Svinghjul

Hvad kan årsagen være til at mit svinghjul på min volvo p md5 sidder urokkilgt fast? Jeg vinterkonserverede moteren med glykol, i november, den gik fint uden problemer. Ca 14 dage efter var jeg ude at dreje på svinghjulet, det var som om at den lige kunne skubbes op på kompresions punktet, men ikke slog tilbage. Nu kan jeg ikke rokke det ud af stedet. Kan det være gearet? Håber der er nogen der kan få mig til at sove roligt om natten igen! Da jeg har sagt mit job op, og er begyndt at studerer igen, og det derfor ikke må være et alvorligt problem. Vh Mikkel
Hvad kan årsagen være til at mit svinghjul på min... Vis hele indlægget
49 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så er den afmonteret, den ser fin og tør ud i enden, men svinghjulet sidder stadig FAST. Kan det være andet end væske i cylinderen? Jeg har afmonteret kilremmen, så generatoren stopper den ikke.
har du prøvet at ta' lidt hårdere fat baglæns

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Ja, men det gir`sig ikke en millimeter. Angående at det skulle være rustet fast, jeg drejede jo på hjulet, det var ganske vist stramt, men så var det som om det kørte sig fast?
det lyder som du har kørt stemplet op i noget rust, hæld en sjat diesel ned i hullet, det skader ihvertfald ikke. hvordan er din oliestand? den er forhåbentlig ikke steget. Det er en fejl at sætte en vandslange til motoren, du risikerer at der er tryk på og en udstødningsventil er åben, og så render der vand lige ned i motoren.

ErikChristensen 
Ok jeg prøver med lidt diesel ned til cylinderen. Tak for svarene
Annonce
Hej Mikkelb

Er du nu sikker på den ikke er i gear din motor?
Kan du overhoved ikke rokke med svinghjulet?

- Peter

www.diode.dk - Se mere om Winga 30 motorbåd
Nej den burde ikke være i gear. Og svinghjulet kan overhovedet ikke flyttes, nærmest som om den var i gear?
Selv om gearet blokerer, burde der være lidt slør at bevæge svinghjulet i , har du kikket på din olie

ErikChristensen 
Jeg kan se vi har samme post nr. Er båden i sæby ?
Hvis den er kan jeg godt kigge på den, og komme med et par fif..
mvh Dynamic
Hej MikkeB

Det er ikke din starter der hænger/klemmer i kransen på svinghjulet?

Hvis svinghjulet sidder fast som om det var "svejst på" uden at rokke - så hælder jeg også til at det desværre er det indre af motore du skal fokusere på.

Hold os endelig opdateret om udfaldet :)

- Peter

www.diode.dk - Se mere om Winga 30 motorbåd
Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis