hvilken rustbeskyttelse

Jeg vil selv rustbeskytte min bil. Den har været behandlet med Pava før. Er det lige meget om jeg bruger Tectyl, Denitrol, Pava osv. eller skal det være Pava igen? Hvilket mærke er bedst? Jeg kan få Tectyl til en god pris i forhold til de andre.

M.v.h. Jan Carstens
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg vil selv rustbeskytte min bil. Den har været... Vis hele indlægget
38 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Gør det selv rustbeskyttelse

Såfremt Du går til Harld Nyborg, kan Du med en kæmpe fordel købe Dinitrol frem for Tectyl. Jeg var gennem en del år sælger for SUVO,icon13.gif men købte DINITROL til mine biler, jeg har også vært teknisk konsulent for DINITROLicon14.gif, har 30 års erfaring i auto rustbeskyttelse, som tekniker, underviser og sælger.
I 1998 købte jeg en spc. bil hvori der sad en mærkat fra et Suvo center, det er en dyr bil, på vej til at blive veteran, efter et par år kom der nogle bobler på panelene, den var god nok- der var hul i dem i ca. 30 cm fra forhjul, efter fjernelse af det gennemtæret stykke kunne jeg konstater at den tynde SUVOicon4.gif lå som en tør skal, på med en stålbørst og et langt skaft og få alle de rustskaller væk, efter rep. fik den en gang DINITROL. Hold jer væk fra SUVO & PAVA, se De fjerner ikke hjul og inderskærme fra bilen under behandling, i kan lige så godt bruge spildolie- for det er også gift for en bil.

MVH mb350slicon11.gif
mb350sl du er vist meget farvet af det du laver

Kender et stort firma,her i randers der laver vindmøller.De har fået lavet nogle laboratorie test vedr. rustbeskyttelses olier,kan sige at SUVO var bedre end DINITROL i testen.

Jeg har selv i mange år fået mine biler SUVO behandlet,og hver sommer når der er varmt,løber der en lille smule ud ved dørerne på min bil....Så det er ikke blevet gammelt og tørt,som du siger.Jeg har i øvrigt fået 18 års garanti på min nye bil...det gav de nok ikke hvis deres produkter ikke virkede.
Citat fra flemming_k

Jeg har i øvrigt fået 18 års garanti på min nye bil...det gav de nok ikke hvis deres produkter ikke virkede.
Der er nogen der giver 30 år og de ruster.
René
jeg er selv rustbeskytter og ser dagligt det DÅRLIGE arbejde som laves mange steder, pava & suvo afmonterer generelt ikke inderskærmene, mange steder vasker de ikke bilen først, ang. sprøjteskemaer så bliver de ikke brugt eller også er de fyldt med fejl. Nu kommer Tectyl tilbage på markedet med produkter som kun kan bruges på bil-fabrikkerne og bestemt IKKE rustbeskyttelses-stationerne,men med masiv reklame kan selv det dårligste jo sælges. Nu reklameres der med 100% drypfri produkter, men produkter der ikke bevæger sig trækker ikke ordentligt ind i pladesamlinger,så igen med masiv reklame kan selv det dårligste jo sælges. Så det er meget svært som kunde at gennemskue hvad der er bedst,så held og lykke.
Sjovt at læst de mange meninger... Jeg er ansat på 9. år som sprøjtemand på et af de skrevne mærker. Pava kan godt lugte en uges tid, Det løber meget fra hulrum, det bliver ikke tørt. Dinitrol lugter en uges tid, løber ikke fra hulrum da det er lidt tykt i det,det kan stoppe drenhuller i døre og paneler som ikke er godt. Tectyl er fremme med ny tænkning.. ingen opløsningsmiddler, godt for miljø, tyndt hulrums-produkt som tører hurtig. Tykt til bund, som hærder op, men stadig er fleksibel. Ja det er vel smag og behag, men det er manden bagved som har det afgørende
Annonce
Har selv lige undervogns- og hulrumsbehandlet min bil med Dinitrol fra Harald Nyborg.... det er jo noget billigere når man gør det selv... og så ved man hvad der er blevet lavet

Om det virker?.... aner det ikke, men det er nok bedre end ikke at gøre noget

Pris ca. 700 Kr. alt inkl.

Synsmanden sagde at det så godt ud... men det gør det vel altid når det lige er sprøjtet på


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Findes der GDS-steder/lifte, hvor man kan arbejde med rustbeskyttelse o.l. ?

De normale GDS værksteder er ikke åbne for det, forståeligt nok..., da det sviner ganske meget.

Af samme årsag er det ikke helt gangbart nede på den lokale P-plads. :-)
Skrevet af KaiserPingo på 13 jan 2010 09:50
Findes der GDS-steder/lifte, hvor man kan arbejde med rustbeskyttelse o.l. ?

De normale GDS værksteder er ikke åbne for det, forståeligt nok..., da det sviner ganske meget.

Af samme årsag er det ikke helt gangbart nede på den lokale P-plads. :-)

Har du prøvet at spørge her:
http://www.gordetselv.dk/?gclid=CLS...3godclU6Cw

Ikke at jeg kan direkte kan erindre, at de har pladser specielt til undervognsbehandling, Men i butikken sælger de da undervognsbehandling i størrelser til brug med kompressor, så mon ikke de også har liftpladser til samme.

Man kan sagtens sprøjte bilen under bunden, så den ser fin ud.

Men med hobby udstyr, får diverse hulrum, kun en delvis beskyttelse, og der er ellers her det er vigtist.

 

je_ns... hvordan kan du udtale dig om det?

Du aner jo ikke hvordan det arbejde, som jeg f.eks. har udført, er lavet.

Så lad os bare holde os til, at det arbejde DU måske har lavet, kun giver delvis beskyttelse...

 


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også