Sejlads på Rügen...

Hej alle.

Vi overvejer, om ferien et af de kommende år skal gå til Rügen. Selv i vores svenske badekar kan vi jo tilbagelægge strækningen med et par gode dages sejlads (en enkelt overnatning i Klintholm) Og farvandet ser rigtig spændende ud.

Men hvad skal man som hobbysejler uden duelighedsbevis have med af papirer, hvis man vil på de egne? Pas, naturligvis, men hvad med båden? Forsikringsbevis? Findes der noget, der svarer til 'det grønne', man skal have med i bilen?

Og er der noget, man skal være specielt obs på rent navigationsmæssigt? Området ligner lidt Nakskov eller Skælskør Fjord med meget skarpe kanter på løbene.

Vi køber naturligvis søkort over området, inden vi begiver os ud på turen. Findes der noget, der svarer til 'Det Levende Søkort' for området?

Fortsat glædelig bagjul til alle

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hej alle. Vi overvejer, om ferien et af de... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
og så er den stakkel der ligger i vandet og i sejler forbi han/henne fordi i ikke har hørt at vedkommen har kalt maydag min båd synken
kan mand så med god samvitghed søve mår mand kommer i havn og høre at der er en drukken og mand kunne ha redet personnen
renek

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )


Hej Lars og Elisabeth.

Til at starte med vil jeg sige at jeg synes at i får meget glæde af jeres båd og færden på søen. Jeg vil ikke gå ind på certifikater, montering af udstyr og alt det kedelige ved nærpraktiske ting. Men blot beundre jer for jeres mod på livet som fritidssejlere. Jeg ville gerne med på fællestur med jer i vores Albin 25 jeg mener at det vil være super hyggeligt. I skal have ros for jeres hjemmeside og jeg vil i fremtiden (og har lige skrevet i gæstebogen) prøve at tilføre jeres hjemmeside med tips og triks. Vi har sejlet overalt i danmark og har haft mange forskellige og enkelte store både men egentlig er vi blevet rigtig glade for vores båd(som har fået nyt navn og hjemhavn) som vi fik i bytte for en 32 fods motorbåd.Til slut: Savner jeg jeres beskrivelse af jeres tur..Kom i nogensinde til Rugen?
Vh. Søren.


sorenkran

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også