyld alle mine spørgsmål...

Men når nu blandingen er klar til at komme på gulvet, hvordan skal man så fordele det? laver jo portioner af gangen. Skal det pudses på plads eller hvordan gør man?

Annonce
Hvis du aldrig har prøvet at støbe gulv før, vil jeg på det allerkraftigste råde dig til at få en ka'l med, der har prøvet det før. Det er altså ikke "bare lige" at få det ordentligt, så du med rimelighed kan komme med dit gulv.
Jeg har støbt flere gulve, men det er bestemt ikke noget jeg praler med.
Gør det hele klar og så få en øvet med på selve støbeopgaven.

Med venlig hilsen
ktm

hej orla

til mørtel bruger man netop en tvangsblander

men ikke til støbemix

man sætter vel nogle snorre op, så man kan se hvad niveau betonét skal op i, for at få det i vatter?

Hej

Jeg finder netop ud af at der findes tvangsblandere uden gummiblandere og de kan selvfølgelig ikke bruget til støbemix.

De tvangsblandere jeg har været ejer af har alle været med gummi på blandearmene.

Selvfølgelig får man tingene blandet bedst i en tvangsblander, men ved mindre stykker murerarbejde er det nok at skyde gråspurve med kanoner at starte en stor tvangsblander op.

En fritfaldsblander kan være vanskelig at blande en tør beton i.

Nu har jeg lige været ude hos www.olt.dk og de har flamingo bats som måler 1200x2400x150 mm. Ville det være endnu bedre end 1200x1200x150 mm? da de er større giver det jo endnu færre samlinger, eller er det et fedt.??
Ikke nogen der rigtigt har en mening om hvordan man nemmest murer/støber det gulv selv? min far kan godt hjælpe, det har han prøvet før, men sætter man snorre op, så man kan se det niveau man skal op til? på den måde får man da også et okay lige gulv? jeg har tænkt mig at spartle gulvet over bagefter med noget selvnivilerende spartel, for at få det mere plant og glat...

Der er yderligere 51 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også