Rengøring af glaskeramisk 'komfyr'.

Hej alle.

Er ved at blive drevet til vanvid over mit nye (brugte) komfur. Næsten hver gang jeg kokkerere, kan det ikke undgås der spildes et eller andet der brænder sig fast. Selv noget så almindeligt som et sprøjt fra panden, når der steges gammeldaws flæsk, har det med at sætte sig.

Har indkøbt, i dyre domme, special svampe og skurepulver. De remedier  regner jeg for nærmest ubrugelige. Almindeligt skurepulver må man ikke bruge. En glasrensekniv skulle efter sigende ridse glasset.

HJÆLP, hvad gør man, en får snart rigtig mange røde knupper ??

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej alle. Er ved at blive drevet til vanvid over... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej igen.

KTM: NEJ har aldrig prøvet en induktionsplade, hvilket jeg vist har givet udtryk for to gange før i denne tråd.

Har ellers lavet mad på gas, petrolium og diselkomfur for nu at nævne dem med ild, sågar et gammelt brændekomfur for ikke at forglemme!
Har også brugt el med spiral, de runde flade og har nu den glaskeramiske.

Stadig, ligegyldigt hvad vil jeg nu mene, at et gaskomfur det mest behalige at anvende. Fordelene er fuldt variabel varme, ikke i 6 eller 12 klik. Hurtigste opvarmningstid af alle. Det er ligegyldigt om kogegrejet er tørt under bunden når du kaster det over, det bliver det.  Du behøver overhovedet ikke tænke på om gryden eller panden er jævn under bunden, alt dutter !

Og gas, på flaske, soder overhovedet ikke hvis brænderne ellers er rengjort og i orden (ikke slidte). Ulemperne er knap så rengøringsvenligt som en rund elplade. Og så lige det, at huske og have gas hjemme..... DVS man bør have to flasker.

Det er vist alt herfra.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej Nitter

Jeg har både haft gas og induktion - og jeg vil aldrig bytte min induktionsplade tilbage til gas. Induktion varmer emnet langt  hurtigere op, der er ingen spildvarme og rengøreingen er super nem - og man skruer ned lige så hurtigt som med gas.
Jeg tror man skal have prøvet det for at fatte hvor godt det er.

mvh
gug

Hej gug!

Helt enig! Selvfølgelig kan man ikke nedgøre induktion når man ikke har prøvet det.
Jeg har ikke mødt een eneste, der har induktion, som har den mindste lyst til at gå tilbage til gas, eller nogle af de andre "fortidige" kogeindretninger.

Bare synd for de, som maler sig op i et hjørne, og ikke vil prøve!! :) Det minder lidt om den gang, hvor mange havde den holdning, at mobiltelefoner var noget overflødigt pjat for yuppier! :)

Med venlig hilsen
ktm

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også