Bemærkning/Advarsel vedr. IKEA Køkkener

Hej LDS'er,

Jeg står og skal købe et køkken fra IKEA. Idag blev jeg gjort opmærksom af en ven, som er køkkenmontør, at IKEA har ændret deres skinnesystem til en "discount" type fra Blum, som efter sigende skulle være MEGET ringe ift. det gamle system de havde.

Samtidig har IKEA ikke valgt at sænke priserne på skabene eller gjort kunderne opmærksomme på den ændring.

Håber folk kunne bruge disse oplysninger til noget, jeg vil i mellemtiden lede efter et nyt køkkenfirma og snakke med IKEA i næste uge for at få en mere specifik årsag til at der ikke er opstået nogen prisregulering.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Hej LDS'er, Jeg står og skal købe et køkken fra... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Anders K den 01-03-2009 18:46

Hvornår er ændringerne trådt i kraft?

Jeg købte Ikea køkken midt i januar, og da var det Blums "gode" serie skuffebeslag mv. der blev medleveret.


Du er nok et af de heldige, erfaringen kom fra et køkken der blev købt i begyndelsen af februar måned..

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Skrevet af Håndværkeren den 01-03-2009 18:47
Det kunne jo tænkes at den skinde de førhen brugte er steget så meget i pris, at de montere en billigere for at holde samme prisleje som de altid har gjort.

Hvorfor er køkkener hos HTH, Vordingborg køkkenet samt Kvik så ikke steget siden? De bruger trods alt samme type endnu..

Jeg opdatere tråden når jeg har haft en korrespondance med IKEA i næste uge.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Hejsa ElectricalFreak
Jeg er dybt oprigtigt bekymret for dig og dit "helbred".
Ikea er absolut ikke en high end forretning hvilket priserne jo også afspejler. Jeg har selv et Ikea køkken der er lidt oppe i alderen, dog uden at vise alderdoms tegn endnu. Det er fint du advarer imod et bestemt produkt og type, men det jeg bestemt ikke bryder mig om at du bygger dit udsagn på anden mands udsagn og derudaf afleder at hvis det er noget klyt at montere, er det sikkert også noget skrammel at eje og bruge.
Du må hjertens gerne snakke med Ikea hvis du står for at anskaffe dig et sådant køkken, det ville jeg da også selv, men decideret fraråde andre via nettet, er hvis det samme som at råbe "ulven kommer".

Jeg er af den overbevisning at selvom man ikke fysisk kan se den anden læser, skal man undgå rygter og egen tro, og basere sig på saglig fakta. Med sandheden kommer man længst

Tak på forhånd for god tone i det kommende svar.


Kun perfekt er "godt nok"

cru,

Du må bearbejder mine oplysninger, som du nu engang lyster, jeg ønsker blot at gøre kommende ejer af et IKEA køkken opmærksom på "problemet". Det er op til folk selv om de vil bruge det til noget eller ej.

Jeg har på intet tidspunkt sagt det var noget skrammel, jeg har kun udpeget produktet ift. de prismæssige aspekter, så må folk jo selvom hvis de vil betale mere, mindre eller det samme for et produkt der er blevet nedgraderet.

Jeg vælger at ignorere den anden sidste linje mht. rygter, tro og sandhed. Hvis du mener jeg har baseret min viden på fantasi-basis/løgn, så er der ingen grund til at spilde din tid i min tråd/debat.

Jeg er glad for at du bekymre dig om mit helbred, men jeg er en frisk ung mand og lever i mit bedste velgående. :-)

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Ohoy skipper... tror lige du skal slå bak... som Harry siger i DSB reklamen

CITAT fra ovenstående sidste indlæg:
Jeg har på intet tidspunkt sagt det var noget skrammel, jeg har kun udpeget produktet ift. de prismæssige aspekter, så må folk jo selvom hvis de vil betale mere, mindre eller det samme for et produkt der er blevet nedgraderet.

Jeg vælger at ignorere den anden sidste linje mht. rygter, tro og sandhed. Hvis du mener jeg har baseret min viden på fantasi-basis/løgn, så er der ingen grund til at spilde din tid i min tråd/debat.
CITAT slut.

Dit første indlæg indikerer ellers noget andet.

CITAT (igen) fra første indlæg:

.... ændret deres skinnesystem til en "discount" type fra Blum, som efter sigende skulle være MEGET ringe ift. det gamle system de havde.

CITAT slut.

Tror nok jeg står af nu, jeg kan vist ikke bidrage med mere fornuftigt.



Kun perfekt er "godt nok"

Annonce
cru,

Tror nok jeg står af nu, jeg kan vist ikke bidrage med mere fornuftigt.


Hørt.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!

Jeg har i dag været i Ikea i andet ærinde og var lige henne og snakke med køkkenafdelingen.

De kunne bekræfte hvad trådstarteren skrev i første indlæg: Ikea køkkener anvender ikke længere Blum skuffeskinner mv.

Jeg fik ikke svar på hvad de skifter til, men jeg er da glad for at jeg nåede at købe køkken mens det stadig var den "gamle" model.


Med venlig hilsen

Anders

Anders K,

Man kan så sige du har været utrolig heldig, jeg nåede desværre ikke at indkøbe mit køkken før ændringen hvilket jeg meget ked af, da jeg i forvejen har en del Blum tilbehør liggende.. :-(

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Skrevet af ElectricalFreak den 03-03-2009 21:38
Anders K,

Man kan så sige du har været utrolig heldig, jeg nåede desværre ikke at indkøbe mit køkken før ændringen hvilket jeg meget ked af, da jeg i forvejen har en del Blum tilbehør liggende.. :-(
Ja det må da være godt ærgeligt, men så er det vel billigt til salg, hø-hø


Med venlig hilsen

Anders

Det er sku lige før, jeg ser lige tiden an. Jeg er nu størst fan af Blum systemet og har desværre optimeret mit køkken efter IKEA's system, men nu ser vi hvad der sker.. :-)

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis