topstykke

Hej jeg har en Ford Escort 1,8 16 v, hvor toppakningen er gået. Er der nogen der kan hjælpe mig med at beskrive hvilken moment jeg skal spænde strakboltene med. Måske også lige beskrive hvordan jeg helt præsis få stillet mine knaster i forhold til krumtap.
Det ville være en stor hjælp, da jeg kun har en håndbog på tysk!
M.V.H
Tj


<p>&#160;</p>
Hej jeg har en Ford Escort 1,8 16 v, hvor... Vis hele indlægget
66 svar
 Følg tråden
Der er 60 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Jeg troede lige i går, at den brugte vand for der manglede der ca 2 mm i beholderen, men i dag var den på samme stand som den har været de sidste dage. Det må være noget med forskel på kørturernes længde.
Angående røgen så synes jeg det virker være end det skal (men jeg er også meget oppe på mærkerne ang. det -indrømmet).
Lugten....det lugter ikke af benzin mere over i en olielugt, men den bliver ikke hængende i luften.

Den svinger ca. 100x1000 til forskel når den er kold, men den har også lidt når den er varm, men det er næsten ikke til at se.....

Grunden til at jeg har så meget fokus på det, er at jeg kan komme af med toppen igen hvis den ikke virker, samt købe en motor der kun har kørt 115 km. Det skal jeg jo tage en beslutning om!
M.V.H
Torben

<p>&#160;</p>
2 mm = med noget du ikke kan afgøre så nøjagtigt. Så det virket til at være ok.
Du svarer ikke på, hvad omdrejningstallet er i kold tomgang?
Hvis det var olierøg, ville det blive hængende som en blå sky.

Den med 100X1000 omdr. fangede jeg ikke lige! :)

Jeg tror ikke på, at der er noget med toppen, men snarere noget med tilretning og rensning af forbindelser og spjæld. Er du 100% sikker på, atr der ikke står nogle uafblændede studse åben i indsugningen?
Kig hele vejen rundt om indsugningen også på undersiden. Har lige selv haft det samme på en ældre Land Rover, hvor jeg kvajede mig ved ikke at montere slangen til bremseforstærkeren. Det var selvfølgelig så groft, at det var hurtigt at opdage. :)

Med venlig hilsen
ktm

 

Omdrejningerne min fejl! : Tælleren er del op i 1-2-3-4 osv x 1000. Når den står på 1,1 x1000 i tomgang i kold tilstand svinger den ca ned til 0,9x1000. Håber det går.

Olien er ikke blå og den hænger ikke i luften. I dag har jeg ikke set røgen, men den var der i aftes efter jeg havde skiftet olie og oliefilter!

Angåendende indsugningen så har jeg ikke haft noget skilt ad! Jeg har bare afmonteret selve manifolden og montert den igen ved skift af topstykken.

Jeg synes selv, at have den fornemmelse at det kan være at den kun køre på 3 cylinder i starten og kun en gang imellem. (Men det har jeg godt nok svært ved at beslutte mig for det skulle være det, fordi når jeg giver gas synes jeg at den lyder godt nok). Hvis det var det skulle den jo også lugte af benzin, og det gør den ikke.

Når jeg lytter til indsugningen er der noget der (puster--blaffer eller klikker ret ens). Jeg går ud fra, at det er den eletroniske tænding samt indsprøjtningen der kommer med denne lyd.

Angående olie så har jeg kommet 4, 24 litter på som der står i instruktionsbogen, men jeg har meget svært ved at se oliestanden. For mig ser det ud til at der er for meget på, men det kan der jo ikke være !Hvad sker hvis der er for meget på?? Dette føre mig over i spørgsmålet omkring soden i spjældet, da der vel kommer dampe mv fra krumtapshuset og ind i indsugningen? Indsugningen er sodet til.
Håber at du kan tolke noget af det jeg har skrevet!

Planen var, at jeg ville skifte motor i julen hvis den ikke kom op og køre, men men det når jeg ikke at tæsten den godt nok til, så nu må det vente til efter jul.
Tiden må så vise hvad vej det kommer til at gå.
Torben

<p>&#160;</p>
Hej ktm og ole. Jeg tror sku`at den er holdt med at ryge. "Der er jo sundt" Hvis det er rigtig så synes jeg bare 450 km er lang tid for det er faldet helt på plads. Det undrer mig!!

Jeg har købt noget Bell add. til at komme i tanken samt noget til at sprøjte ned i indsugningen. Det skulle jo gerne tage det sod som sidder på bagsiden af spjældet.

Endnu en gang tak for snakken og hjælpen. Det har været til stor gavn!
M.V.H og god Jul.
Torben

<p>&#160;</p>
Jamen det er jo bare "dejli".
Og "sæl" glædelig (h)jul og godt nytår.
Og forøvrigt også til alle andre LDSere.
Mvh Ole Larsen
Hej ktm og autoole.

Håber, at I stadig har tid til at lytte lidt til mine bekymringer??
Jeg har nu ca kørt 2ooo km og kan konstaterer, -at den ikke bruger vand, - at den ikke bruger olie. Det er jo fint!! Men jeg har stadig problemer med tomgangen når den er kold. Den køre lidt op og ned i omdregningerne som jeg før har nævnt. Det virker som om den kun køre på 3 cylinder, "men alligevel ikke". Den vil ikke rigtig tage gassen når den er kold, mærker som om at den en gang imelem trækker på 3 cylinder og så går over på 4 cylinder. Jeg har jo sat nye tændrør i og jeg har også købt nye tændingsledninger (Ikke købt ved t.hansen) så det skulle jo være i orden. ( Den holder også stadig på gassen som jeg før har nævt selvom jeg har brugt add. direkte i indsugningen og i en tankfuld benzin).

Tændrørene ser egentlig helt fine ud skulle man nævene lidt er cylinder 2 måske en smule mere koksgrå end de øvrige, men ikke noget jeg ser har nogen betydning.

Spørgsmål:
- kan det være tomgangsregualtoren som skaber ovenstående problemer??
- Kan det være en utæt ventil der skaber ovenstående problem!
- hvad med den elletroniske tænding/ indsprøjtning er det bare noget der virker eller ikke virker?
- eller er det bare så simpelt at det er en utæthed i forbindelse med indsugningen

Mange spørgsmål jeg ved det godt!!
M.V.H
Torben


<p>&#160;</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis