Pebberspray?

Jeg overvejer at købe en til alle damerne i familien, da de er utrygge.
Jeg spørger ikke til moral, lovlighed og falsk tryghed, men om nogen har erfaring med at vores koner og døtre føler sig tryggere?
Jeg overvejer at købe en til alle damerne i... Vis hele indlægget
39 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af grandoldman den 21-05-2009 09:44
Lige over grænsen mod Flensborg står der en pølsevogn der sælger pebberspray. Mener det var 60 kr pr stk.. du får helt sikkert rabat hvis du køber 10 stk.

Hvis man sætte 1000 kr i bøde op mod en voldtægt eller overfald som idag jo ikke bare er nogle flade men spark og knive. så er de 1000 kr da billigt og et fuldstændigt latterligt beløb sammenlignet med hvad man undgår.

Køb den spray og skulle du eller damerne få brug får håber jeg de tømmer den i hovedet på forbryderen.

Det er fuldstændigt latterligt at man ikke kan forsvarer sit hjem uden at blive kriminel.

Man kan jo evt. holde på man tog dåsen fra den kriminelle.

Hvordan holder denne sætning i retten?: jeg skal have erstatning - jeg ville jo bare smadre hans vindue og stjæle hans ting. Jeg vidste jo ikke de blev bange ??????????

Det er fuldstændigt latterligt at man kan blive nødt til at forsvare sit hjem......................

Med al respekt: du står med en peberspray overfor et dobbeltløbet oversavet haglgevær....
Skrevet af billito den 21-05-2009 23:50
Bøden er vist højere end 1000. Mener at den er på 1400, hvis man bliver fundet peberspray på bopælen og op til 3000 hvis det er i "byen" man bliver taget.. Samt at det er en overtrædelse af våbenloven.. Så hvis man er besiddelse af tilladdelser til f.eks våben eller jagttegn, kan man risikere at de bliver inddraget..

Brugen af sprayen kan i yderste konsekvens give ubetinget fængsel.

Bare til oplysning.

Det er den eneste ting jeg misunder USA på. Nemlig det at man må forsvarer sit hjem, sig selv og sin familie.

Har aldrig kunne se den mindste mikro smule fornuft i at man bliver forbryder hvis man går på en forbryder..
Man skal da kunne påberåbe sig sindesyge og manglende hjerne hvis man påstår at man ikke vidste at man ikke må gå ind i andres aflåste huse og binde de mennesker der nu bor der og så tage de ting som andre ejer.. ??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

WD-40 er både lovligt og mere virksomt end pebber spray. dog skal stadset i øjnene.


Jacob
Skrevet af Jacob Antenne den 23-05-2009 19:36
WD-40 er både lovligt og mere virksomt end pebber spray. dog skal stadset i øjnene.



Det er stadig ikke tilladt at benytte og du skal virkelig kunne komme med en fornuftig forklaring på, hvorfor du har et smøremiddel med i tasken, så medmindre du kan bevise, at du lider af angst for knirkende døre ller lign, vil det være rigtig svært....

Planlæg positivt - konsekvensberegn negativt. 

Spørgsmålet gik ikke på lovligheden men på trygheden.

Selvfølgelig vil et forsvarsvåben give tryghed, men glem alt om WD40 og andre fantasivåben. Et effektivt forsvarsvåben som peberspray vil bidrage til at dæmpe panikken i en krisesituation, og det kan være afgørende for om det udsete offer kan nå at foretage det rigtige modtræk.

Uanset våbnets effektivitet vil det give indehaveren en indre ro og jo bedre mentalt afbalanceret en person virker, desto mindre er chancen for at blive offer. Og skulle det ske tror jeg altså ikke på at der vil være tid til at overveje hvad voldsmanden har tænkt sig at gøre, uanset hvad de forskellige B-film antyder som medierne slynger i hovedet på befolkningen. Der er ingen som på forhånd kan sige om det drejer sig om en psykopat eller en mentalt retarderet svampeinhalerende person med blæst hjernefunktion og personlighedsspaltning, så det gælder først og fremmest om at pacificere voldspersonen og peberspray er intet mindre end eminent til formålet.

I denne bananrepublik vi kalder danmark er befolkningen overladt til sig selv og i erkendelse af de faktuelle forhold, må man tage en uigenkaldelig bestemmelse om hvad man vil gøre. Vil man være det viljeløse offer og i værste fald lade familien gå til grunde, eller vil man tage konsekvensen af en nødvendig handling. Det varer alligevel indtil flere timer førend ordensmagten ankommer standsmæssigt, - hvis det da ikke ligefrem drejer sig om hørbare skudvekslinger. Lær damene at sprayen ikke hører hjemme i håndtasken, fordi de ikke kan nå at få sprayen frem i en krisesituation. Instruer dem i at tømme den på klods hold og uden forudgående trusler om at bruge den. Der er ingen grund til at give en overfaldsmand gode muligheder for at ændre angrebstaktik.

Diskuter eller synliggør hvilke muligheder der er for at bortskaffe sprayflasken i forskellige situationer. I tilfældet hvor damerne ikke når at forsvinde før den såkaldte ordensmagt ankommer, skal de trænes i at være professionelle benægtere, så en gennemgang af mulige scenarier vil være en stor hjælp til selvhjælp, som i givet fald vil gøre personen i stand til at håndtere en efterfølgende udredning af hændelsesforløbet.

Bryg en ultrakort historie sammen om en imaginær barmhjertig samaritan som ville hjælpe en skrigende mandsperson eller lignende, men nævn ikke ordet peberspray. Er historien godt indstuderet kan den fraviges og stadig virke sandsynlig, og når overfaldsmanden engang kommer til hægterne, kan han ikke med sikkerhed genkalde sig ofrets udseende. Uden håndfaste beviser bliver det ord mod ord, forudsat ofret kan holde sin kæft lukket.

Tale er sølv men tavshed er stadigvæk guld værd ude i samfundet.



Mvh. Christian

Annonce
1 Køb noget Capsaicin

2 Fortynd det 1 ml til 2dl

ren alcohol eller 96% finsprit
2 dele baby olie (for at klæbe til huden)

Udregning efter scoville skala skulle give godt 5 mio. (som politiets)

Vil du have det tyndere så fortynd det så meget som du tør cayenne peber skulle også være godt at blande i


Jan
Saltspray troede det var til at skylde øjnene i efter tåregas

Jan

Mon ikke man lige skulle tage et kig på hvornår denne tråd er fra?

Den er over 4 år gammel.

Mon ikke man lige skulle tage et kig på hvornår denne tråd er fra?

Den er over 4 år gammel.

Mon ikke man lige skulle tage et kig på hvornår denne tråd er fra?

Den er over 4 år gammel.
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis