Forventet pris på udskiftning eltavle?

Hej Alle LDS....

SKal have skifet min eltavle ud med en LK med automatsikringer.
Har den komplette tavle klar, men kan sjovt nok ikke skifte den selv.

Pt ser det ud som på vedhæftede billede...
Hej Alle LDS.... SKal have skifet min eltavle ud... Vis hele indlægget
42 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
manny: Hvor finder du kravet om 20% udvidelsesmulighed?
Nu er jeg ikke andet end en gemen bygningskonstruktør, godtnok af guds nåde, men hvad er en tarif sikring.
Har googlet det, og fundet noget med at det er en for sikring, men forklar venligst.
Forventer at installatøren der kigger forbi i morgen har styr på det....
En tarif sikring er en gruppe der sidder inde i tavlen før alt andet og den gør at du ikke skal anmelde hvor mange grupper der er tilsluttet i din installation.

Kravet om 20% er and og ikke eksisterende.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Hos hvilket elselskab skal du anmelde hvor mange grupper du har sat på ? Mvh. Elektriker
Som udgangspunkt skal det indrapporteres til elselskabet såfremt du udvider den eksisterende installation med 20% eller ændrer 30% af en eksisterende installation.

Jeg smed gerne et link til Sikkerhedesstyrelsens hjemmeside, men den har fået et "facelift" og er vist ikke helt på højkant endnu.
Annonce
Nu har jeg arbejdet hos et elselskab i godt 5 år. elinstallatører, indrapporterer ikke hvor mange grupper der sidder i de forskellige tavler. Jeg tvivler dog ikke på at SIK foreskriver at det skal indrapporteres. Men tvivler dog på at det foregår sådan i praksis i andre selskaber.
Der er forskellige arbejdsgange hos forskellige forsyningsselskaber - men sidst jeg kiggede hos Frederiksberg Forsyning (der nu er blevet en del af DONG) skulle du ikke bare indrapportere gruppeantal, men også brugen af grupperne - eksempelvis lys, komfur, varme osv.
Woav...hatten af for det. Man kan sige at de faktisk kun har noget at bruge forsikringen til, iforhold til resten af dimensioneringen af kabelnettet.
Uanset hvad der skal til, så glæder jeg mig til at få skiftet den eltavle ud.
Men vi kommer da til at mangle vores installationskunst....
hej... vi har også haft lign. tanker, men en rigtig udskiftning vil kræve udskiftning af den nuværend etykke måler til digital samtidig med den sorte plomberede boks... Det må Dong Energy kun kave og alene det skal Dong have 5-7000 kr for.


kh. hilsen Mr. GDS 0
Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis