Hjælp til at slette ubuntu 8.10 og installere XP

Hej alle

Jeg har haft Ubuntu 8.10 nu i et par måneder og må indrømme at det ikke rigtig er mig. Jeg har givet det mange chancer, men der er bare hele tiden kommet flere og flere små som store problemer.
Derfor har jeg nu købt xp fordi jeg gerne vil kunne bruge netbank og flere andre programmer.

Jeg kan dog ikke helt finde ud af at få slettet ubunut og installeret windows.

- Hvis jeg prøver at boote fra cd virker det nogenlunde til at starte med, men så siger den huritgt efter at setup ikke kunne fortsætte fordi der ikke blev fundet en installeret harddisk.

- Jeg har også prøvet at sætte cd i mens jeg er inde i ubuntu og så siger den: "This medium contains software intended to be automatically started. Would you like to run it?"

Så trykker jeg "Run" men så siger den "Error autorunning sotfware - Cannot find the autorun program"

Jeg prøvede derefter at gå ind i "maskine" og åbne cden derfra. det kunne jeg godt og trykker jeg på "setup.exe" og vælger "install windows xp" så ser det også ud til at virke, men desværre ser det ud til at den bare går i stå under første punkt "collecting information" :(

Håber nogen herinde kan hjælpe mig med mit problem?

på forhånd tak

Hej alle Jeg har haft Ubuntu 8.10 nu i et par... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det står i bunden af skærmen når du booter. Du skal være lidt vaks til at trykke

Home edition, uden servicepack eller SP1 eller SP2 ?
Meningen med at trykke F6, er at installere en driver til dit chipset, via en CD eller diskette, så XP kan finde din HD. Men jeg mener ikke det burde være nødvendigt, da du har XP med SP3. Så jeg er lidt på bar bund.

Har været inde på HP siden og finde din PC.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=228&lc=en&dlc=da&cc=dk&lang=da&product=3365189

Der er umiddelbart ingen drivere til din PC.

Men måske der fulgte en CD med ?
okay - jeg har desværre ikke nogen cd med driver. Alt lå installeret og klar til brug da jeg købte den. den blev dog købt med vista.

Jeg aner godt nok ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har søgt og søgt rundt på nettet men kan ikke finde en løsning.

Der bør da da være en måde hvorpå man kan starte copmuteren "forfra" altså med formateret harddisk uden noget styresystem?
Jo, det kan du også ! Har lige arbejdet lidt på det. Mener at problemet er at XP ikke kan se disken, da den er formateret i LInux´ system.

Du skal derfor have formateret din HD til NTFS. Så der skal findes en boot cd på nettet som kan dette.

Jeg har selv en sådan som hedder Hirens CD. Den indeholder en masse hjælpeprogrammer, bl.a. programmer til at formatere med.

Jeg arbejder lige lidt på at finde noget brugbart til dig og vender tilbage.

Håber da du har mulighed for at brænde en CD ?
Annonce
Okay det hørte jeg godt om i et andet forummet men forstod det ikke helt og har ikke gjort det da jeg lige ville høre om der var andet man kunne gøre.

"Du skal derfor have formateret din HD til NTFS"

 - hvis jeg formaterer min HD til "NTFS" vil xå så godt kunne finde en harddisk når jeg prøver at indstillere xp?

Jeg har mulighed for at brænde en cd bare ikke lige på stående fod da jeg inden brandbar cd har.
"- hvis jeg formaterer min HD til "NTFS" vil xå så godt kunne finde en harddisk når jeg prøver at indstillere xp?"

Det er det jeg håber på......

Jeg har selv leget med linux, men har derefter installeret Vista på harddisken. Og der har ikke været problemer med at finde disken.
Okay.

Her er det link jeg fik i det andet fora: http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=115843&package_id=271779

han sagde også noget med at jeg skulle hente iso filen og brænde den på en cd og så starte copmuteren op med den i.

Problemet er at du har en SATA harddisk, og det kan XP ikke se.

Søg evt. på google efter "SATA driver" og prøv dig lidt frem.
Det du skal gøre, er at trykke F6 under bootning af XP-cd'en, og have SATA driveren klar i et USB-diskettedrev, men selvom du skulle få det til at lykkes, at få installeret XP, så vil du sikkert komme til at mangle en masse drivere til maskinen, skærm, netkort m.v. De findes sikkert ikke på HP's supportside til denne maskine med XP.
Du må nok have fat i det originale software (Vista) fra HP.

Ok. Du går herind: http://www.killdisk.com/downloadfree.htm

Gå ned til:"Booting from a CD". Gå lidt ned og klik på:"Bootable ISO Image of Active@ KillDisk".

Download filen, 4 MB, og pak den ud. Der er 3 filer: Read me og BOOT-DSK og ISO-burner som er til at brænde ISO filer med. Brænd BOOT-DSK på en CD. Boot op med CD´en. Vent til der kommer blå skærm med tekst.

Gå ned på "Active@ KILLDISK (FREE)" Tryk "enter" og vent. Der kommer en skærm med noget begrænsning, da det er en free version. Tryk "enter" til OK.

Du har nu en oversigt over de drev der findes på Computeren. Find din enhed. Tryk F10. Gå ned til "Skip Confirmation" og tryk "mellemrum" for at sætte et kryds. Gå ned til "Start Erasing" og tryk "Enter". Der skulle nu være en bar nederst i skærmen, Hvor der står "Progress". Din disk bliver nu overskrevet. Afhængig af størrelse, tager det noget tid.

Din disk er nu tom og klar til installering.

Programmet bruges til at slette indhold permanent på en disk, så det ikke er muligt at hente data frem igen.

Formålet med dette program, er at slette dine partitioner og programmer på disken.
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis