Hjælpepakke til flex oblikationer.

Jeg forstår det ikke, hvorfor skal de der har et flexlån hjælpes.

Kan nogen komme med et argument der er til at forstå. Dem der har været fremme forstår jeg ikke logikken i.

MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg forstår det ikke, hvorfor skal de der har et... Vis hele indlægget
38 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af boss den 07-11-2008 19:15
Vi kan da kun være glade os med flexlån

Ja, det virker da i hvert fald som om der er lånere der har tjent godt på flexlånene i forhold til de mormorøkonomer som kun vil gøre som man gjorde i gamle dage.

Og det er en fin ting - alle de friværdispenge der er blevet brugt, har skabt vækst i stort set alle hjørner af samfundet. Det er da for sejt!

Men sådan er der så meget

WS
Skrevet af boss den 07-11-2008 19:15
Vi kan da kun være glade os med flexlån


Det er da helt klar, især nu, hvor vi ved, at staten vil holde hånden under Jer, når lokummet brænder. Det er jo helt igennem fantastisk med en såkaldt liberal regering ved magten.

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja det er fantastisk at staten betaler for tabet hos flexlånerne, tænk lige over konsekvens af hvis man ikke går ind og gør det. Sidder selv med fast rente og er glad for jeg ikke har gamblet.

Men hvis nu man ikke gør en indsats for at rydde op efter dig når man har fucket op. Så bliver det jo bare endnu værre, tænk på der er mange der er på vej til at gå på røven nu her, de bliver reddet på målstregen af regeringen. Hvis de ikke var blevet reddet var de gået konkurs med store rab til følge div pengeinstitutterog kreditforeninger, hvem skulke så betale den regning der ville fra sådan et krak.

Udover den regning der ville komme efter alle de konkurser ville vi opleve boligmarkedet ville smuldre fuldstændig fra hinanden priserne ville komme i frit fald og mange flere mennesker en vi kan forestille os vill blive insolvente. Dette vil føre til arbejdsløshed og et stort antal ansøgninger om gældssanering på længere sigt.

Så summen af dette er at uanset hvilket setup du vælger hænger du på regningen fra en "uansvarlig" økonomisk politik.

Kan selvfølgelig sagtens forstå at folk er tvære over den løsning regering er kommet med men mon ikke de har tænkt bare lidt over hvad det er de har sat i gang. Men hvis man er hamrende utilfreds med den måde landet og folketinget fungerer på kan man heldigvis flytte da det jo er et frit land vi lever i.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Flexlån slipper heldigvis for den store rente næste år bliver det måske rigtigt billigt da troldmænd spår rente kan nå ned på 1% man skal ikke glæde sig for tidligt 1 fugl i hånden er bedre en 10 på taget.Dejligt at der var råd til julegaver igen i år.

God Jul til alle.
Har flexlån fordi sandsynligheden (på det tidspunk hvor valget skal træffes) for at det totalset bliver den billigste løsning altid er størst. Men risikoen for totalset at komme til at betale mere er også tilstede. Flexlån er en ok mulighed. Man skal selvfølgelig kun benytte dem, hvis man accepterer risikoen og har råd til at løbe den.

Jeg kan ikke se hvorfor os med flexlån skal hjælpes. Vi skal da bare betale det det nu kommer til at koste. Det har vi jo accepteret da vi tog lånet.

Med mindre det er til generel gavn for samfundet, at vi alle (inkl. bankerne) bliver endnu mere risikovilige, så skal man ikke komme med disse redningspakker. Heller ikke for banker. Det er ødelæggende for den selvjusterende effekt. Det muligt at man kan argumentere for regnestykker der på kort sigt giver generel gavn for samfundet med hjælpepakker. Men jeg tror det er giver bagslag på sigt.

Det er jo med så mange valg (lån, forsikringer, investeringer og meget andet) at jo mere risiko man er villig til, jo større er muligheden for gevinst. Og når man før har set at der bliver kastet sikkerhedsnet ud, så regner man jo bare det med ind næste gang man skal vurdere en risiko i forhold til ens acceptable risikoniveau.

Den med at flexlån er en nødvendighed, for ellers er der nogle der ikke har råd til at købe hus, den holder ikke i mine øjne. De har bare ikke råd til købe hus. Slet ikke med flexlån. Hvis de mener de har, er de extrem risikovillige eller også har de ikke forstået flexlån. Totalset gør flexlån jo heller ikke at der er flere købere. Huspriserne justerer jo sig automatisk i forhold til folks betalingsmuligheder.
Hans123456789 du er en skattebasse.

Jeg er bare ikke enig i den sidste linje.

Jeg er sikker på at priserne er skuet op i forhold til alle "ikke førstegangskøbere", de har ikke haft en chance i dette plumrådne boligmarked længe, det er meget min forældres generation (kaldet 68erer) der har skummet fløden, samt dem der købte lige før den store stigning for ca. 8 år siden.

Som jeg plejer at sige så skal et par med en lavere uddannelse med en std. indkomst kunne sidde i et hus i en yderkommune på eks. midtsjælland, det har de ikke kunnet de sidste par år, med mindre de virkelig har købt noget meget gammelt lort. De kan snart være med igen, hvilket jeg kun syntes er rimeligt.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hvis ikke prisen falder, så dem med en standard inkomst kan købe bolig, så må det være fordi der kun er huse nok til dem med højere indkomster. Ingen huse forbliver til salg. Har alle dem med højere indkomster har de huse de skal have og kan et hus  ikke sælges til den udbudte pris, kommer det på et eller andet tidspunkt ned i pris. Nogle områder vil selvfølgelig altid være så dyre at ikke alle har råd til at bo der. Har man kun råd til en lejlighed på 30m2 i det område man gerne vil bo, må man jo vælge om det er det man vil eller om man vil flytte længere ud på landet og have et hus på 200m2. I mine øjne er der ikke noget man som minimum bør have råd til. Der vil altid være nogen der har mere og nogen der har mindre.

At folk vælger at klumpe sig sammen i og omkring storbyer, med høje m2 priser er jo op til dem. Jeg har valgt anderledes, da jeg ikke vil bruge så mange penge på bolig. At jeg slet ikke kunne tænke mig at bo midt i en storby, spiller selfølgelig også ind.

Det er bedre at glæde sig over det man har råd til end at ærge sig over det man ikke har råd til.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis