El selskabet Modstrøm

Jeg bliver i øjeblikket bombareret med telefonopkald fra elselskabet Modstrøm, er der nogle der har erfaringer/informationer om dem ??

De lover 5% lavere elregning, men hvordan kan de de når de ikke ved hvor jeg køber min el i dag???, desuden lover de 1 md. gratis strøm.

Den ene sælger lovede mig faktisk 8.800/året i besparelse (elopvarmet hus ) + 1. md. gratis strøm

Når man går dem på klingen, kan de ikke svare på noget som helst, men begynder bare igen på den indlærte salgsremse

Er der andre der har oplevet noget ligende, og det ville også være rart at høre fra nogle kunder hos Modstrøm, om hvad de rent faktisk giver for deres strøm

Venlig hilsen

Klaus
Jeg bliver i øjeblikket bombareret med... Vis hele indlægget
102 svar
 Følg tråden
Der er 70 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
cln
Som sagt, så skal jeg ikke gøre mig klog på, hvordan forbindelsen eller uploaded af billeder, men jeg synes det virker meget mærkeligt, at man indstiller en elaflæser, til at aflæse tilfældigt, hvilket vil gøre det mere kompliceret for Modstrøm og vil give dem utilfredse kunder(dig).
Men det er jo ikke noget Modstrøm gør, for at generer dig eller gøre dig utilfreds. Modstrøm lever jo af tilfredse kunder, så det er helt sikkert ikke noget de gør med vilje, men det undskylder det selvfølgeligt ikke
amager
Fik vidst ikke svaret på din post..
Altså din elregning er delt op i 2 dele:
Transportdelen og Forbrugsdelen

Transportdelen
Transportdelen består af afgifter til målere, ledningsnet, CO2-afgift, etc.
I Danmark er der monopol på ledningsnettet. Så hvis det f.eks. er EnergiDanmark, der ejer ledningsnettet i dit område, så vil det ALTID være dem der leverer strømmen til dig(med den lovgivning vi har i dag)
Det vil altså også være EnergiDanmark der giver jeg forsyningsgarentien og dem i skal kontakte hvis der er problemer med ledningsnettet. Det har Modstrøm INTET at gøre med.
Transportdelen bliver hverken dyrere eller billigere af at være kunde ved Modstrøm. Den kan KUN blive mindre ved at i bruger mindre strøm. Ligeledes bliver servicen ikke anderledes af at være kunde ved Modstrøm.

Forbrugsdelen
Forbrugsdelen er KwH-prisen. Det er den del af elregningen, som man kan gå ind og rører ved og det er her Modstrøm tager over.

Hvad betyder alt dette for dig?
Jo, det betyder at du altid kan skifte elleverandør(f.eks. Modstrøm), men dit netselskab vil altid være den samme. Iflg. dansk lovgivning, må elleverandøren og netselskaber ikke have nogen juridisk sammenhæng. I København hedder netselskabet Dong Energy City Elnet A/S, mens elleverandøren hedder Dong Energy City Forsyning A/S.
Da det er netselskabet, der ejer ledningningsnettet er de, de ENESTE, der kan gå ind og lukke for strømmen! Så hvis man ikke betaler sin regning ved Modstrøm, så er det eneste Modstrøm kan gøre, er at sende dig tilbage til dit gamle elselskab. De kan altså ikke lukke for strømmen. Derfor kan man være helt tryg ved at skifte elleverandør. Ligemeget hvad der skulle gå galt i processen, så er det værste der kan ske, at man bliver flyttet tilbage til det elselskab man har været ved hele tiden!

Håber det gav svar
TGO: Du må nu gerne gøre det lidt mere kompliceret - jeg synes stadig ikke det giver mening med "spildstrømmen". Du skriver at jeres måler giver Modstrøm mulighed for at beregne mit præcise forbrug og derved undgå "spildstrøm". På den måde får du det til at lyde som om det er eksempelvis vand der handles med og da ville det også give mening da du har gode muligheder for at oplagre vand - men hvordan kan man lagre strøm?
Hvor bliver spildstrømmen af? Er det noget man kan aftage til en særdeles billig penge? I så fald tror jeg der ville være rigeligt med kunder...
Skrevet af TGO på 13 jul 2009 19:44
cln
Som sagt, så skal jeg ikke gøre mig klog på, hvordan forbindelsen eller uploaded af billeder, men jeg synes det virker meget mærkeligt, at man indstiller en elaflæser, til at aflæse tilfældigt, hvilket vil gøre det mere kompliceret for Modstrøm og vil give dem utilfredse kunder(dig).
Men det er jo ikke noget Modstrøm gør, for at generer dig eller gøre dig utilfreds. Modstrøm lever jo af tilfredse kunder, så det er helt sikkert ikke noget de gør med vilje, men det undskylder det selvfølgeligt ikke


Hvis du læse tråden, sidder jeg på en KLIPPESTABIL lysleder forbindelse på 10/10 Foreløbigt med en oppetid på over 120 døgn, kan jeg se i routeren, hvor der ikke har været 1 sekund udfald.
Forbindelsen trækker telefon, IHC, ovevågning, ftp server, IPtelefone. ALT virker uden udfald.
Alt mit udstyr har været koblet fra for at få senderen til at virke, det forandrede intet.
Jeg har HELE tiden sagt at Jeres kamera ikke virkede, for jeg tror sgu da heller ikke på det er indstillet til at tage billeder tilfældigt, men dte kunne jeg ikke trænge igennem med. I stedet begik jeg den dumhed at stå på pinde for Jer, men det hjalp sgu heller ikke.
Men jeg regner da ikke med Modstroem vil nægte systemet ikke virkede her? De screen dump er sgu svære at løbe fra? Eller? Kurverne over forbruget blev jo derefter.
Men nu lever Modstroem jo af tilfredse kunder, det bliver jeg kun hvis jeg får fortalt hvordan det virkede her, og det er jo så IKKE forenen´ligt med at være kunde hos Jer.

Nu skal jeg altså lige understrege at jeg IKKE er fra Modstrøm, men faldt over forummet og så vil jeg gerne skabe klarhed, fordi jeg kunne se der lå nogle misforståelser

steinaa :
I Danmark er der 2 producenter af strøm:
Dong Energy og Vattenfall

Alle elproducenter i norden sætter deres strøm til udbud på den nordiske elbørs, Nord Pool. Priserne her er styret af udbud og efterspørgsel. Her køber alle elleveranører deres strøm, ligemeget om de hedder Dong, energifyn eller Modstrøm

Nu antager jeg bare at du har Dong. Dong går ind og kigger på en del parametre for at kunne lave en prognose for dit elforbrug. Dong går ind og siger:
Sidste år, den 14. juli brugte steinaa 15 KwH, men han plejer, at bruge lidt mindre strøm om tirsdagen, men så er der selvfølgeligt også Tour de France, så det tager også lidt ekstra. Deres bud vil måske ligge på 12 KwH. Så siger de til Nord Pool:

"I dag vil vi gerne købe 12 KwH, til et vidst antal kroner, til steinaa i dag, tak"

Den besked bliver sendt videre til elproducenterne, som begynder at producerer til dig.

Hvis nu vi siger, at du har planlagt at i tager i sommerhus om aftenen, så bruger i jo ikke det strøm. Derfor har dit elselskab købt for meget og ligger nu inde med for meget strøm.

Du spørger om, hvordan man lagre strøm? Svaret er enkelt: Det kan man IKKE
Hvis vi kunne, ville vi sandsynligvis ikke have dit samme problemer med klimaet som vi har i dag

Da man ikke kan lagre strøm, skal strøm altså bruges når man laver det. Det overskydende el SKAL bruges, så de bruger det til forskellige ting. f.eks. opvarmning af egne fabrikker, kunder der bruger for meget, osv. Det strøm de ikke kan få brugt bliver simpelthen sendt ud i luften, altså spild! Både økonomisk og miljømæssigt.


Hvad gør Modstrøm så?
Jo, Modstrøm kan aflæse hvert evig eneste kvarter hvad de forbrug er, så analyserer de det, og køber ind derfra. Med andre ord: Modstrøm er bedre købmænd. Det gør, at Modstrøm har minimale omkostninger og at det er miljøvenligt.


Hvorfor har de andre selskaber ikke en fjernaflæser?
Ja, det lyder jo som et vanskeligt spørgsmål, men egentligt er det ganske simpelt:

Indtil 2003 har elselskaberne haft monopol på os, kunderne. Da ingen af os kan undgå at bruge el, så er elselskaberne altså sikre på, at tjene penge. Så, firkantet set, har elselskaberne altså kunne tage ligepræcis den pris de havde lyst til! Så hvilket påskud har elselskaberne så for, at få os til at bruge mindre strøm? INTET!

Men det ændrede sig i 2003, og i 2007 da modstrøm kom ind på markedet som det første uafhængige elselskab!

Det er også derfor, at elselskaberne ligepludseligt har fået travlt med at sætte fjernaflæsere op.



cln:

Jeg tænkte også på uploaded af billeder og afkodningen af billeder af Modstrøm. Og jeg tror det er der problemet ligger. Men tjek det her nyhedsbrev:

http://www.modstroem.dk/nyhedsbrev/20080701/elaflaeser.html

Der står der noget, om problemerne med elaflæseren
Annonce
Jeg har i det år jeg har haft Modstrøm kun haft modgang. Elaflæseren kom aldrig til at virke, og den nye jeg skulle have som kunne sende over en større afstand kom aldrig, der blev brugt oceaner af tid i telefonen , Masser af bortforklaringer og masser af lovninger fra modstøms side, de blev stort set aldrig overholdt.
Jeg har i gennemsnit betalt 65 øre pr. KW i det år, nu har jeg fået en fastpris aftale med et andet selskab til 46 øre pr kw, det betyder med mit forbrug en besparelse på over 3ooo.- , Såååeehhh danmarks billigste elselskab!!! kun under visse forudsætninger.
Det hører også med til det negative indtryk at de skulle have depositum 3 mdr før påbegyndelse af levering. - og slutafregningen var de to en halv måned om at udbetale! - og kun efter at jeg have rykket dem flere gange.
Dumpekarakter

art

--->>TGO

Hmm, jeg beklager. Som jeg læste hvad du skriver og den måde du "forsvarer" Modstroem på lød fuldstændigt som deres indlæg her på siden. der er dog blevet bemærkeligt stille fra Modstroems side.
Måske de bruger tiden på at få systemet til at virke, men jeg tvivler.
jeg er HELDIGTVIST ikke kunde ved dem mere, så deres undskyldninger interressere mig overhovedet ikke. Det eneste der interesserede mig var at det virkede.
Det gør det ikke, så jeg håber andre overvejer det inden de lader sig besnakke af Modstroem.
joern:
Grunden til at Modstrøm opkræver dette depositum er, at man som du nok ved først betaler for strømmen når man har brugt det, altså bagudbetaling som du kender det fra din telefonregning.
Derfor vil det være et let sted at snyde:

Få strøm fra Modstrøm den første måned, og så lad vær med at betale regning! Gratis strøm i en måned!

Da Modstrøm ikke ejer ledningsnettet kan de ikke gå ind og lukke for strømmen. Det kan KUN dit netselskab gøre.
Derfor kan Modstrøm som det eneste kun sende dig tilbage til dit gamle selskab, og du har altså fået gratis strøm.
Derfor tager Modstrøm et depositum


Kritikken af KwH prisen er ubegrundet. Modstrøm garanterer dig en besparelse på 5% på forbrugsdelen af din elregning, altså på Kwh prisen. Denne besparelse er set i forhold til kwH prisen fra dit tidligere selskab.

Så at Kwh prisen er høj, kan jo ikke være Modstrøms problem. Jeg kan se udfra det postnummer du har opgivet, at hvis du havde valgt Modstrøm på nuværende tidspunkt, så ville du skulle betale omkring 36,5 øre/kwh, så du ville altså kunne spare flere penge


cln:
Det er helt i orden! Jeg synes bare Modstrøm er en RIGTIG god ide! Og så vidt jeg kan se, så er de fejl der er sket, det man vil kalde for begynderfejl. Det retfærdiggøre dem selvfølgelig ikke på nogen måde, men jeg vil synes at det var en skam, at et så nyskabende og monopolbrydende selskab som Modstrøm, skulle gå konkurs pga. nogle få "begynderfejl"
TGO:
Hvis du ikke er fra Modstrøm hvad er dit forhold så til dem??? siden du er så ivrig for at forsvare dem.
I et helt år har de ikke levet op til det lovede, er det begynderfejl?, nej det viser et mønster og deres udmeldinger er forskellige hver gang, men de holder ikke. De behøver da ikke at få mine penge tre mdr forud for at sikre sig og det behøver ikke at tage 2,5 måned at udbetale depositum og slutopgørelse. De renter ville jeg da hellere selv trække på MINE penge
Min pris var GENNEMSNITSPRISEN pr kw PÅ ET ÅR, det kan da godt være at det er billigere nu, men det bliver det garanteret ikke ved med at være da prisen også svinger med årstiden.
Så lad os høre om et år om deres gennemsnitspris har været billigere, ellers kan man ikke tale om besparelse hos Modstrøm!

art

--->>TGO

Er du selv kunde hos Modstroem?
Det kunne være spændende at høre om dine personlige erfaringer.
Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis