Hjælpepakke til flex oblikationer.

Jeg forstår det ikke, hvorfor skal de der har et flexlån hjælpes.

Kan nogen komme med et argument der er til at forstå. Dem der har været fremme forstår jeg ikke logikken i.

MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg forstår det ikke, hvorfor skal de der har et... Vis hele indlægget
38 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu syntes jeg også lige at man skal have i tankerne at det ikke er alle, der har lånt til op over skorstenen i flexlån for at købe dyre biler og samtalekøkkener i 0,5 mio klassen

Der er mange nye boligejere der har købt hus inden for de sidste 2-3 år, hvor det måske var nødvendigt at tage et flexlån for at få en alm. bolig til familien tæt på børnenes skole, det er disse familier der går på tvangsauktion.

Men så passer det jo med at de indskydere i Roskilde Bank der fik foræret flere mio kr. i hjælpepakken kan købe disse huse til en billig penge på tvang, ja jeg syntes jo det er tankevækkende

Venlig hilsen

Klaus
uanset alt muligt, så er det en nødvendighed at huspriserne må ned, det kan ikke være rigtigt at alm. mennesker ikke kan købe sig en ejerbolig. de mange dumme lån var jo en nødvendighed for at kunne købe til priser, der der bare gik op i takt med bedre lånemuligheder. huskøbere er blevet tørret af en uendelig række af opportunister, ansvarsfri bankrådgivere samt en regering som bare opfordrede til at låne og bruge . det gav selvf. øget omsætning, uden reel baggrund. i gamle dage var huslån kun til brug for huset ikke alt muligt andet. Nu er mange så blevet insolvente, og nye problemer er på hastig fremmarch.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Klaus, kan stadig ikke se hvorfor en der har sparet op hele sit arbejdsliv eks. 1.000.000, og valgt en uheldig bank skal miste alt over 300.000, det er her sikringen kommer ind fra nationen, ok for mig, kan stadig ikke se at redningspakken til flexlån kan sammenlignes.

De er jo ikke boligspekolanter som sidder og venter på at kunne købe naboens hus på tvang.

Nogle er blot simple folk der har lagt lidt til side hvert år for at bruge dem til deres alderdom.

Thøger Seidenfaden sagde noget rigtigt på tv forleden. "Har man deltaget i festen, må man også tage tømmermændene".

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Klaus. du er lidt inde på, at de der egentlig er med til at holde den fornuftige skrue i vandet, via f.eks. kontant opsparing skal straffes som følge af overforbrugende tumpers gældsætning.
Jeg har ingen skattebetalt pensionsordning, men har en kontant sum som jeg har betalt skat af, som jeg forsøger at opnå en rimelig forrentning af, så andre kan låne disse penge i banken til en meget højere rente, end den jeg kan få. Jeg har fået mine dygtige klø på aktiemarkedet og kræver ikke nogen hjælp af dig eller det offentlige for de tab.
Jeg har disse midler, kun fordi jeg ikke har fine nye biler til multihundredetusinde kroner og ikke noget samtalekøkken eller lokum til til halve og hele millioner, og alt det jeg har, har jeg med egne giftsvage grabber lavet.
På den måde har jeg lykkedes at samle lidt skillinger, til at kunne betale ejendomsskatter, værdi af egen boligskatter, forsikringer og brændsel af vores gældfri hus, også når jeg bliver folkepensionist.
Jeg kunne da også have lånt nogle millioner i huset, og givet den som Karl Smart, som alle i min omgangskreds, familie og naboer.
Synes du så virkelig at jeg er spekulant og skal miste de beherskede midler, hvormed jeg kan holde skattebyrden fra døren, når jeg bliver folkepensionist???
Faktisk synes jeg at alle de skidesprællere, der har gældsat sig til langt op over skorstenen og har levet på 1. klasse for lånte penge, og har grinet af en særling som mig, først og fremmest står for tur til noget røvtur.
Jeg bryder mig ikke meget om denne Thøger Seidenfaden, men den udtalelse som PeterR refererer til, kan jeg meget fint tilslutte mig. Sådan har det altid været for mig, og jeg er ikke indstillet på at betale for andre festdeltagere.
Lad falde, hvad ikke kan stå.

Med venlig hilsen
ktm

 

Peter og KTM,

Jeg tror i misforstår mig lidt

Jeg er ikke ude efter dem der har penge i banken, hatten af for dem. Men KTM da du har penge i banken over 300.000 kr. på en bankbog, så var du vel også klar over at de penge der var over, kunne du risikere at miste hvis banken skulle gå KK, det ved jeg da for det er jo sket et par gange i min tid

Du valgte ligsom flexlånerne at satse pengene for en bedre rente med risiko for at du kunne tabe penge, det er præcis det samme.

At indskyderne i roskilde bank skulle have en hjælpepakke betalt af skatteyderne er ved præcis det samme som flexlånerne, der er vel ikke den store forskæl

Nu kunne det jo tænkes at det var de personer der havde over 300.000 kr. i Roskilde Bank, der er så meget i mod en hjælpepakke til flexlånerne, de samme personer der lige har fået foræret 1000 vis ja endog millioner af kroner af skatteyderne herunder flexlånerne

Nu er jeg ikke helt inde i forløbet men jeg mene at der har været en indskydergaranti siden kronebanken gik KK i 1984 på 300.000, det er normalt rigeligt for lang de fleste menesker, og det er ikke den garanti jeg snakker om Peter, det er den ekstraordinære hjælpepakke indskyderne i Roskilde Bank fik til deres penge der oversteg 300.000 kr. pengene 0-300.000 kr. var jo sikret!!!

