Forventet pris på udskiftning eltavle?

Hej Alle LDS....

SKal have skifet min eltavle ud med en LK med automatsikringer.
Har den komplette tavle klar, men kan sjovt nok ikke skifte den selv.

Pt ser det ud som på vedhæftede billede...
42 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er svært lige og give et bud hvad det render op i mendu skal nok regne med det meste af en hel dag til sådan et projekt. Der skal jo ikke gå ret meget galt for tiden stikker af fra en.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Min elektriker brugte 6 timer på:
Rive gamle tavle ned (udvendig monteret)
Lave et hul til eltavlen i koksvæggen (forsænket tavle)
Sætte den fast
Montere målerskab i et hul jeg havde lavet klar.
Forbinde alle ledningerne.

Jeg kan sige at der var 6 grupper, 3x16 3p+n, og 3x13 1p+n

Mvh You Can Do It!

Jeg har forespurgt lokal elektriker på lignende opgave (dog inkl. komponenter) og fik en pris på ca. 3.500, så dit må jo være en del billigere, da du har tavle selv.

Planlæg positivt - konsekvensberegn negativt. 

Normalt siger jeg at en udskiftning af en eltavle koster 3000 kr. inkl moms, arbejdsløn og levering af ny tavle (forudsat tavlen placeres samme sted som den eksisterende) deroveni kommer kr. 1500 hvis målerrammen også skal udskiftes, så har du lidt prisideer at forholde dig til.

-Spørgsmålet er om dén nye tavle du har umiddelbart passer ind i hullet i din væg, ellers vil der blive noget arbejde der også. Uanset hvad så bør opgaven kunne løses på et sted mellem 4-7 timer ca. for en elektrikker. inklusiv afprøvning og lovmæssige målinger.
Nu skriver du at du selv har tavlen, så jeg går ud fra det er en færdig typetestet tavle du har købt, inklusiv lovmæssig dokumentation/ varmeberegning etc. ellers kunne der også godt blive noget der.

Det er en LK PGE150, så den passer ikke i hullet, men det fikser jeg selv.

Den er skam samlet af vores elinstallatør nede på arbejde. Så det skulle der gerne være styr på.

Problemet er at jeg er ansat i en produktionsvirksomhed, så kan ikke lige få den monteret derigennem :-)

Manny, er du elektriker?

Undskyld at billede er så ringe... (Bad bad camera i en E71)

Annonce
Monteringsmæssig ser den fin ud den tavle ham installatøren har strikket sammen, og til planforsænkning, det skal nok blive godt.

og ja jeg er elektrikker, det kan jeg ikke løbe fra :-)
Det ser ok ud, men problemet er jo dokumentationen for at tavlen er ok. Umiddelbart bliver den svær at godkende, da der er mange grupper iforhold til hpfi. Ikke mindst en varmeberegning, tror jeg også bliver et problem med den tavle, men muligvis ligger den lige på grænsen.

Ud over den (tilsyneladende) manglende dokumentation som Sten omtaler ser den umiddelbart fin ud. Hvor sidder din måler egentlig placeret? sidder den udvendig?
Dit forsyningsselskab vil med garanti kræve der indbygges en såkaldt tarifsikring (eller afgifsikring om man vil) i forbindelse med udskiftning af tavlen.
Hvis den skal placeres i din nye tavle kommer det næste problem, da det kræves der er minimum 20% plads til udvidelse i en ny tavle og du dermed vil komme under det.
Det er som regel kun på landet el-selskaberne kræver tarif-sikringer.
Skrevet af StenKrog den 24-01-2009 20:26
Det er som regel kun på landet el-selskaberne kræver tarif-sikringer
Ja det kan du have ret i, alt efter hviken landsdel vi befinder os i og dermed hvilket forsyningsselvskab der er tale om. Beklager min formulering af forige indlæg for det er dog ikke alle selvskaber der kræver det i byzoner, det er korrekt
Der er yderligere 32 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis