Ragnarok på mineraluld.

Hej alle

Er der nogen her som har erfaring med Aluthermo eller Air-flex?

Da der gennem nogen tid har været diskuteret ret kraftigt om reflektiv isoleringsmateriale, så vil jeg nu prøve at oprette en seriøs debat om produktet.

Selv om at byg-erfa og andre er negative på prodktet. Der må være personer som ikke er stemt for denne isoleringsvæg, måske er modstanden fra disse sider pga. økonomike interesser.

Rigtig mange lande benytter kun Aluthermo eller Air-flex. Ud fra deres utalelser, så er produktet fantastisk, forstår ikke at deres Ingeniører sågar Nasa skulle være så uvidende. Er det "kun os Danskere" som kan udvikle/beregne varmeledningsevnen?

Jeg tror seriøst, at der er andre former for at holde varme/kulde adskilt, som feks.Aluthermo og Air-flex.

Synes det er  dårligt at politikerene ikke ser på problemet.
Forbruget af mineraluld på et almindelig parcelhus er i snit på omkring 60 m³ hvad med det når engang boligen skal saneres. Ved destruktion af Aluthermo, udvikles der vand, sand og ren aluminium.

Useriøse svar frabedes.


PE

Hej alle Er der nogen her som har erfaring med... Vis hele indlægget
43 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Til trådføreren i denne "debat". Kan du ikke komme med et link til en test der er udført af nogle "kloge folk" og ikke en eller tilfældig udtalese fra en på en blog.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Skrevet af pev den 28-11-2008 23:31
Skrevet af viggolars den 28-11-2008 21:57
REKLAME
Ikke hvad det ligner, havde bare lyst til at se hvem der stadig bruger sut og tror janteloven er Danmarks grundlov.

Det siger du efter at have udtalt at jeg praler, så går ud fra at janteloven kun er til for at nedgøre folk du ikke kan modargumentere.

den blog du beskriver er ikke et bevis for noget som helst, og kan lige så godt være en af dine ligemænd der forsøger at sælge bobleplast og alufolie til 200 kr kvm.

en anden ting jeg undre mig over er at der altid foreslåes at kombinere den refleksive isolering med konvensionel isolering. Selv om dette betyder en forringelse af den refleksive isolerings evne.

Hej igen.

Ja, du tror at du ved alt, når du reklamerer hvad du er, kom du bare frem med hvad din viden/erfaring er. Synes i opfører jer som en flok videnskabsmænd som har alt under kontrol. Jeg er næsten helt overbevist om at i slet ikke har arbejdet/set/rørt ved den slags isolering.

Hvem der har forhandlingen af Aluthermo kan alle se på salgslisten af Aluthermo.

Jeg er IKKE sælger af produktet, hvis jeg var, hvorfor så rykke hovedet af en, hvis det nu var beviseligt at det var et kanon produkt. Ville det ikke være noget flovt for jer kritikere.

Prisen du nævner er absolut ikke 200 kr/m² den er koster ca. 100 kr.

Jamen, hvis du er i tvivl når man bruger konventionel isolering sammen med den reflektive, så synes jeg du skulle regne tabet ud på konstruktionen.
Min tro på hvorfor, er kun den at man vil beskytte bagsiden af reflektoren med et tyndt lag isolering, hvis det da er i en gulvkonstruktion.

En sidste ting, det var ikke undertegnede som startede med at lukke lugten ud.


PE

Men hvordan er det nu det det forholder sig med hensyn til noget sagligt om dette "fantastiske" produkt, har du fundet noget eller bliver du bare ved med og lukke mundgas ud.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

For 2 dage siden var du forhandler nu er du ik ?

For at forsøge at få denne tråd på ret køl kunne du jo starte med at fortælle hvem du er og hvorfor du ved alt om refleksiv isolering, og hvad interresse du har i en unyanceret tråd der kun indeholder positive tilbagemeldelser på brugen af dette magiske produkt du nu ikke er forhandler af.

Annonce

Hvor bliver beregningen af. Kan oplyse at R-værdien er 5,7

Ingeniører kan jo mange ting, så det skulle være en smal sag at give en beregning udfra den reciprokke værdi.

Jeg kan da godt oplyse, at jeg har op til flere byggerier igang hvor der skal monteres reflektiv isolering.

Når resultaterne kommer, så er det nok også luftkasteller.

Jeg synes at i skal kigge på de termiske fotoes hvor den reflektive isolering er benyttet.

Spørg lige konen hvorfor hun lægger staniol på stegen  


PE

Skrevet af Håndværkeren den 27-11-2008 08:40

Jeg har fjernet mit indlæg, da det jo viser sig at det endnu engang er en Botnakke der forsøger sig med reklame på LDS.
Så der blev jeg taget grundigt ved næsen.


Tak det var da pænt sagt.

Mon ikke det er andre som har en negativ stemning.

Jeg beklager at det tråden bliver ødelagt, havde også forventet at der ville være nogle som skulle ud med hæksaksen.  Jeg er bare en glad bruger af produktet.


PE

Jeg ved ikke hvor du får det tal fra, som jo faktisk er det der skal beregnes. i en rapport fra DTU beregnes R til 0,94 m2K/W, hvis der er et hulrum på 1cm på hver side, dette testes i et praktisk eksperiment og viser sig at stemme over ens . 

p.s. det staves reciprok.

Der er lavet en ganske simpel test i to rum, hvor det ene var isoleret med aluthermo og det andet var isoleret med 200 mm. glasuld.
Tre mand en cigaret og to sterainlys hævede temperatren med 3 grader i rummet med aluthermo, hvor temperaturen forblev den samme i rummet med mineralulden


Simpel - ja hold da op....

Luk teknologisk institut og alle andre laboratorier og lad os basere alle teknologiske fremskridt på så videnskablige forsøg med så præcise metoder.....

Og staniol på stegen.... endnu en fantastisk salgs sætning. Måske fordi et viskestykke ville være lidt dumt og rockwool giver en dårlig sovs ?

Jeg gider ikke engang kommentere seriøst når du selv er så useriøs.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg ved ikke om det er seriøst eller ej hvis et produkt bliver forhandlet eller introduceret i Bilka. I tidens løb har jeg set noget som for første gang blev introduceret i Bilka, det nærmeste jeg kan komme i tanker om er klimaanlæg, Det var her jeg så det første gang.
Jeg er ikke håndværker men kender samtlige byggemarkeder i Århus, og klimaanlægget har jeg kun set i Silvan.

Derfor er min målestok for om produktet er seriøst nok ikke, om det bliver forhandlet eller introduceret i Bilka.

Det er helt klart at PEV tror på produktet siden han ihærdigt reklamerer for og sælger det. Men der er det ingen undskyldning for at PEV skal stemple andre som useriøse, hver gang han er uenig med dem
.
Når det er sagt , savner jeg en gennemgribende undersøgelse herom , for der er en masse besparelser, hvis produktet er så godt, som det lover.

Jeg har også hørt, at Rockwool i fbm bygningsreglementet har lavet en masse lobby arbejde for at gennemføre bl.a. 300 mm. isolering i loftet osv.

Hvis producentenerne af aluthermo gjorte det samme som Rockwool var produktet måske på hylderne i alle byggemarkeder og tømmerhandlere.

p /p
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis