Motorsav smøre ikke

Jeg har en billig motor sav (P Lindberg ) som ikke smøre kæden.
Jeg har prøvat at gøre det hele rent ved svær/kæden.
38 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan prøve følgende, tøm smørre olie tanken, fyld lidt terpentin på istedet. tag sværd og kæde af og start motoren, det skulle løsne det skidt der har sat sig i din pumpe. Det er nemlig her fejlen ligger.
Lige her kunne svaret også ligge hos P. Lindberg. De billige save som P. Lindberg sælger er kinesiske kopier og deres tekniske kvalitet er ikke imponerende. Man får hvad man betaler for. Der er derfor ret stor sandsynlighed for at problemet er mekanisk, altså en defekt af en eller anden slags. Til disse kopier har jeg ikke mulighed for at skaffe reservedelstegninger så der kan jeg ikke hjælpe dig. P- Lindberg reklamerer med at de fører komplette reservedels programmer til deres save så der er en trøst der.
Søg fejlen enten i det drev på krumtapakslen der driver pumpen rundt eller i selve pumpen, mest sandsynligt i drevet.

Det kan selvfølgelig også tænkes at mine fordomme er netop dette - fordomme og så har Håndværkeren nok fat i det rigtige.

Niels Ejnar

www.saveniels.dk


 Niels Ejnar

www.saveniels.dk

 

Det er det muligvis nok Niels, min alko er jo også en billig kopi maskine til 600,00 Kr. men den har da holdt til at skove 50 rummeter træ ind til videre.

Jeg tror at mange af vi amatører lige skal lære at det er saven der skal arbejde, vi skal bare styre den

Jeg har lige snakket med P Lindberg...

Der var ikke så meget bøvl......der er en lille svaghed for punpem så den vil de med glæde skifte gratis for mig.
De har alle resevedele til der billig sav.
Håndværker du må endelig ikke misforstå mig. Jegmener absolut ikke at alle hobby brændesavere skal købe professionelle save. Det er helt fint med en hobbysav til hobbyarbejde.

Jeg prøver bare at se lidt på sandsynligheden for forskellige fejlkilder.
Havde det været en professionel sav så havde dit bud været det mest sandsynlige.
Når det er en meget ny kinesisk kopi så er det bare mere sandsynligt at problemet er mekanisk.

Jeg har erfaringer med en bred vifte af save og min agt er udelukkende at hjælpe. Hvis jeg kommer til at virke belærende så er det ikke med vilje.

Niels Ejnar

www.saveniels.dk

 Niels Ejnar

www.saveniels.dk

 

Annonce

Hej Niels.

Næh jeg mente faktisk at vi mange gange er en flok amatører, vi kan jo ikke vide alt vel

OK.  Niels, så fortæl mig om det er en figur du har kreareret der vises i din avatar.
Det er en figur som jeg har kreeret. Det er mig til højre og figuren til venstre. Se eventuelt flere skulpturer på min hjemmeside: www.saveniels.dk Niels Ejnar

 Niels Ejnar

www.saveniels.dk

 

Der er yderligere 28 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis