topstykke

Hej jeg har en Ford Escort 1,8 16 v, hvor toppakningen er gået. Er der nogen der kan hjælpe mig med at beskrive hvilken moment jeg skal spænde strakboltene med. Måske også lige beskrive hvordan jeg helt præsis få stillet mine knaster i forhold til krumtap.
Det ville være en stor hjælp, da jeg kun har en håndbog på tysk!
M.V.H
Tj


<p>&#160;</p>
Hej jeg har en Ford Escort 1,8 16 v, hvor... Vis hele indlægget
66 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nej for søren da, det har jeg da ikke. Det er en ford 1.8 16 v motor jeg har!! Jeg kom bare til at henvise til min gamle bil som er en peugoet. (På den sidder mærket på krumtapstandhjulet) Det forventede jeg bare at den gjorde på alle biler.

<p>&#160;</p>
Hej. nu har jeg fået topstykket af.....meget af det jeg har spurgt om gav jo lidt sig selv når man får det melle fingerne!!

Nu da jeg har topstykket af kan jeg ikke se nogle steder hvor toppakningen skulle være brændt igennem. (Den var selvfølgelig fugtig af kølevand over det hele). så undrer det mig hvorfor den så er blevet utæt??

På topstykket mellem udstødningsventilerne på cylinder 2 og 3 er der brændt noget gods væk!! Især ved den ene hvor der er så meget væk at man kan se sædet til ventilen. KAN det være årsagen ??? Hvis det er, kan det evtuelt laves??


<p>&#160;</p>
Hej.
Er der et eller flere af forbrænd.kamrene der er HELT rene, er der kommet vand ind til det eller de pågældende kamre. er der jævn sod i hele kammeret, kunne noget tyde på en gammel skade.
Kan du se hele kanten af sædet, ville jeg nok se mig om efter en anden top.

Prøv at nærlæse pakningen nøje, især fra et vandhul og ud, så finder du sikkert et sted hvor der er kommet vand igennem, og det sted vil forb.kammeret være helt ren. Samtidig vil det pågældende stempel også være helt ren.
Det behøves dog ikke at være pakningen, det kan være toppen der er revnet.

Husk lige inden du samler igen at få blæst hullerne til topboltene i blokken helt rene for vand og olie. Spænder du en bolt ned i et halvfyldt hul, kan du sprænge blokken, da der opstår et kolosalt stor tryk.

Mvh autoole
Hej jeg må ud og nærlæse det noget mere, men toppen skal jo planslibes i samme ombæring ville jeg jo også vælge at få den trykprøvet. men problemet er jo det med sædet!! Jeg vender tilbage når jeg har fået kigget noget mere på det.
Er det ikke muligt at få svejt toppen, da jeg ikke tror at den har ødelagt ventilsædet, men kun at der er lidt matriale væk op til den og meget lidt under den. Dette er vel ikke årsagen til den er blevet utæt??
M.V
Torben

<p>&#160;</p>
Hej Autoole.

Jeg er nok ikke helt med når du siger at toppen ikke må slibes. Mener du at den ikke må planslibes eller at man ikke må slibe inde i toppen.
M.V.H
Torben

<p>&#160;</p>
du må ikke planslibe
Mvh Ole
Hvordan kan det være?? , det er der da ikke nogen der har fortalt mig. (Heller ikke det sted hvor de gør sådan noget). Hvad gør man så hvis toppen har slået sig??
M.V.H
Torben

<p>&#160;</p>
Hej autoole, hvordan kan det vær, at jeg ikk må planslibe min topstykke?
Torben

<p>&#160;</p>

hej

med hensyn til planing af topstykke så er der nogle bil fabrikker der siger de ikke må slibes

men ipraksis lader man altid den cylinder service afgørre det  om de mener det er forsvare ligt 

men jeg vil ligge anbefale dig at tage dinne hydratisk ventil løftere med og lige få dem til at trykke dem tilbage  for de kan godt komme til at drille med bøjede ventiler til følge

med hensyn til man ikke må plane toppen så er det fordi der bliver meget lidt plads når stempelet er oppe at vende i udstødnings slaget fordi der er ventillerne meget tæt på stemplet

Der er yderligere 46 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis