Isolering og el-gulvvarme max. 100 mm

Jeg skal i gang med at renovere vores entre på ca. 6 kvm og kunne godt tænke mig at installere gulvvarme (el) og et klinkegulv. Rummet var i gamle dage (før vi boede i huset) fyr-/vaskerum og der er terazzogulv under det nuværende gulvtæppe.

Jeg har tænkt mig at ophugge terazzogulvet, så jeg kommer ned til beton'en, og herfra starte projekt: gulvvarme. Jeg er i tvivl om der er isolering under beton'en (huset er fra midt-1950'erne) og jeg ville derfor gerne have en eller anden form for isolering under gulvvarmen. Jeg forventer at have 10-11 cm til både isolering, gulvvarme og klinker.

Er der nogen der har erfaring/anbefaling til hvilken type isolering jeg skal benytte og/eller hvordan jeg bygge gulvet korrekt op?

Mvh

KLA

Jeg skal i gang med at renovere vores entre på ca.... Vis hele indlægget
51 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Havde på fornemmeren at du ikke har forstand på varmetab.

Jeg synes at du skal lade være med at rådgive på noget som du ikke har forstand på, det forvirre mere end det gavner.


PE

Sjov nok, hvorfor bruger Falck det som varmetæppe.

Hvorfor holder termokanden mon kaffen varm, den er også reflektiv.

Der bliver brugt millioner af m² i Frankrig, Belgien, Tyskland, Polen, USA osv. Er de mon så dumme og kun os som er så kloge  

Aluthermoen har meget mere luftindhold end varmetæppet og så vidt jeg har lært, så er det luft som isolerer. Den relative luftfugtighed "RF" i Aluthermoen er enda fuldstændig tør, så den har ikke så meget varmeledning som det i almindelig mineraluld.
Den kan ikke kondensere uanset hvor den ligger i en konstruktion.


PE

thermokanden holder kaffen varm fordi der er to lag glas hvor mellemrummet mellem de to lag er pompet tom for luft (vaccum) da det er lufttomt, er der ingen luftmolekyler til at overføre varmen

i rumfartøjer bruges refleksiv isolering, men det virker kun fordi der er totalt lufttomt i rummet,der er ikke nogle luftmolekyler at overføre varmen til

falck bruger ikke aluthermo, men en ganske tynd alufolie som ikke fylder noget når det er foldet sammen

og nej det er ikke dem der bruger refleksiv isolering der er dumme, det er dem der tror at refleksiv isolering kan bruges som boligisolering på vore breddegrader, for det duer det ikke til,
prøv at læse teknologisk instituts prøveresultater

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

kender du da mit ? og vil du påstå at det jeg har skrevet ikke passer?

det er da muligt at du ved noget som vi andre ikke ved , du kunne jo starte med at fortælle hvad du laver, siden du er så skråsikker i din lovprisning af alutherm


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Jeg synes at du opfører dig som en forkælet knægt. Tror ikke du er tør bag ørerne endnu.

Gider ikke at blive ved med forsvar, du vil jo have ret.

 


PE

Hej Orla.

På ren Jysk, så vil jeg egentlig skide på hvad der står i Byg-erfa om Aluthermoen. Vi har testet produktet. Andre lande har også testet produktet det virker efter hensigten, hvis bare det er tapet tæt i samlinger.

Vi har efterhånden mange referencer hvor Aluthermoen er brugt, alle er utrolig glade og tilfredse.


PE

TAK til orla for det link,det er altid rart at blive bakket op af folk der ved hvad de snakker om

og til pev: dine udtalelser om at jeg er en forkælet knægt , og ikke er tør bag ørene hører overhovedet ikke hjemme i dette forum, det viser bare hvem af os to der ikke har argumenterne i orden, hvis du ikke kan få bolden, så gå efter manden
en meningsudveksling behøver da ikke at blive til personlige angreb,
men det lyder mere og mere som om du har økonomiske interesser i produktet!!!

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Der er yderligere 31 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis