hvilken rustbeskyttelse

Jeg vil selv rustbeskytte min bil. Den har været behandlet med Pava før. Er det lige meget om jeg bruger Tectyl, Denitrol, Pava osv. eller skal det være Pava igen? Hvilket mærke er bedst? Jeg kan få Tectyl til en god pris i forhold til de andre.

M.v.h. Jan Carstens
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg vil selv rustbeskytte min bil. Den har været... Vis hele indlægget
38 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Læs din egen signatur (Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset !)

Hvis du kun har hobby enjector sprøjteudstyr, har du ikke fået dine hulrum effektivt beskyttet !

Jeg har et semi prof tryksat udstyr, med en 6 mm tyk slange, med en længde på en meter, som endog er i stand til at sprøjte mellemsvær rustbeskyttelse med en effektiv forstøvning.
og jeg har aldrig påstået jeg lavet et perfect arbejde

Så hvis du bruger et enjector system, vil jeg stadig påstå din rustbeskyttelse i hulrummene er særdeles mangelfuld.
(hvad eks med de dobbelte hulrum i sprodserne ved forruden? osv osv)

mvh jens
Skrevet af jbr på 19 jan 2010 20:10

je_ns... hvordan kan du udtale dig om det?

Du aner jo ikke hvordan det arbejde, som jeg f.eks. har udført, er lavet.

Så lad os bare holde os til, at det arbejde DU måske har lavet, kun giver delvis beskyttelse...

 



Igen en klaphat udtagelse, der ikke tager hensyn til hvad der står i de for gående indlæg.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

FWM.... du er en stakkel....henvend dig til professionelle... de kan hjælpe....

je_ns... det er da ikke så godt, hvis du ikke kan nå alle hulrum med det udstyr du benytter....men er det ikke også et spørgsmål om, hvor mange huller der er ind til div. hulrum.

På min bil, er der utrolig mange sprøjtehuller, så selv med forholdsvis kort slange kan man komme langt ind. Faktisk står der en sky af rustbeskyttelse/luft ud af de andre huller, når jeg sprøjter.
Det er derfor jeg mener, at det der er lavet er forholdsvis godt udført....


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Det er desværre min erfaring, at selvom der kommer en del forstøvet rustbeskyttelse ud af div. huller, er det ingen garanti for at alle afkroge er beskyttet.
Desuden vil en slange på 10-12 mm tykkelse, ikke kunne bruges på min bil, hvis de langsgående vanger, skal behandles, ligeledes vil man jo heller ikke kunne bruge de huller fra tidliger, som et rustbeskyttelses center har lavet.
Jeg mener skam jeg ramme alle hulrum, men sikker nej.

Eks. dobbeltplader i paneler, og andre forstærkninger, kan være svære at beskytte tilstrækkeligt.

Prof sprøjteudstyr blander ikke beskyttelsesmidlet op med luft, så den sprøjtetåge er en del mere effektivt

æhhhhh - er du klar over, at tråden er 16 år gammel????


 

næh hvor skulle jeg kunne se det, og emnet er vel stadig aktuelt- for alle os der "Bevarer vore gamle biler"


BSN

Det står jo ligesom oppe i det grå felt..   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også