Nu er der jo lavet en ordning så alle penge indsat i en dansk Bank er sikret

Men anyway der er vel ingen grund til at diskutere dette så meget, for jeg tror ikke at det bliver en realitet

Venlig hilsen

Klaus

Annonce
Da jeg havde fået tæsk nok på aktierne og gik ud, blev stumperne delt i poster <300.000 kr. til ubetydelige renter, omkring 2-3% p.a., alternativet til at sy dem ind i madrassen. I en bank gør de i øvrigt også rigtik meget mere gavn for samfundet, især i disse dage. Jeg satsede ikke en eneste krone ud over garantibeløbet og fik da heller ikke noget særlig i rente. Havde den garanti ikke været der, ville jeg selvfølgelig have flyttet mine småpenge til et land, hvor jeg ville have været sikret. Du kan slet ikke drage sammenligning med mine dispositioner og dit eget hasardspil!

Denne flytten småposter rundt i flere pengeinstitutter er svært uheldig, og BL.A. derfor valgte man at hæve indskydergarantien, ganske som andre lande gør det. Godt nok er bankfolk og politikere ikke særlig begavede, men den trafik kunne de dog blive enige om, var svært landsskadelig og måtte stoppes.

Desuden var ideen med at lave en ubegrænset indskydergaranti også at sikre tillid til det sindssyge bankvæsen for udenlandske långivere, som hele samfundet, også dig Klaus, som driver virksomhed, er så utrolig afhængig af.

Yderligere er det danske banksystem i større og større grad hæmmet af vores idiotiske forbehold for det økonomiske EU-samarbejde.
Vi ser nu de uomtvistelige skadevirkninger af denne tåbelige fejldisposition, med højere renter i DK til f.eks. spillefuglene, også kaldet flexlånerne, end i Euroland i øvrigt.
Men du har vel også selv, i hovmod, stemt imod Euroen, lige som uvidende gamle koner, der troede deres spareskillerne ville blive taget fra dem? :)

Jeg husker endnu tydeligt optakten til sidste EURO-afstemning, hvor TV for rundt og spurgte de mindst begavede, de kunne finde, om deres kloge og vidende mening. Det var lige der, hvor dollaren steg og blev mere værd en EUROen.
Klogskaberne var enige om at EUROen nu ville blive 0 værd, og man ville tabe alle sine spareskillinger, godt hjulpet på vej af visse tåbelige politikere. Siden har dollaren været nede i noget der ligner 4,65, hvor Euroenn har ligget på små 7.50!!!!!!!!!!! I tilgift skal man betale afsindige beløb i vekselgebyrer og snydekurser, hvis man vil på ferie i EUROland.
Hvor dum har man lov at være? Alt det vi i dag oplever, har der fra ansvarlig side været advaret om, men sådanne advarsler preller af som vand på en gås, fordi man lader sig lokke af smartaser, frem for forstandige og erfarne folk.

Jeg, der har opført mig lidt ansvarlig, der ikke kræver erstatning af dig og andre for de tab jeg har lidt på aktiemarkedet, ikke har levet en flottenheimertilværelse for lånte penge, vil fandme ikke støtte Jer andre skidesprællere med en eneste krone, fordi I har spillet og tabt.

Hvad der der ud over er foregået i Roskilde Bank er så en hel anden og meget længere og meget ækel historie. Her burde man også have lært af historien.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg vil da gerne have mig frabedt at du kalder mine dispositioner for hasardspil, for det første er mit F1 lån i Euro, desuden er det ikke på en sådan størrelse at det for nogle større betydning

 

Venlig hilsen

Klaus

 

Skrevet af www.spotvvs.dk den 05-11-2008 12:05

Jeg vil da gerne have mig frabedt at du kalder mine dispositioner for hasardspil, for det første er mit F1 lån i Euro,

Venlig hilsen

Klaus

 



Ja men så har du jo allerede fået statshjælp til at betale dit lån!

Nationalbanken har jo støttet kronen med voldsomme beløb, for at den ikke skal styrte ned i værdi over for EURO, og du dermed skal betale mere tilbage, end du har lånt.

Du har faktisk spillet med dobbelt indsats, først den variable rente og så kursrisiko oven i købet.

Du mangler at argumentere for, hvorfor jeg skal være med til at betale dit tab, når du sikkert ikke mener, at du skal være med til at betale mit tab på aktier. Et tab jeg måske aldrig får fradrag for, som du får fradrag for dine øgede renteudgifter.


Med venlig hilsen
ktm

 

Nej, selvfølgelig har jeg ikke det, for det første så kræver det at jeg skal betale min termin, som forefalder en gang i dec, for det andet så kunne det jo være jeg havde nogle Euro liggende som jeg kan betale mit lån med

Hvad du gambler for på aktiemarkedet må du selv om, at du har tabt på det sidste, er selvfølgelig ærgeligt for dig, men så har du sikkers skoret store gevinster i de senere år, som helt sikker opvejer tabene

Venlig hilsen

Klaus

OK Klaus, så løb du tør for argumenter! :)
Håber du læser tråden grundigt igennem igen og tænker over det skrevne.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis