Pebberspray?

Jeg overvejer at købe en til alle damerne i familien, da de er utrygge.
Jeg spørger ikke til moral, lovlighed og falsk tryghed, men om nogen har erfaring med at vores koner og døtre føler sig tryggere?
Jeg overvejer at købe en til alle damerne i... Vis hele indlægget
39 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Advarsel! Unødig og sarkastisk kommentar på vej!

Hvis man vil udstyre kvinder med pebberspray skal de også holde sig i køknet hvor de har noget og bruge den til!

- Here I was, just enjoying my Second Amendment rights, and you people have to freak out on me!

http://www.berlingske.dk/article/20041129/danmark/111290253/

og så må du hellere udstyre dem med hver 1000 kr ,for det er bøden her i dk og være i besiddelse af peber spray
Der er ingen her i huset, der vile bruge en peberspray.. Den kan jo blive brugt mod en selv, hvis en anden får fat i den..  Brillepuds-spray fyldt med 3 dobbelt salmiak, kan bruges i stedet for, hvis det skulle komme der til..

Man går  fra at være offer, til lov overtræder, hvis/når man bruger sprayen mod en overfaldsmand.. Også selv det er selvforsvar.. 
 

Skrevet af billito den 19-05-2009 22:30

Man går  fra at være offer, til lov overtræder, hvis/når man bruger sprayen mod en overfaldsmand.. Også selv det er selvforsvar.. 
 



Man er præcis lige så meget lovovertræder, hvis man fylder "Brillepuds-spray fyldt med 3 dobbelt salmiak".

Derimod er deodoranten en god ting. Du kan til enhver tid sandsynliggøre, at den ikke er medbragt som våben og den har en naturlig plads / funktion ved at ligge i tasken.

Den er sikkert ikke lige så effektiv som pebersprayen, men kan give nok forvirring til, at man kan nå at løbe væk.

Tror helt sikkert, det vil give en form for tryghed for d'damer at have den med. De skal dog instrueres i både brug samt forklaring efterfølgende.

Hvis de "synes det så ud som om, han havde en kniv" kan de gå langt længere i deres selvforsvar.

Planlæg positivt - konsekvensberegn negativt. 

Annonce
Så lad os da tage lidt moral alligevel :)
Jeg er klar over det er ulovligt, parat til at betale bøden for damerne, og damerne er også fløjtende ligeglade med straffen hvis det kan redde dem mod en overfaldsmand. Dåsen bliver næppe opdaget med mindre den har været brugt i en eventuel nødsituation.

Fordelen med pebberspray/tåregas er at det ikke er et direkte dødeligt våben. Hvis overfaldsmanden får tilkæmpet sig sprayen, er den så heller ikke direkte farlig for damen selv, i modsætning til f.eks. en kniv/pistol.
Jeg er ikke tilhænger af våben og har aldrig selv brugt et, men tiderne er ændret, her tænker jeg også på hjemmerøverier, og folk beskytter sig som de kan. Det synes jeg ikke er moralsk forkert, men en helt anden samfundsmæssig snak som jeg ikke skal bringe på banen. Spørgsmålet var om damer (eller andre I kender som har selvforsvarsvåben) FØLER sig trygge.
Nu har jeg et eksempel eller tre, og svaret er for deres vedkommende at den er god at holde i lommen hvis man er nervøs på togstationen om aftenen :)
Deo i stedet for peberspray. Det er vel af samme ide "nogen" har konstrueret en ratlås til bilen som er udformet som et baseballbat. :)
Lige over grænsen mod Flensborg står der en pølsevogn der sælger pebberspray. Mener det var 60 kr pr stk.. du får helt sikkert rabat hvis du køber 10 stk.

Hvis man sætte 1000 kr i bøde op mod en voldtægt eller overfald som idag jo ikke bare er nogle flade men spark og knive. så er de 1000 kr da billigt og et fuldstændigt latterligt beløb sammenlignet med hvad man undgår.

Køb den spray og skulle du eller damerne få brug får håber jeg de tømmer den i hovedet på forbryderen.

Det er fuldstændigt latterligt at man ikke kan forsvarer sit hjem uden at blive kriminel.

Man kan jo evt. holde på man tog dåsen fra den kriminelle.

Hvordan holder denne sætning i retten?: jeg skal have erstatning - jeg ville jo bare smadre hans vindue og stjæle hans ting. Jeg vidste jo ikke de blev bange ??????????

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Bøden er vist højere end 1000. Mener at den er på 1400, hvis man bliver fundet peberspray på bopælen og op til 3000 hvis det er i "byen" man bliver taget.. Samt at det er en overtrædelse af våbenloven.. Så hvis man er besiddelse af tilladdelser til f.eks våben eller jagttegn, kan man risikere at de bliver inddraget..

Brugen af sprayen kan i yderste konsekvens give ubetinget fængsel.

Bare til oplysning.
Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis