At bygge SELV...??

Hey LDS'ere !

Har ledt og ledt på nettet omkring selv at bygge hus. Det eneste jeg finder i disse "bygge selv" tråde er folk som kun lige hjælper lidt til og at man kan bygge for 10-15.000kr pr. kvm. Men når jeg siger "selv", så mener jeg "S E L V" og her snakker jeg om...ja har faktisk overvejet at mure huset selv, men det skal lige tænkes igennem, men ellers vil jeg kun få hjælp (venner og bekendte) til at lave murværk, VVS og el...resten står jeg selv for: sokkel, gulv, vinduer, spær, tag, isolering, forsklaning, gips, maling, køkken, bad, klinker osv osv osv...

Jeg regner med det skal være et 1½ plans hus på en ca. 120 kvm i grundplan og så en 80 stykker i overetagen. Senere hen vil jeg så mure en dobbelt garage på grunden. Jeg regner med at finde en grund til en 5-600.000kr og så smide et hus på, har selv en 400.000kr ca...

Nu er mit spørgsmål så...

Hvor mange penge skal jeg regne med at et sådan hus koster i ren materiale udgifter...?? Og er der måske nogen som ved hvor man kan finde en komplet liste over de materialer som går i et hus fra A-Z...??

Og igen, så laver jeg stortset ALT selv, får måske et par kammerater til at mure, hvis jeg opgiver dette selv...

Håber på gode svar...

Go' weekend snart!

Ruben

 SELVBYGGER!!!

Hey LDS'ere ! Har ledt og ledt på nettet omkring... Vis hele indlægget
37 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Lige præcis det jeg snakker om jo...vi har sgu stort set samme indstilling - og smag ikke mindst...!! ;o)

Det er lige nødagtig den fremgangsmåde jeg havde i tankerne. Damen og jeg er også ret minimalistiske i stil og vil gerne have noget som ikke alle har!

Jeg kunne meget godt tænke mig at gøre nytte af din viden hen af vejen, hvis det kunne lade sig gøre altså... ;o)

Vores lejlighed kommer til salg her i ugen hos Nybolig og de regner med den er hurtigt væk, så kan egentlig godt så småt komme igang med planlægningen.

Hvad havde I af udg. til arkitekten og hvor meget tager han sig af...beregning af materialer, så man har en liste at gå i tømmerhandlen med eller...??

Hvad boede I i mens byggeriet stod på...campingvogn eller...?? :o)

 SELVBYGGER!!!

hej igen

vi fik det meget billigt ved arkitekten, fordi det var et helt nystartet firma, med folk der lige var færdig på uni.. så de ville gerne have noget at lave.. men dem vi brugte hedder www.link-arkitekterne.dk /Peter.
de laver alt til kommunen, samt tegninger du kan bygge og måle efter, samt bestille vinduer osv.
og matrialeliste kan de også lave til dig, imod merbetaling, husk du kan få lige hvad du vil, hvis bare du vil betale..

jeg gjorde det at jeg fik tømmerhandelen til at kigge på tegningerne og udfra det, lave en GRATIS liste over matrialer.
da jeg så skulle igang med soklen, ringede jeg og sagde at jeg skulle bruge alt hvad jeg skulle bruge til oklen, og så kom det.. osv. i takt med byggeriet.

vi blev boende i det gamle hus imens vi byggede, vi havde et hold tvillinger på 6-8 måneder da vi gik igang, men blev også boede fordi jeg ikke gad bo i et eller andet skur, og faktisk kunne det ikke betale sig for os at flytte 2 gange, netale indskud osv. det gik lige op.. og med de priser vi har på boliger lige nu, kunne man måske forvente en prisforøgelse på dit hus, på det tidspunkt hvor du er færdig med at bygge, så tror heller ikke for di vedkommende at det kan betale sig at sælge inden du går igang, medmindre økonomien befaler det.

mvh. klamphuggeren

<p>Hellere komme galt afsted, end slet ikke at komme afsted...</p> <p>Klamphuggeren...</p>
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
jeg tjente 100.000 på at bliv boende i vores hus, indtil vi kunne flytte ind hernede.. priserne steg, og jeg fik solgt lige inden de faldte igen. havde jeg solgt, og flyttet i lejlighed, havde det kostet alt for mange penge..

<p>Hellere komme galt afsted, end slet ikke at komme afsted...</p> <p>Klamphuggeren...</p>
Tja...det jo svært at sige hvad der er bedst. Nu ved jeg ikke hvor meget man normalt ville betale idag på et 1.500.000,- byggelån, betaler man kun renter af det og har afdragsfrihed for en egentlig ydelse eller hvordan foregår det...??

Tror vi er nødt til at sælge først, da vi skal bruge fortjenesten til at betale grunden. Men vi er til gengæld også ligeglade med at bo i ex en campingvogn og vi har ikke nogle unger endnu og dermed ikke noget der hæmmer os i den retning. Bankerne er jo heller ikke ligefrem desperate for at låne penge ud i tiden. Mægleren sagde at ca. 50% får afslag lige pt på at låne til huse og lejl. vildt!!

Men tror på idéen i at få en arkitekt til at tegne huset, er sikker på at det vil lønne sig når vurderingen engang skal sættes... ;o)

Virkelig fedt hus I har fået jer der ellers...fed beliggenhed...! Jeg siger sgu da bare til arkitektet at han lige kan lave en copy/paste til vores projekt...hehe...ej dog ikke... :o)

 SELVBYGGER!!!

Hej snakket med Link-arkitekter.dk...vi drøftede lige løseligt mit projekt mht tegning, korrespondance med kommunen osv. Flinke folk og prisen virker meget fair, så tror godt de kan regne med at få et opkald når byggegrunden er købt...!! :o)

 SELVBYGGER!!!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Boner >> Hvem har ført mureskeen i dit byggeprojekt, er det selveste bygherren eller har du fået fagfolk til det...?? Og hvor lang tid tager sådan et to plans hus at stable...?? Hvad med etagedæk, er det støbt eller træ eller hvordan...??

 SELVBYGGER!!!

hej petreababy - jeg var så så heldig at have en pensioneret murer som far. men det har taget sin tid, vi startede med at rykke det gamle hus ned d. 29 september, så skulle der laves nogle forstærkninger på soklen, samt noget nyt sokkel, vi byggede jo faktisk på det gamle fundament, fordi projektet egentligt startede som en ombygning, men endte som en nybygning. da vi havde rykket det gamle hus ned, brugte vi 2 hele weekender på at grave jordveksler, og jordvarme ned, (450 meter rør ialt) det gjorde vi fordi vinteren var på vej, og ikke gad grave i frossen jord, hvis nu vi skulle have varme på, imens det frøs udenfor.. også en rar ting, så er det ligesom overstået. men også en vigtig ting at få med fra start, inden gulvet bliver støbt. vi startede som sagt den 29 september, og tagfolien blev skruet på d. 26 december. og vinduerne blev sat i, weekenden i uge 6. efter ca. 45.000 mursten. vi brugte savsmuldssten indvendig, men overvejede molersten, tror jeg ville ha valgt dem idag hvis det skulle gøres om.
udvendig brugte vi en rød blødstrøgen, fordi huset skulle vandskures.

vi støbte 2 betondæk i huset, dels fordi vi skulle have gulvvarme på toilettet ovenpå, og fordi vi ville have en terrasse med klinker på. resten af huset er trædæk. det blev vi nødt til hvis vi ikke ville sænke loftet for meget, fordi vi kunne gemme alle kabler, rør osv. i dækket. det kunne sikkert også nemt ha ladet sig gøre med elementer, eller vi kunne endda selv ha støbt, men trædækket vandt.

iemsn vi har bygget, har vi bare haft en kassekredit, som jeg så nu er ved at omlægge... ved ikke helt endnu hvilket lån jeg skal have, har en formodning om at renten falder lidt endnu..

hvis du har lyst, skal du da være velkommen til at komme en tur forbi, bare du har en 6 paks med, ha ha..
du kan fange mig på 60649309

<p>Hellere komme galt afsted, end slet ikke at komme afsted...</p> <p>Klamphuggeren...</p>
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også