Bemærkning/Advarsel vedr. IKEA Køkkener

Hej LDS'er,

Jeg står og skal købe et køkken fra IKEA. Idag blev jeg gjort opmærksom af en ven, som er køkkenmontør, at IKEA har ændret deres skinnesystem til en "discount" type fra Blum, som efter sigende skulle være MEGET ringe ift. det gamle system de havde.

Samtidig har IKEA ikke valgt at sænke priserne på skabene eller gjort kunderne opmærksomme på den ændring.

Håber folk kunne bruge disse oplysninger til noget, jeg vil i mellemtiden lede efter et nyt køkkenfirma og snakke med IKEA i næste uge for at få en mere specifik årsag til at der ikke er opstået nogen prisregulering.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Hej LDS'er, Jeg står og skal købe et køkken fra... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

hej jeg har valgt ikke at købe Ikea køkken da jeg ikke kunne få svar du ganske simple spørgsmål vedr. deres køkkener.
Alt var på plads og vi var lige ved at købe da jeg fik kolde føder og fandt et køkkenmærke fra Litauen som vi kunne få til samme pris som Ikea og det Litauske firma bruger de rigtige Blum skuffer med selv luk(eller hvad det nu hedder) og køkkenet er færdigsamlede ved levering.
De har kun Dansk udstilling mellem Silkeborg og Århus og deres hjemmeside hvor man også kan købe online hedder www.ecoform.dk
Skrevet af tmeldgaard den 17-04-2009 17:09
Hanne1977: Det er altid dejligt når folk gør sig den ulejlighed at oprette en bruger og efterfølgende rakker ned på et produkt og roser et andet - med en cut'n paste meddelelse i flere tråde. Det lugter så skønt af skjult reklame

Det var desværre også min første umiddelbar tanke :-/

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
er der nogen der kender til de nye beslag... kender kvaliteten! Var i ikea i uge 13 og få lavet et tilbud og skal bestille det i morgen... da vi var deroppe for 3 uger siden var alle deres beslag i udstillinger blum og de løse hængsler og skuffedæmpere var også blum... føler mig da lidt snydt hvis de bare ændre produktet uden at sige noget om det...
Bo Jørgensen:

Det er stadig blum, de har blot gået nedgraderet modellen, altså med andre ord, kvaliteten er faldet, men prisen er bibeholdt. Jeg var ude og kigge på de nye beslag og jeg kan tydeligt mærke og se forskel, men det har almindelig folk der ikke roder med køkkener ikke en chance for at konstatere.

Personligt havde jeg fra starten af vores renovering lagt fast på at vi skulle bruge ikea, men nu er jeg _desværre_ hoppet over til vordingborg køkkenet istedet.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Annonce
sidder med en lidt øv følelse de skuffedæmpere vi så var små cylindre man klikkede på skufferne, er de stadig det?
tvivler på at alle udstillinger i ikea var byttet ud for 3 uger siden, så et eller andet sted må man jo sige det er misvisende, og for dårligt de ikke gør opmærksom på ændringerne...

det lød jo til i et tidligere indlæg at ikea medarbejderen havde sagt de ikke brugte blum mere... der er altså lidt forskellige udmeldinger

hvad dælen skal man gøre...
Bo Jørgensen:

Jeg tror stadigvæk de har det samme gamle tilbehør, de kan ikke bare fjerne det fra den ene dag til den anden da de stadig skal tilbyde dele til det gamle system. Man kan også være fræk og købe hele køkkenet eks. skinnesystem og så købe det ved siden af for at få det man selv ønsker, det har jeg også selv overvejet, men så køber jeg også blum i tyskland for at spare lidt. Det kommer helt an på hvad man orker og har tid til at gøre :-)

Hvis du kontakter deres kundeservice, så indrømmer de gerne at systemet er ændret, men de er meget "shh shh" med hvilken kvalitet det er, jeg fik i hvertfald aldrig svar på om det var fair at de tog den samme pris for noget der var ringere.

Min bror har lige købt bryggers hos Ikea for 2uger siden og det er stadig Blum, så det passer ikke at de ikke sælger Blum mere.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!

skulle nok have bestilt det for 3 uger siden så... men selvfølgelig kan der være en periode hvor de stadig har blum på lager,

var lige inde på blum's hjemmeside og umiddelbart kan jeg ikke se de skulle have et billigere alternativ, der stadig har dæmper på... så måske de får et andet mærke, blum laver vel ikke et billigere altenativ kun til ikea.

ved med mig selv jeg ikke gider begynde at købe køkken uden beslag og så købe beslag et andet sted.

nå så er køkkenet bestilt...
den flinke dame i kundeservice sagde at det ikke var blum mere, men at kvaliteten var af samme standard og med samme garanti... og samme mål som blum, så alt deres indretningstilbehør osv. passer også i

det hele går jo nok alligevel :)

Endnu en up-date til tråden her.

Jeg er som nævnt tidligere, den lykkelige ejer af et Ikea køkken (med de gamle skuffeskinner!).

Jeg har nu købt et skuffeskab til badeværelset med de nye skinner.

Førstehåndsindtrykket er at skinnerne og specielt beslagene er af en yderst tarvelig kvalitet i forhold til de "gamle".

Værre er det, at jeg endnu ikke har fundet ud af at få skuffen fri af de s@$!#s skuffeskinner endnu.

Er der nogen af jer der har luret systemet?

På forhånd tak!


Med venlig hilsen

Anders

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis