Bemærkning/Advarsel vedr. IKEA Køkkener

Hej LDS'er,

Jeg står og skal købe et køkken fra IKEA. Idag blev jeg gjort opmærksom af en ven, som er køkkenmontør, at IKEA har ændret deres skinnesystem til en "discount" type fra Blum, som efter sigende skulle være MEGET ringe ift. det gamle system de havde.

Samtidig har IKEA ikke valgt at sænke priserne på skabene eller gjort kunderne opmærksomme på den ændring.

Håber folk kunne bruge disse oplysninger til noget, jeg vil i mellemtiden lede efter et nyt køkkenfirma og snakke med IKEA i næste uge for at få en mere specifik årsag til at der ikke er opstået nogen prisregulering.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Hej LDS'er, Jeg står og skal købe et køkken fra... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

hvordan tarveligt? er det stadig med sølvgrå skinner, ligner det de  gamle fra blum? eller er de tyndere/mere ustabile...

 

Bo J

Efter alt dette skriveri: Hvad er forskellen?
De skuffedæmpere jeg tidligere har monteret er 10 cm. gråsorte, og plastik over det hele.
De nye er det dem der er noget længere, og som har en tynd metal pind der stikker ud i den ende der vender frem mod fronten?

Green

Bo:

Selve skuffeskinnen  er som sådan OK, det er mere selve det beslag der skrues på skuffefronten der er noget juks.
På de gamle system, var disse beslag i stål, på de nye er det plastic. Ligeledes er selve justeringen af skuffen også noget meget klejnt plastic.

green:

De nye skuffedæmpere er en slags stmepler, ca 10 cm lange. De fungerer såmænd fint nok, men de er stort set umulige at pille af igen, hvis man skulle have det behov.

Hvad angår det problem med at pille skufferne ud, må jeg konstatere at jeg ikke kan få det til at fungere sådan som brugsvejledningen( vejledning, HA!) viser.

Ved at klatre halvt ind under skabet er det lykkedes mig at lokalisere en plastic (mere plastic!)modhage, der skal trykkes op, så kan man få skuffen fri.
Det er dog betragteligt mere vanskeligt end ved det gamle system.

Summa summarum tror jeg at det er sidste gang at jeg har købt Ikea skabe.
Jeg skulle godt nok have renoveret bryggerset, men efter min "succes" med badeværelsesskufferne, tror jeg at valget falder på noget andet.


Med venlig hilsen

Anders

Skrevet af tmeldgaard den 17-04-2009 17:09
Hanne1977: Det er altid dejligt når folk gør sig den ulejlighed at oprette en bruger og efterfølgende rakker ned på et produkt og roser et andet - med en cut'n paste meddelelse i flere tråde. Det lugter så skønt af skjult reklame


Jeg tror ikke de behøver reklame de havde nok at se til da jeg havde kontakt med dem jeg prøver skam bare at hjælpe andre til en god køkkenoplevelse vi er jo nogen som gerne vil have vores køkken i mere end 3 år.

Eller har jeg skam ikke noget ondt at sige om Ikea vi var jo selv ved at købe køkken der.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis