Omdrejningerne min fejl! : Tælleren er del op i 1-2-3-4 osv x 1000. Når den står på 1,1 x1000 i tomgang i kold tilstand svinger den ca ned til 0,9x1000. Håber det går.
Olien er ikke blå og den hænger ikke i luften. I dag har jeg ikke set røgen, men den var der i aftes efter jeg havde skiftet olie og oliefilter!
Angåendende indsugningen så har jeg ikke haft noget skilt ad! Jeg har bare afmonteret selve manifolden og montert den igen ved skift af topstykken.
Jeg synes selv, at have den fornemmelse at det kan være at den kun køre på 3 cylinder i starten og kun en gang imellem. (Men det har jeg godt nok svært ved at beslutte mig for det skulle være det, fordi når jeg giver gas synes jeg at den lyder godt nok). Hvis det var det skulle den jo også lugte af benzin, og det gør den ikke.
Når jeg lytter til indsugningen er der noget der (puster--blaffer eller klikker ret ens). Jeg går ud fra, at det er den eletroniske tænding samt indsprøjtningen der kommer med denne lyd.
Angående olie så har jeg kommet 4, 24 litter på som der står i instruktionsbogen, men jeg har meget svært ved at se oliestanden. For mig ser det ud til at der er for meget på, men det kan der jo ikke være !Hvad sker hvis der er for meget på?? Dette føre mig over i spørgsmålet omkring soden i spjældet, da der vel kommer dampe mv fra krumtapshuset og ind i indsugningen? Indsugningen er sodet til.
Håber at du kan tolke noget af det jeg har skrevet!
Planen var, at jeg ville skifte motor i julen hvis den ikke kom op og køre, men men det når jeg ikke at tæsten den godt nok til, så nu må det vente til efter jul.
Tiden må så vise hvad vej det kommer til at gå.
Torben