Svinghjul

Hvad kan årsagen være til at mit svinghjul på min volvo p md5 sidder urokkilgt fast? Jeg vinterkonserverede moteren med glykol, i november, den gik fint uden problemer. Ca 14 dage efter var jeg ude at dreje på svinghjulet, det var som om at den lige kunne skubbes op på kompresions punktet, men ikke slog tilbage. Nu kan jeg ikke rokke det ud af stedet. Kan det være gearet? Håber der er nogen der kan få mig til at sove roligt om natten igen! Da jeg har sagt mit job op, og er begyndt at studerer igen, og det derfor ikke må være et alvorligt problem. Vh Mikkel
Hvad kan årsagen være til at mit svinghjul på min... Vis hele indlægget
49 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Dynamic, ja båden står på klostervænget 5 i Sæby så det ville være fantastisk med lidt vejledning. Der er måske 3mm slør, det er alt.
Kigger ud fredag eller lørdag
Hej Dynamic, beklager, men jeg er desværre på fyn frem til Søndag aften. Evt en anden dag? Tlf 61786999 Vh Mikkel

ok,, vi snakkes ved først i næste uge.

Hej Søren, så er topstykket afmonteret, og ja der var kommet vand i. skal jeg lade den stå med noget rustopløsende i et stykke tid? Eller skal jeg begynde at prøve at løsne den med magt?
Annonce
Hej Søren, så er topstykket afmonteret, og ja der var kommet vand i. skal jeg lade den stå med noget rustopløsende i et stykke tid? Eller skal jeg begynde at prøve at løsne den med magt?
Årh, der var lige et billede.
Nå det var, som forventet, lad den stå et par dage med rustopløser, der er stor fare for at knække stempelringe, hvis de er rustet meget, og så er der en større rep. undervejs. Men hvordan er det sket ? er der tæringer i topstykke, eller har du ladet vandslangen med tryk på løbe med stoppet motor, hvordan lader det sig gøre, hvis du har skyllet med frostvæske til sidst ? Så burde det være kølervæske, som er rustbeskyttende, der var i cylinderen. Lidt af en gåde.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg tror det må være på grund af vandslangen, så vidt jeg kan se ser topstykket fint ud.
Jeg tror det må være på grund af vandslangen, så vidt jeg kan se ser topstykket fint ud.
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis