topstykke

Hej jeg har en Ford Escort 1,8 16 v, hvor toppakningen er gået. Er der nogen der kan hjælpe mig med at beskrive hvilken moment jeg skal spænde strakboltene med. Måske også lige beskrive hvordan jeg helt præsis få stillet mine knaster i forhold til krumtap.
Det ville være en stor hjælp, da jeg kun har en håndbog på tysk!
M.V.H
Tj


<p>&#160;</p>
Hej jeg har en Ford Escort 1,8 16 v, hvor... Vis hele indlægget
66 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
PS: konen er ude at prøvekøre den så så er det jo spændende om hun er tilfreds med vores nye bil.......der ryger lidt!!
Torben

<p>&#160;</p>
Held og lykke med projektet.

Får du ikke vrøvl med fruen, når hun forhåbentligvis returnerer, skal du blot lade som ingenting. Jo mere du spørger, jo flere bekymringer og yderligere spørgsmål, bliver du stillet over for.

Jeg har lige siden min spæde ungdom rodet med meget sære biler, og altid været overladt til min egen fantasi mht at klare ærterne, idet der ikke var nogle at spørge. Derfor har jeg måske udviklet en evne til at skulle finde på en løsning, som det nu undertiden kan være til gavn for andre at blive belemret med.

Nu i min alderdom er jeg ved at falde tilbage til fortidens køretøjer, Land Rover, Mustang og så lige moerens Mohammedeo. Så er problemerne ligesom ved at være til at overskue.
Den moderne bil er så så pis værdiløs, at den kan køres til ophug, hvis der sker for meget med den. En anden, funktionsdygtig, er jo til at få i nakken i disse tider. (Fik tilbudt en dejlig Rover fra 1995 til 7-8000 kr., og spekulerer på om jeg gider lave bagskærmskanter på Mohammedeoen!! :) )

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej. alte

Gasspjældhuset har det med at sode volsomt til, både spjæld og hus, det kan være skyld i den hænger lidt.

Prøv at hive indsug. slangen af og kik ind i spjældhuset, luk spjældet helt op og se bagsiden af spjældet, der kan sidde m/m tyk sod/koks.

Der fåes en hel del forskellige additiver der kan fjerne sod, og det vil være en god ide at køre med en god sodfjerner permanent .

Mvh Ole

Jep.

Vi benytter selv Noget der hedder Fuel Guard fra Kent. Men den kan vist ikke købes i detailhandel.
En autotilbehørsforretning med respekt for sig selv, har også nok noget, så prøv der.
Ellers prøv at rense med terpentin, som forøvrigt er hovedbestantdelen i sodfjerner.
Mvh Ole
Tak skal du have, det vil jeg prøve ole.

Nu var vi lige hjemme for at aflevere min forældres bil som jeg har havde lånt (ca 35 km) Jeg kørte bag ved og kunne så følge med i hvor meget den røg. Efter 5 km ca. holdte den fuldstændigt op med at ryge også når bilen holdte stille........Jeg har jo kigge ned i spjældet i dag og den er ganske sodet som du sagde.....men jeg kunne også se nede i manifolden at der lå (ligger) noget væske! For mig der ligner det noget gl. olie ansamling (sodet). Det skal da ikke ligge der!! ( Jeg har ikke rigtig undersøgt det grundigt, pga. mørke. Det vil jeg gøre i morgen.

Ang. vandpumpe..er vi ikke enige om at sådan en ikke bare står af, men begynder at lave støj når den skal skiftes?

I må jo sige til når i mener, at vi har snakket om min bil
M.V.H
Torben

<p>&#160;</p>

Hej alte.

Jamen så siger jeg til, for vi har jo snakket om din bil. :0)

Spøg tilside. Det kommer ganske an på bilmærket. På nogle VW biler gik "møllehjulet" pludselig løs på akslen, med køleproblemer til følge.

"Normalen" er at pumpen bliver lidt utæt, sender vand i lejet, som derved går til, og lidt efter lidt kommer med den, for os, så kendte vandpumpelyd.

Jeg har også set pumper der bare smider vandet, og pumper der larmer uden at være utætte, så det er ikke muligt at sige dig noget bestemt.

Med den væsentlig forbedrede udnyttelse af brændstoffet i bilerne i dag, er der kommet et andet problem, nemlig at få motorerne varme nok. Nogle løser dette med små dypkogere i kølesystemet, til at varme vandet op, mindre systemer med mindre vand, som så igen betyder at går der en pumpe, eller slange, er vandet hurtigt væk, derfor, bl.a. er der følere i exp.beholderne, så en lampe tænder når vandstanden er for lav. Så må man jo bare håbe at lampen ses så motoren kan stoppes i tide.

Med hensyn til olie i manifolden, kan det skyldes for meget gammel olie, eller dårlig udluftning af krumtaphuset, men lad den nu bare køre nogle hundrede Km. og se om ikke det helt holder op.

Mvh Ole

Hej ole og ktm. Jeg har som mange spørgsmål endnu, så så jeg kommer lige med en enkelt mere!!

Jeg kan nu se eller høre er det vel!, at bilen køre lidt op og ned i omd. når den er kold, og derved kommer der også røg. Kan det være tomgangregulatoren som fejler noget, men det gælder vel ikke kun når den er kold.
M.V.H
Torben

<p>&#160;</p>
Den røg der kommer, når motoren er kold, kan vel være den sædvanlige damp, som alle biler udsender og som ses voldsomt i det kolde og fugtige vejr. Er det anderledes end andre biler?
Hvordan lugter røgen?
Bliver røgen hængende synligt i luften eller forsvinder den?
Holder den stadig på vandet?

Har du omdrejningstæller i vognen, så du ved, hvor mange omdrejninger motoren løber med i tomgang, kold og varm, og hvor mange omdrejninger svinger motoren op og ned, når den har det problem?

På visse systemer, sidder der en spjældkontakt, som kan være fejljusteret, som kan give de beskrevne systemer, men så er det voldsomme og hidsige udsving.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis