El selskabet Modstrøm

Jeg bliver i øjeblikket bombareret med telefonopkald fra elselskabet Modstrøm, er der nogle der har erfaringer/informationer om dem ??

De lover 5% lavere elregning, men hvordan kan de de når de ikke ved hvor jeg køber min el i dag???, desuden lover de 1 md. gratis strøm.

Den ene sælger lovede mig faktisk 8.800/året i besparelse (elopvarmet hus ) + 1. md. gratis strøm

Når man går dem på klingen, kan de ikke svare på noget som helst, men begynder bare igen på den indlærte salgsremse

Er der andre der har oplevet noget ligende, og det ville også være rart at høre fra nogle kunder hos Modstrøm, om hvad de rent faktisk giver for deres strøm

Venlig hilsen

Klaus
Jeg bliver i øjeblikket bombareret med... Vis hele indlægget
102 svar
 Følg tråden
Der er 60 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en never-ending story.
Jeg fik el-aflæseren installeret, og efter lidt start vanskeligheder begyndte den at sende billeder, og glad var jeg.
Det holdt dog kun godt en uge, så fik jeg fejlmelding hver gang jeg loggede mig ind på 'min side' .
Detter meddelte jeg modstrøm, men de kunne ikke se nogen fejl, de kunne godt læse tallene.
Nu har jeg så fået den første regning; prisen er 5% lavere en dong, så den del af aftalen holder.
Men jeg vil jo osse gerne selv kunne se hvilke tal, der bliver rapporteret, men så skal jeg afmontere elaflæsren igen, så jeg er så træt af Modstrøm, og det har jeg også fortalt dem, så jeg tror osse de glæder sig til marts næste år, når jeg ikke længere er kunde hos dem.
PS.Gad vide om vores energiminister aner noget om hvor dårlig en service Modstrøm yder
cln - fjernaflæsning af måler i århus, du må da kunne kopiere ideen og bruge et trådløst web-cam der findes rigtig mange løsninger med overvågningssoftware inkluderet. Og da jeg forstår du er fingersnild, må det kunne løses hvis der ikke er plads foran cifrene i målerskabet.

bare en tanke

Mvh Michael

Lad os lige få et par misforståelser på plads:

5% besparelse:
De 5% bliver givet på Kwh-prisen(basisprisen). Denne pris bliver fastlagt hvert kvartal af forsyningsselvskabet, altså dem der ejer ledningsnettet i jeres område.
Der bliver spurgt om hvordan Modstrøm får adgang til de oplysninger. Når Modstrøm kender dine personlige oplysninger er det ganske simpelt at finde de oplysninger. I kan selv gøre det på www.elpristavlen.dk

El-aflæser:
Jeg er svar skyldning på spørgsmålet om hvorfor de er forsinkede, men her er lidt info omkring elaflæseren:
- Opfundet af Modstrøm, som har patent på den
- Aflæser 100 gange dagligt forbruget med et lille kamera
- Giver kunden adagang til internettet, hvor de kan tjekke forbruget
- Giver Modstrøm adgang til oplysninger om det præcise forbrug, så man undgår ekstra omkostninger til spildstrøm
- I en undersøgelse lavet af Statens Elsparefond blandt de første brugere af elspareskinnen viser det sig at man sparer ca. 10 % på DEN SAMLEDE ELREGNING

FORMEGENTLGIT er grunden til forsinkelsen på elaflæseren, at den kun bliver lavet til Modstrøm pga. patenten, og derfor kunne man forestille sig, at kundentilstrømningen var højere end forventet

Betaling:
Hos Modstrøm betales der hver måned, og med bagudbetaling. Dvs. KUN for det strøm man har brugt den forgående måned. Med andre ord vil det sige, at det fungerer ligesom et telefonabonnement. Den opmærksomme person vil derfor bemærke, at man forholdsvist let kan snyde: Vent til man modtager den første regning, og lad vær med at betale! Altså gratis strøm den næste måned. Da det ikke er Modstrøm der ejer ledningsnettet, så kan de ikke lukke for strømmen, så hvis nogle ikke betaler regningerne kan de kun sende dem tilbage til deres gamle elselskab, og så må de klare den derfra. DERFOR opkræver Modstrøm et depositum på 6 % af den årlige regning.
Pga. betalingssystemet med pbs, så går der 2 måneder inden den første regning falder. Derefter er det hver måned

Personlige Oplysninger:
Mange er utrykke ved at give deres personlige oplysninger pr. tlf. Dvs. cpr-, reg,-, og kontonummer. Det er de oplysninger Modstrøm skal bruge for at oprette en pbs-konto. Mange tror fejlagtigt, at disse oplysninger kan misbruges. Det er vigtigt at sige, at man med disse oplysninger KUN kan sætte penge ind på en konto og ikke overføre penge! Hvis man ville hæve penge skal man bruge kort nr. og kontrolcifrene.
Når man bliver oprettet som kunde hos Modstrøm modtager man efterfølgende en kontrakt pr. mail, hvor alle oplysningerne er nedskrevet. Iflg. den danske købelov, så er en mundtlig aftale ligeså bindende som en skriftlig, derfor kan man oprettes pr. tlf.. Iflg. den danske dørsalgslov, har man dog krav på 14 dages fortrydelsesret som privatperson.
Hvis der skulle optræde en opkrævning på din pbs-regning, som man ikke har givet tilladelse til, så kan man ALTID fortryde og betalingen vil gå tilbage

Danmarks Billigste Strøm
Hvordan kan Modstrøm garenterer Danmarks Billigste Strøm? Jo, da det er fuldstændigt urimeligt at dette skal omfatte private, individuelle aftaler som en evt. fastpris aftale, så er det DK's billigste. Det er jeg sikker på man kan forstå. Modstrøm kan jo ikke gå ind omfatte fastprisaftale i udsagnet. Fastprisaftaler oprettes heletiden og nogen gange er det billigt andre gange dyrt. Derfor kan man ikke tage hensyn til det.
Hvis i skulle være i tvivl om det er Danmarks Billigste, så tjek evt. Elpristavlen.dk og indtast jeres postnummer og sortér efter KwH-prisen, så vil i se at Modstrøm er de billigste.

Hvis i har nogle yderligere spørgsmål vil jeg gerne prøve at svare på dem.
Sjovt nok syntes jeg ikke at det kan betale sig at skifte.
Jeg regner med et forbrug på 10.000-12.000Kwh og der er da kun rundt 200,- at sparre om året.
Jeg bruger da meget mere på alt muligt lige gyldigt så MES må da gerne få dem.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Det er længe siden jeg har skrevet her, og det er jo nok fordi at elaflæseren er begyndt at virke, så nu kan jeg og Modstrøm aflæse min elmåler via computeren; men jeg skal stadig raportere tal til Dong, som skal have alle de andre afgifter osv. Om jeg sparer på min elregning har jeg ikke gjort op endnu, men det er i småtingsafdelingen, måske nok til en is.
Annonce
Jeg har nu opsagt aftalen med denne begrundelse:

"Ideen bag Modstrøm er interessant, men alt for meget har ikke har fungeret som lovet. Først med tre
måneders forsinkelse modtog vi elaflæseren, og trods min ubesvarede henvendelse om batterilevetid
for aflæseren i februar stoppede den automatiske aflæsning uden varsel i maj, hvorefter jeg måtte
henvende mig igen og bede om nye batterier.

I dag noterer jeg mig så, at der igen ingen registreringer ses om forbruget fra de seneste to dage. Det
har jeg oplevet adskillige gange. De mange huller i registreringen betyder, at jeg ikke kan anvende
forbrugsstatistikken, og dermed er formålet med at benytte Modstrøm reelt bortfaldet.

Noget så enkelt som den dagsaktuelle listepris for strøm, så kunden har et reelt vurderingsgrundlag
for jeres annoncerede besparelse, har jeg aldrig fundet på jeres hjemmeside."

Kundeservice har dog altid været hjælpsom og venlig.
Hej igen

Jeg er enig i at ideen med fjernlæseren er god. Som jeg har skrevet i tidligere indlæg. Resten virker bare ikke, ganske enkelt. Jeg er ligeglad med hvad Modstroem siger, jeg slap ud, før tid enda og uden at betale gebyr. Nok fordi jeg STILLEDE KRAV om det virkede. Det gjorde det så ikke. Nu har jeg så heller ikke modtaget en slutopgørelse, selvom det er længe siden jeg slap fra dem. De har så heller ikke modtaget min fjernaflæser, som ligger ude i min stald. Iøvrigt virker den ikke, så kommende kunder er sikkert glade for de ikke skal overtage den. Jeg har, desværre, slette alle de billeder jeg havde af "kurverne" fra aflæsningssiden, men hvis "man" lægger mærke til hvad klokken er og hvornår sidste aflæsning er på nederstående billeder, vil "man" nok kunne regne ud af kurverne IKKE er med 100 aflæsninger om dagen.n (Døjer lige med upload af billeder)
Iøvrigt sikftede jeg tilbage til fastpris hos min gamle leverandør. Det er meget billigere end "danmarks billigste strøm"

Skrevet af TGO på 12 jul 2009 23:55

El-aflæser:
- Giver Modstrøm adgang til oplysninger om det præcise forbrug, så man undgår ekstra omkostninger til spildstrøm

---

Hvad er "spildstrøm"?

FWM : Det er korrekt, at det ikke er en rød ferrari, som modstrøm tilbyder. De 5% er på forbrugsdelen, som sagt tidligere, som udgør ca. 25% af den samlede regning. Resten er afgifter etc., som Modstrøm ikke har noget at gøre med.
Det du skal tænke på er, at de 5% vil fortsætte i al den tid du er kunde ved Modstrøm, så efter 10 år, vil det jo løbe op i 2000,- med dit forbrug, og det er jo penge man gerne vil sparer.
Det er svarende til, at du skal købe ind: i Bilka koster en Arla mælk 10 kr., hvorimod den koster 8 i Føtex. Så vil man jo altid tage den billige, selvom det kun er 2 kr.

cln
Du har ret i det ikke er 100 gange i døgnet. Faktisk er 96 gange i døgnet, eller hvert kvarter. Elaflæseren er indstillet til at tage et billed hvert kvarter af dit forbrug. Da det fungere helt automatisk, så tager den altså ikke bare billeder "når den har lyst". Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige om der har været et problem med forbindelsen eller opload af billeder til Modstrøm, som jeg kan forstå her i tråden, har været et problem.

steinaa
Skal prøve aat lade være med at gøre det for kompliceret. Dit nuværende elselvskab køber i dag en hvis potion el ind til dit daglige forbrug. Da elselskabet ikke kan vide hvor meget strøm du bruger, så køber de bevidst for meget strøm ind. Det gør de fordi det er dyrer for dem, at købe for lidt strøm ind og så skal ud og købe nyt strøm ind hvis du bruger for meget. Derfor køber de for meget. Så meget at du sandsynligvis aldrig får brugt det. Det strøm, der er tilovers er det man kalder spildstrøm, altså strøm som du aldrig bliver bruger.
Når Modstrøm kan gå ind og overvåge forbruget helt præcist, så bliver der aldrig købt spildstrøm, som jo er en fordyrende og miljøskadelig proces
Du har ret, det er ikke 100 gange, men 96. For fan*** hvor banalt!
Men det er FULDSTÆNDIG som at høre på jeres kundeservice. Det kommer til at virke, det er forsinket, der er defekte stik. Bla. bla. bla.

Faktum er at det IKKE virker. Alle kan sgu da vel se hvornår billedet er taget på de medsendte billeder om sammenholde dem med klokken på PCèn? Så er det jo op til kommende kunder at vurdere selv! Spørgsmålet er jo så om min var "indstillet" til at tage biller fuldstændigt vilkårligt???
Med de data her er det i hvert fald svært at lave brugbare kurver, hvilket I jo så glimrende beviste.
Har "lortet" liggende endnu, jeg har nemlig lige så travlt med at sende den til Modstroem som I har med at løse problemerne.
Jeg er blevet så forbanedet på jeres produkt og Jeres løben fra ansvar for det ikke virker til jeg bliver VED med at skyde igen.

Der er yderligere 32 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis