Isolering og el-gulvvarme max. 100 mm

Jeg skal i gang med at renovere vores entre på ca. 6 kvm og kunne godt tænke mig at installere gulvvarme (el) og et klinkegulv. Rummet var i gamle dage (før vi boede i huset) fyr-/vaskerum og der er terazzogulv under det nuværende gulvtæppe.

Jeg har tænkt mig at ophugge terazzogulvet, så jeg kommer ned til beton'en, og herfra starte projekt: gulvvarme. Jeg er i tvivl om der er isolering under beton'en (huset er fra midt-1950'erne) og jeg ville derfor gerne have en eller anden form for isolering under gulvvarmen. Jeg forventer at have 10-11 cm til både isolering, gulvvarme og klinker.

Er der nogen der har erfaring/anbefaling til hvilken type isolering jeg skal benytte og/eller hvordan jeg bygge gulvet korrekt op?

Mvh

KLA

Jeg skal i gang med at renovere vores entre på ca.... Vis hele indlægget
51 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af team baatgaard den 21-12-2008 05:50
Pev, for det foerste, jeg goer ikke nar af nogle, ved ikke hvor du har det fra, men at du bliver personlig tager jeg meget afstand fra. som sagt, kom med noget sagligt, istedet for denne barnlige og personlige attitude du kommer med. du er velkommen til hver en tid at foelge med mig paa job og faa indblik i isolerings verdenen, og hvor komplex den endelig er. isolering er ikke bare at smide hvad som helst paa. paa alle byggerier er der en arbejds beskrivelse (AB) som er udarbejdet af forskellige arkitekter og ingenioere, og den er udarbejdet i henhold til dansk lovgivning under ISO 9001-2000, kvalitets sikring, og ISO 14001, miljoe og der er strike regler der skal opfyldes, bl.a mht brandhaemmende materiale. jeg ved ikke hvor du har studeret, og hvad du har studeret, men din evt uddannelse er ihverfald mangelfuld. den har da ikke laert dig noget som helst om pli eller respekt for andre mennesker. God jul til dig..

Hej Baadsgaard.

Jeg vil aldrig udelukke at jeg kan lære mere, men mit daglige arbejdsområde er blandt andet at projektere/beregne på dette område.
Du/i vil da ikke bilde os andre ind, at i er klogest på dette område, prøv at kigge rundt ud i hele verden. Er vi virkelig de klogeste i hele verden på det område, det ved jeg vi ikke er, synes det er rigtig usmageligt at man er så selvisk og tror vi ved alt.
Jeg kan godt give en lille historie

I min tid som studerende hvor jeg i en statiktime, kom jeg til at nævne at jeg havde bygget et hus på 2 meter muldjord  gud hvor blev jeg mobbet, enda af statiklæreren. Fakta er at man godt kan bygge således, det er bare ikke tratidition her i landet. Beregningsgrundlaget på fundamentet var udfærdiget af Tyske statikere.
Mærklig nok, så bliver mine nye konstruktionstyper kopieret i stor stil efter man har set/erfaret at den måde både er energibesparende og meget mere rationel måde at bygge på.

God jul til alle også til de Danske ingeniører.

PE

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis