El selskabet Modstrøm

Jeg bliver i øjeblikket bombareret med telefonopkald fra elselskabet Modstrøm, er der nogle der har erfaringer/informationer om dem ??

De lover 5% lavere elregning, men hvordan kan de de når de ikke ved hvor jeg køber min el i dag???, desuden lover de 1 md. gratis strøm.

Den ene sælger lovede mig faktisk 8.800/året i besparelse (elopvarmet hus ) + 1. md. gratis strøm

Når man går dem på klingen, kan de ikke svare på noget som helst, men begynder bare igen på den indlærte salgsremse

Er der andre der har oplevet noget ligende, og det ville også være rart at høre fra nogle kunder hos Modstrøm, om hvad de rent faktisk giver for deres strøm

Venlig hilsen

Klaus
Jeg bliver i øjeblikket bombareret med... Vis hele indlægget
102 svar
 Følg tråden
Der er 80 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja jeg er selv kunde og har kun gode erfaringener med det.

Desuden mener jeg at man skal vaere tolerent overfor de her begynderfejl. Hvad faar man ud af at gaa tilbage til sit gamle selskab?

Svar: At selskaber som DONG etc. fortsaetter deres monopolignende tilstande, som ikke gavner nogle og som i sidste ende giver dig faerre penge i lommen.

Selvfoelgelig er det ikke ok, at elaflaeseren ikke virker optimalt, men i faar stadig en besparelse paa 5% og er dermed med til, som forbruger i et liberalt marked, at tage et aktivt valg, og skabe konkurrence.

5% er maaske ikke det der giver de store gaver under juletraeet, men det viser overfor de andre selskaber at det ikke er okay, at man er ligeglad med kunderne, og det, alene, synes jeg er grund nok til at vaelge Modstroem.

I skal jo taenke paa, at elselskaberne ikke har noget ud af give jer billigere el. De vil helst tage den hoejeste pris, for det giver dem flere penge i kassen. Saa hvis de finder ud af at i slet ikke ER interesserede i billigere el, ja saa skal man nok ikke forvente at stroemmen nogensinde bliver billigere.

Det er jo os, som forbrugere der gaar ind og bestemmer priserne. Hvis i vil betale ekstra for den samme vare, saa maa i jo selv om det, men det vil jeg ikke.

Som der tidligere blev sagt i traaden, saa kan man bare koebe stroem ved sit lokale elselskab, betale ekstra og stoette det lokale. Men det elselskab staar altsaa og griner hoejt, for de tager jo roeven paa jer, saa at sige!

Den eneste maade vi kan faa skabt konkurrence paa det danske elmarked og faa billigere el og bedre og mere moderne elselskaber, er hele tiden at vaelge det selskab der tilbyder det bedste koncept til faerest penge, og som de eneste der garenterer en besparelse i hele det her land, saa synes jeg, at det er Modstroem.

Proev at se hvilken forskel Modstroem har gjort paa det danske elmarked:
Stort set alle elselskaber har lige pludeseligt faaet travlt med, at installere fjernaflaesere ude hos forbrugerne! Det goer at i bruger mindre stroem. Hvilken interesse har elselskaberne saa i at i bruger mindre stroem?
Ikke den mindste!
De vil allerhelst have at i skal bruge alt det stroem i overhovedet kan komme til, for det er i sidste ende det der giver dem penge i kassen.
De goer det kun fordi de kan se, at der endeligt er kommet konkurrence paa markedet.

Det er selvfoelgeligt et individuelt valg, men Rom blev altsaa ikke bygget paa en dag!

Den eneste maade vi kan sikre den bedste kvalitet til faerrest penge, er at faa skabt konkurrence paa det her marked, og det sker altsaa ikke automatisk, men gennem bevidste og aktive valg. Hvis man bliver ved sit gamle elselskab, saa maa man finde sig i, at man bogstaveligt talt bliver taget i roeven hver gang man taender for lyset. Elselskaberne har i alt for langt tid levet fedt paa os, faste kunder, som ikke kunne slippe vaek. Nu har vi chancen, og jeg gider ikke finde mig i, at der sidder nogle hos DONG og griner af mig hver gang de ser min elregning.
Derfor tager jeg et valg. Derfor vaelger jeg Modstroem!
Jeg er egentlig ret enig med TGO. Jeg har nu haft dem i et års tid og det har ikke været uden problemer. Som det kan læses længere oppe i tråden har der været lang leveringstid på aflæseren som så siden ikke virkede osv. Jeg har valgt at tolke det som begyndervanskeligheder og alt i alt går det helt fornuftigt nu - lige bortset fra den moblie aflæser som skulle være bedre og som jeg blev lovet for et par måneder siden :-) De 5%procents besparelse er jeg ligeglad med - jeg er med på vognen fordi jeg kan se det fornuftige i ideen mht. klima og miljø. Jeg har derfor også valgt "neutral" løsningen hvor man opkøber CO2 kvoter der modsvarer ens forbrug.

Når så min egen hellige glorie er pudset og poleret vil jeg sige at hvis man bare er "in it for the money" (hvilket der sikkert er en del der er) så findes der nok billigere alternativer hvis man rammer en fastprisaftale på et godt tidspunkt. Personligt er jeg nok mest med for at støtte op om et spændende alternativ som kan være med til at øge konkurrencen på området. Plejer at sammenligne det lidt med økologisk kylling hvor et bryst koster 3 gange så meget som det saltvandsindsprøjtede lort man får smidt i nakken i alle butikker. Smagen retfærdiggør ikke prisforskellen (selv om det er bedre), men visheden om den bedre dyrevelfærd, den manglende gift i processen og manglende efterfølgende "saltvandsindsprøjtning" gør at jeg gerne støtter det - når økonomien ellers er til det.
Lidt nyt til føljetonen:

Fik i December en opgørelse som viste det dobbelte forbrug af en normalmåned. Gik målertallene efter og kunne se at det ikke stemte en disse. Kontaktede MS som ville vende tilbage med en forklaring. Kontaktede dem en uge senere og rykkede for svar. Det er så tre uger siden nu. Nu er der kommet en ny regning, denne gang uden nogen som helst beregningsforklaring.

Nu er betalingsservicen afbrudt og så må de jo kontakte mig hvis de vil have nogle penge. I mellemtiden kigger jeg mig omkring efter et nyt elselskab.

Grrrrrrrr.....
Hø hø, jeg er jo heldigtvist også sluppet ud derfra, endog hurtigere end deres bindingspeiode. Måske fordi de ikke kunne få mig til at acceptere at deres aflæser ikke virkede. Iøvrigt har jeg aldrig modtaget en slutopgøelse ligesom de ikke har krævet at få deres måleraflæser retur.
Så bundlinjen må være:
Det skulle være så godt men så er et faktisk SKIDT!
Jeg forsøgte faktisk at komme nemt væk fra dem, ved bare at rykker over til Dong, og oplyse dem abb. nummer osv, som var muligt den anden vej, med at komme væk fra modstrøm er altså ikke lige så nemt som at komme ind, der skal sendes skriftelige opsigelser til modstrøm, eller godtager de ikke anmodning af flytningen, selvom Dong faktisk har en underskrevet aftale.

Så Modstrøm er i mine øjne præcist det samme som alle de fuskere der driver virksomhed var at gøre det så besværligt for deres kunder at komme ud, at mange vælger at blive.

Dårlig stil fra Modstrøm som understøtter min i forvejen dårligt opfattelse omkring deres virksomhed.
Jeg fik en relativt fornuftig forklaring (i tredje forsøg) som gik på at jeg var blevet faktureret for halvanden måned i stedet for en måned. Det står også på fakturaen, men dog pudsigt at kundeservicen ikke vidste det. Jeg kan jo næppe have været den eneste der har undret sig.

Ja ja - jeg bliver hængende lidt endnu. Der er alligevel ikke de store penge at hente på at skifte til anden leverandør og det er nu ok at blive faktureret for det løbende forbrug - også selvom det meste af elprisen stadig udgøres af transport og afgifter.
Nå - den fornuftige forklaring holdt så heller ikke helt i denne omgang. Har nu endelig fået specifikationen for perioden 16/12 til 15/1 - i nyt og lækkert design, men desværre så forkert så det er til at græde snot over.

I perioden 16/12 til 31/12 er jeg faktureret for 272 kWh. Hmm det lyder af meget, tænker jeg og checker måleren som har vist henholdsvis 5156 og 5313. Ja - regn selv efter - men jeg får det ikke til at være i nærheden af 272, men det kan jo være mig.

Kundeservice i dette øjeblik? Ikke til at få fat på. Mon der er andre som heller ikke kan få regnestykket til at passe? :-)
Er der ikke også noget med at cheferne i "modstroem" kommer fra Telia?
Eftersom det er et af de teleselskaber der får allerflest drøn for alverdens mærværdige forretningsmetoder, tjaa, så kan "man" vel sige der er godt oplært.
Jamen, dette ville jo forklare en del.

Telia må være noget af det værste jeg nogensinde har været udsat for.

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis