Grunden til at der ikke kommer nogen visning på dit instrument er at motoren bliver slet ikke varm nok pga den manglende termostat. Nu fik vi så konstatret at termostaten er defekt.
Prøv at lægge den i en kasserolle og varm vand op til kogepunktet og se, om den på noget tidpunkt åbner sig. Efterfølgende har du så en fin termostatsuppe!
src="/DesktopModules/NTForums/themes/LDS/emoticons/smile.gif" align=absMiddle border=0>
Herligt hvis vandforbruget er stoppet. Det kan fint skyldes at termostaten har blokeret for vandet, som så er gået i kog og presses ud gennem ekspansionsbeholderen.
Kør du bare en længere tur. Du skal jo have kostateret om lortet virker, og det kan kun konstateres ved at bruge bilen.
Køb en ny termostat i morgen og sæt i og håb på at sagen dermed er i orden. Det er ikke en usædvanlig opførsel/reaktion som følge af den store "ulykke".
Den lodrette ridse kan meget vel være en rivning, der indikerer at du har været sekunder fra at totalhavarere motore. Du kan forvente et øget olieforbrug. Hvis det var en revne, ville motoren på splitsekunder tømme sig for vand.