Spændvidde for spærtræ o.lign.

Hej folkens,

Nogen der har data over spændvidde af forskellige typer træ? Jeg skal have sænket mit loft ude i entrén og er i tvivl om diverse spændvidder på spær osv. Den længste side er 2.5m mens den korteste er 1.7m.

Loftet skal holde forskallingsbrædder samt et lag gips.

Skal man virkelig have fat i DS-bogen for at finde simple værdier?! :-)

På forhånd tak.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Hej folkens, Nogen der har data over spændvidde... Vis hele indlægget
49 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af pev den 26-12-2008 18:55

Hej.

Jeg synes det er noget fulk du her vil lave. Jeg ville montere en lodret forskalling rundt i rummet, herefter ville jeg montere tværstykker ind på den korteste afstand, det giver en fantastisk stabilitet.

 


Der kommer til at være en ramme rundt med 45x45 vægreglar.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!

Hej igen.

Ok. vil du ligge reglarne ned ?

 


PE

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skrevet af pev den 26-12-2008 19:01

Hej igen.

Ok. vil du ligge reglarne ned ?

 


Har desværre tabt dig, hvad menes der med at ligge dem ned? :)

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!

Ja, det mener at montere dem på fladen.

Er der plads til at rejse dem op, så ville jeg gøre det.


PE

Jeg ville ønske jeg kunne forstå hvad du mente, min fantasi hænger på en kort snor idag, alt skal forklares med en tegning! :)

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Hvis du ligger reglarne ned, så vil loftet fylde omkring 60-75 mm.

Rejser du reglen op, så får den en større dimension 100-120 mm.

Fordelen ved at reglen står op, er at si behøver du ikke at skrue den fast til loftet, men kun ude i kanterne, den store dimension gør at du ikke få nedbøjning, hvis du holder de tværgående på cc: 60-70 cm.
cc= fra centrum til centrum eller fra kant til kant.


PE

pev>> det er fint at du vil hjælpe MEN
læs dog lige alt det der er gået forud , alt det du kommer med nu ER gennemgået tidligere
det eneste du opnår nu med de ting du kommer med at er forvire manden mere
han er tydeligvis ikke god til dette , så du laver bare mere skade end gavn

Electricalfreak>> misforstå nu ikke , når jeg siget du ikke er god til det , men vi har jo alle stærke og svage sider , så du er jo nok bedre på andre områder , bare at du tør gå igang med det er fint

Godmorgen Bredkier

Mon nissen har spist dit grød her til morgen. Jeg synes at det er dig som skal læse hvad manden ønsker fra starten.

Til de fleste tider, så er det meget svært at kommunikere mellen amatører og os proffessionelle, så slå lige kold vand i blodet  Det er jo lun jul en gang om året ik.


PE

Skrevet af bredker den 27-12-2008 06:21
pev>> det er fint at du vil hjælpe MEN
læs dog lige alt det der er gået forud , alt det du kommer med nu ER gennemgået tidligere
det eneste du opnår nu med de ting du kommer med at er forvire manden mere
han er tydeligvis ikke god til dette , så du laver bare mere skade end gavn

Electricalfreak>> misforstå nu ikke , når jeg siget du ikke er god til det , men vi har jo alle stærke og svage sider , så du er jo nok bedre på andre områder , bare at du tør gå igang med det er fint

Sandt sandt, men jeg må blankt erkende at jeg ikke har forstået dine forklaringer, tit og ofte kommer der alt for mange fag-udtrykker, som jeg umiddelbart ikke har kendskab til da jeg kun har haft eksistens inden for el-branchen, men jeg har dog udarbejdet en måde at konstruere det på med 2x4 reglarne, som nævnt et par gange før.

Jeg har efterhånden været med til at renovere en del huse og denne gang et helt fra bunden af hvor kun 4 vægge og et tag har været udgangspunktet, al mit arbejde er blevet godkendt af en bygningsingeniør og autorisereret tømre, så jeg har ingen frygt mht. mine stærke-/svagesider, men tak for bemærkningen. :-)

Jeg sætter pris på at du gider at hjælpe mig og kommer med gode råd hvilket jeg også vil takke dig mange gange for, det er trods alt det vi er her for - hjælpe hinanden!

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også