topstykke

Hej jeg har en Ford Escort 1,8 16 v, hvor toppakningen er gået. Er der nogen der kan hjælpe mig med at beskrive hvilken moment jeg skal spænde strakboltene med. Måske også lige beskrive hvordan jeg helt præsis få stillet mine knaster i forhold til krumtap.
Det ville være en stor hjælp, da jeg kun har en håndbog på tysk!
M.V.H
Tj


<p>&#160;</p>
Hej jeg har en Ford Escort 1,8 16 v, hvor... Vis hele indlægget
66 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Toppakningen behøver ikke at være brændt igennem men du kan når topstykket er tørret af med en klud måske se at der er brune mærker imellem hvor den har været utæt.Hvis den ikke har været overvarm så er topstykket sikkert heller ikke skævt og så kan du rense det af med fint slibepapir på en lang plan plade.
 Tak for svaret, det var meget brugbart. jeg har jo også det problem, at noget af godset mellem udstødningsventilerne er brændt væk især på cylinder 3 hvor der er bændt lidt gods væk helt ind til ventilsædet således at man kan se kanten af ventilsædet. Det er ikke meget gods der væk men det er jo blevet en ujævn overflade!
M.V.H
Torben

<p>&#160;</p>
Hvis der er brændt gods væk omkring ventilsædet, kan kompressionen måske fise den vej ud, hvilket ytrer sig på samme måde som en brændt ventil!!!
Det er endda overmåde sandsynligt når du nu heller ikke kan se ødelæggelse af pakningen.
Så tror jeg du hellere må en tur ud til en hugger.
Det bliver en halvdyr omgang med opsvejsning, udfræsning, isættelse af nyt sæde og nødvendigvis planslibning.
Trist! :(

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej igen.
Jeg kan først besvare nu, men kan se at andre har svaret på dit spørgsmål, så Jeg tror at dit spørgsmål er besvaret.
Mvh Ole

Hej. Det er besluttet! Jeg køber en anden topstykke hos huggeren. (Det vil irreterer mig, at sidde i min bil og tæke på; "gad vide hvor læge det holder"). Ville I trykprøve og plaslibe sådan en? Eller ville i satse på at den var i orden?
Endnu en tak for hjælpen.
M.V.H
Torben

<p>&#160;</p>
Annonce
Hvis det er fra en smadret bil, er der en chance for at det ikke er pga et def. topstykke den er hugget op, men det er en tillidssag og hvorfra skal tilliden så komme, vil du så spørge!!!! Tjae....

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej igen alte.

Jeg har flere gange købt brugt hos en hugger, (handler det samme sted hver gang) og der er aldrig problemer.
Læg en retskinne på toppen for at kontrollere for skævhed. Tryk et par udst.ventiler ned, og check fladen hvor den ligger an mod sædet, for at se om de er brændte , og ellers standen på toppen i sin helhed.
Mvh Ole.
Hej.
Jeg har med held brugt Kjellerup og bjerringbro autoophug. Jeg synes det har været nogle god og brugte dele jeg har fået hos dem. Har altid været i den stand som man kan forbvente. Jeg købt dog en peugoet motor hos kjellerup Autoophug som havde sat en oliering. Jeg fik alle min penge tilbage uden problemer. (Det gav dog en masse arbejde) Men jeg har været tilfreds med den behandling jeg har fået så derfor er det altid de to steder jeg ringer til som det første.
Kjellerup har også en topstykke som har kørt 145 til 1200+ moms. Hvis jeg valgte at få den trykprøvet ville de betale for trykprøvningen hvis den ikke var tæt + mine penge retur. Det synes jeg da er en fin aftale.
Så jeg henter topstykket i den kommende uge, og så skulle den gerne køre lørdag aften????
M.V.H
Torben

<p>&#160;</p>
Det lyder da rigtig fornuftigt!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej igen.
Jeg har lige en lille spørgsmål vedrørende kamhjulene på knastakslerne. På den nye top jeg har fået er de skruet løs. Når jeg nu montere tandremmen og spænder den ene kamhjul fast, må den anden vel bestemme hvor stram tandremmen skal være mellem de to kamhjul. Er det ikke rigtig?? Eller skal det tænkes anderledes.
M.V.H
Torben

<p>&#160;</p>
Der er yderligere 36 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis