Vandrør

Hej LDS

Jeg er ved at renovere min kælder og i den forbindelse skal jeg have skiftet et stykke vandrør formentlig varmt vand til badeværelset.  Røret hænger under kælderloftet samlet efter mottoet: Har vi ikke kaviar så må vi tage hva' vi har" Det vil sige med en masse tilfældige bøjninger, så røret slår et sving ind i rummet.
Det ser mildest ikke særlig kønt ud. Derfor vil jeg have flyttet det ind til væggen. Jeg tænkte når nu det er et synligt rør, at jeg selv kunne ordne det. Jeg skal bare lige vide hvad det er for noget rør jeg skal bruge. Er det bare alm. sort stålrør eller skal det være galvaniseret? Det skal males bagefter.
Hej LDS Jeg er ved at renovere min kælder og i... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af bazze den 04-04-2009 21:35
og så lige til mureren: jow, den rørsamler er lovlig og den er VA-godkendt og den er trækfast. Du har ramt den eneste rørsamler jeg ville have brugt i samme situation hvis jeg ikke havde skåret gevind i det rør og brugt en union. Godt ramt og sov trygt :-)
Jeg kan godt forstå min tråd har skabt debat om LDS VS. Autoriseret arbejde. Hvis ikke jeg vidste det inden fandt jeg hurtigt ud af hvor mange faldgruber der er i selv begynde og rode med det, og det er fint med sådan en lille advarsel. Hvis ikke jeg havde fået så mange gode råd her først, ville jeg aldrig have lavet det for så var det helt sikkert endt galt.

Den rørsamler fik jeg anbefalet af en herfra siden da den jo er VA-godkendt. Hvad vil det sige at den er trækfast? og hvad bruger man egentlig rørsamlere til som ikke er VA godkendt?

At de er trækfaste bytyder at den ikke lige kan trækkes fra hinanden. Alt hvad der har med drikkevand at gøre skal være VA-godkendt. Hvis et stykke fitting skal sidde på et varmeanlæg f.eks. behøver det ikke være VA-godkendt.
http://www.etadanmark.dk/danish/mkva/va.htm
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også