Marstal motor vinterklar

Hej - Jeg er i sommers blevet den glade medejer af en smuk Husky 26 fods klinkebygget sejlbåd fra 1972. Motoren er en Marstal FSR-1, 7 HK benzin med direkte køling.
Båden blev tage på land for 14 dage siden og nu vil jeg gerne beskytte den for vinteren på bedste måde. Jeg har skiftet olie på motor, reduktion og gear.
Det med at dryppe lidt olie ned ved tændrør, tape kølevandet fra cylender, pumpe og manifold, pakke kaburator ind i olieklud og olieklud i udstødning kan jeg vist godt finde ud af. Men i den originale intruktionsbog er tilføjet med håndskrift at:
Motoren skal køre varm i ren evt. 50%glykol, da termostaten skal åbne og "bypassen" også fyldes med glykol. Kan nogen hjælpe mig med at forklare mere precist hvordan jeg udfører denne arbejdsgang uden noget går galt

Henning Peter

venlig hilsen

Henning Peter
Hej - Jeg er i sommers blevet den glade medejer af... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Shotcut.
ORK du har ikke set det sidste endnu  det væsentligste er vel at vi hygger os

Hej Henning

Jeg har en Husky til salg magen til din årgang 1984, Tror det er den sidste der er bygget nede i Næstved. Hvis du kender nogen der er interseret må du gerne kontakte mig. Båden er i tip-top stand rulleforsejl, stort copittelt, nye hynder, motor 12 hk Vira, etc. Kan kontaktes på telefon 26 37 15 59

 

Hej Schlander

I vores havn ligger søsterbåden (Sjus) til vores båd.  Den er også til salg pt. De blev bygget samtidig. Sjus blev bygget af mester og svenden byggede vores båd, Aleta (som hvist har skiftet navn på et tidspunkt). Deres koner var med til at bygge bådene. Vi har gennem en forbindelse i Nykøbing Falster haft forbindelse til konerne. Til sommer skal vores medejere sejle på ferie til Nykøbing så båden kommer lidt "hjem" igen.
Vi har endelig fået rejst masten og regner med at skulle ud og sejle i pinsen

HP


venlig hilsen

Henning Peter
Hej Henning.
Jeg kan fortælle dig, at Sjus nu er blevet solgt.
Hun har fået plads i Næstved, og jeg forventer at få meget glæde af hende.

Hilsen Hanserik
Hej jeg søger en manual til en Marstal FSR-1

Kd
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også