El selskabet Modstrøm

Jeg bliver i øjeblikket bombareret med telefonopkald fra elselskabet Modstrøm, er der nogle der har erfaringer/informationer om dem ??

De lover 5% lavere elregning, men hvordan kan de de når de ikke ved hvor jeg køber min el i dag???, desuden lover de 1 md. gratis strøm.

Den ene sælger lovede mig faktisk 8.800/året i besparelse (elopvarmet hus ) + 1. md. gratis strøm

Når man går dem på klingen, kan de ikke svare på noget som helst, men begynder bare igen på den indlærte salgsremse

Er der andre der har oplevet noget ligende, og det ville også være rart at høre fra nogle kunder hos Modstrøm, om hvad de rent faktisk giver for deres strøm

Venlig hilsen

Klaus
Jeg bliver i øjeblikket bombareret med... Vis hele indlægget
102 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Som det fremgår af tråden, ja så er jeg begrænset tilfreds med mine erfaringer med Modstroem. Jeg valgte at skifte til dem udelukkende for at teste deres elaflæser herhjemme og af teknisk interesse. Jeg kunne nemlig meget godt tænke mig at kunne fjeraflæse forbruget i et hus i Århus jeg står for, så muligheden var jo oplagt. Rabatten på de 5% er ikke afgørende omend den ikke er nogen skade til med et forbrug på installation på 11.000 Kwh.

Erfaringen er, indtil vider som følger.

Velkomstpakken består af de 2 spareskinner som beskrevet. De virker sikket fint, dog kan jeg ikke bruge dem fordi der ikke er jord i dem. De er af samme type som ”man” kan købe selv for under 50 kr.

Elaflæseren, var først meget forsinket. Den kom først efter længere skriverier, leveringsaftalen begyndte 1/12 08 aflæseren kom ca. 2 måneder senere, efter mange rykkere. ”man” orienteres ikke om forsinkelsen, ej heller har jeg set den begrundet, ud over i de mails der førte til jeg modtog den.
Tilslutningen burde være enkel og det er den også, men der er problemer med kablet og løse forbindelser.
Her er der så det problem at den ikke kan være i mit målerskab uden det gaber en smule omend det dog næsten kan lukkes.

Funktionen.
Ideen er god nok, ”den” tager et billede af cifrene på måleren og sender til Modstroem som derefter omsætter, eller burde gøre det, til kurver der viser forbruget med et kvarteres interval. Da det endeligt lykkes at få billeder igennem herfra kommer de meget ustabilt. Under ”nyeste billede” skulle man kunne se sidst sendte og det kam man også. Ofte er det dog mange timer gammelt. Enheden der skulle sende billederne blinker rødt det meste af tiden. I henhold til manualen skulle den ikke lyse når den er funktionsdygtig. Under mine mange mails og forsøg på at få den til at være stabil er det kommet frem der er erfaring med løse forbindelser i kameraet, hvilket jeg konstatere der også er i mit. Forbindelsen forsøges at skabes stabil ved at sættet papir i klemme i stikket, der simpelthen glider ud af kameraet ellers. Stabilt bliver det dog ikke.

Økonomi.
Den er ikke den afgørende for mit valg, som beskrevet. Jeg valgte dog ”den økonomiske” der bygger på den ”forsyningspligtpris” vi alle betaler, hvis vi ikke gør andet i forbindelse med vores el regning. For tiden er den ca 65øre ink. Moms. Modtroem giver så 5% rabat på denne, så er vi nede på 61,5 øre
Med alt det bøvl og den manglende funktion jeg gik efter undersøgte jeg dog andre muligheder for at spare penge på min el leverance i Århus.
Som jeg ser det kan jeg vælge ”fast pris” hos NRGI der i forvejen er forsyningsselvskab i området.
Hvis jeg vælger samme periode som jeg nu er bundet til Modstroem herhjemme og ville være det i Århus vil min pris være 38,13 øre

Med et forbrug i Århus på 11.000 Kwh
Prisen hos Modstroem være 6765kr.
Prisen på ”fastpris” hos NRGI være 3813kr.
Altså en forskel på 2952kr. I NRGI`s fordel.

Her hjemme ser regnestykket sådan ud, forbrug 7200Kwh
Pris hos Modstroem vil være 0,61*7200=4420kr.
Pris hos Energimord 1 kvartal 09 0,6293*7200 = 4531kr. Altså en besparelse på 110 kr. ved at skifte til Modstroem
Havde jeg skiftet til ”fastpris” hos Energi nord i stedet for Modstroem ville prisen havde været 0,3862*7200=2781 kr.
Altså en besparelse til mig på 4531-2781=1750 kr.

Hvordan det kan blive til "Danmarks billigste strøm" som de fortæller på forsiden er mig fuldstændigt ubegribeligt!!!! og vil jeg mene, direkte villedende.

På baggrund af disse erfaringer vil jeg overveje min status som kunde hos Modstroem og har dags dato meddelt dem jeg ønsker at træde ud af aftalen i utide og betaler gerne det gebyr på 250kr. de opkræver for det. Dem kan de trække sammen med regningen på det jeg mangler at betale, for PBSàftalen er lukket.
Jeg skiftede for aflæseren, den virker ikke, økonomisk er der ikke noget ved det, skal ”man” skifte er der meget bedre økonomi i at skifte til ”fastpris” hos det eksisterende forsyningsselvskab.
Ønsker man at betale for den grønne samvittighed, ja så er der sikkert en ide i det, men det er op til den enkelte at vurdere.

Priser fra
http://www.nrgi.dk/sw1287.asp
http://www.energinord.dk/dk/privat/priser/fastpris.htm

Jeg er også netop blevet opmærksom på fordelene ved fastprisaftaler - både på varme og på el. Og også i mit tilfælde vil der være en del at hente ved at skifte til en fastprisaftale istedet. Mit kamera virker ret godt ( bliver mere og mere stabilt - tror det har noget med forbindelsen til serveren at gøre mere end "løse forbindelser - selvom kundeservice åbenbart siger noget andet) så nu skal jeg overveje om det er værd at blive hængende eller om jeg skal skifte tilbage igen mens den faste pris er lav.

Jeg har som tidligere sagt ikke noget imod at betale mere for et klimavenligt produkt, men synes at 20-30 øre pr. kilowattime plus destruktionen af CO2 afgifter er lige i overkanten. Alternativt kan man jo skifte til fastpris og så selv sørge for at der destrueres CO2 kvoter.
Skrevet af tmeldgaard den 26-02-2009 11:30
 Mit kamera virker ret godt ( bliver mere og mere stabilt - tror det har noget med forbindelsen til serveren at gøre mere end "løse forbindelser - selvom kundeservice åbenbart siger noget andet)


Jeg sidder på en klippe stabil lys lederforbindelse så der er ikke noget galt med min forbindelse. Min IP telefon, overvågning, IHC controler og FTP server køre urokkeligt på forbindelsen, med oppetider over en måned af gangen.
Jeg har hået at vide, af den tekniske chef, at al kommunikation er envejs, således serveren ikke kvittere for billedet. Min gateway blinker rødt en meget stor del af tiden, samtidigt er det den tid der ikke er nye billeder på "modstrøms" side, så det tyder jo på det er senderen der er noget galt med. Den kan jo ikke få besked på at blinke rødt efter som serveren ikke kvittere.
I mit tilfælde var der en klar forbindelse mellem stabiliteten i billederne og udskiftningen af kablet og senere det papir jeg klemte stikket med.

I øvrigt har de lige sluppet mig, uden gebyr og tidsfrister, bare skrid, her pr. 1/4 09 så jeg har tilmeldt mig fastpris hos Energinord, spare 25 øre pr. Kwh og er så glad som jeg kan blive efter mødet med dem, og teknik der ikke virker.
OK - jeg anklager nu ikke din forbindelse for at være ustabil men mere modtagelsen af data. Selvom serveren ikke kvitterer for modtagelsen vil jeg vædde med at gatewayen ikke bare sender data afsted til en given I.P adresse uden at der er forbindelse til den.

Jeg har ikke rørt min i flere uger nu og stabiliteten har været varierende i den periode. Men jeg vil da prøve dit papirstrick.

PT er den stabil. Jeg har et billede fra 11.17 (klokken er nu 11.45). Og nu et nyt fra 11.47 (klokken 11.49). Og så et fra 12.03 (klokken 12.07)
Idéen med Modstrøm er egentlig meget god. Problemet er så, at de har lidt svært ved at leve op til en del af tingene, og den der 3 måneders forudbetaling er da en skandale. Man betaler da ikke sit el-forbrug 3 måneder i forvejen - men de har måske lidt brug for løn til deres smarte sælgere og direktører.

Kan i øvrigt fortælle jer, at næsten alle Modstrøms direktører kommer fra teleselskabet Telia, hvor de jo også har haft begrænset succes (Telias markedsandel står ikke mål med de mange penge de har satset), og Telia har i øvrigt ikke det bedste ry i branchen.

Nu sælger de så strøm på samme måde som man sælger telefonabonnementer, med den forskel at Modstrøm ikke er forsyner men kun salgsfirma. Og med den begrænsede besparelse for kunden er det en ret risikofri måde at handle på, så hvis de mangler penge allerede nu, så har de godt nok ikke formået at sætte tæring efter næring.

Jeg havde egentlig besluttet mig for at vælge Modstrøm, bl.a. pga. den smarte el-aflæser, men det ser for mig ud som om der er klart billigere alternativer og som benytter sig af mere normale almindelige forretningsmetoder. Modstrøm lyder for smart, og deres reklamematerialer der viser at Skagen under vand (pga. klimaforandringer) er i bedste fald en kæmpe joke, og alternativt spiller den på følelser og delvist urigtige oplysninger. Fordi jeg skifter til Modstrøm bruger jeg jo ikke mere el end jeg gør i forvejen.

Sidste problematik som de slet ikke forholder sig til: Hvis jeg skifter til Modstrøm så skal min Internet Router stå tændt i døgndrift - det koster jo mere standbystrøm, og jeg kan jo ikke engang slutte den til en PC-strømspareskinne. Det er altså en OM'er, eller er i i Modstrøm ude på at ødelægge Skagen? :-)




Jeg ved alt og kan alt

Annonce
Shit.
Så lige på TV-2 nyheder at Dong er aggresive med at fastlåse elpriser, så man i stedet for normalpris hos Dong i nordsjælland på 71 øre pr kw, kan låse prisen på 44 øre pr kw.
Nu føler jeg mig virkelig bondefanget af Modstrøm - ØV
Ja - det er det samme hos SEAS-NVE. PT 45 øre for et år stigende til små 50 for tre år. Jeg giver Modstrøm resten af min bindingsperiode til at forbedre produktet - det være sig via pris eller det rent tekniske og hvis det til den tid ikke er konkurrencedygtigt til den tid (1. sept) så er jeg også smuttet.
Jeg kan genkende det meste af det der er skrevet om Modstrøm.
Har været kunde knapt et år,og mine erfaringer hører desværre også til de dårlige.
Jeg skiftede P:g.a. elaflæseren- der da den endelig kom, ikke virkede! efter adskillige telefonsamtaler , mente en teknikker det var fordi der var for stor afstand!? så han fik mig til at investere i ekstra kabel(400KR. der røg en stor del af besparelsen) Den kom aldrig til for alvor at virke, når der med ujævne mellemrum var hul igennem så var kurverne som vinden blæste - altså totalt misvisende. Og du kan ikke selv aflæse kurverne hvert 15 minut som de (falsk)  reklamerer med, men kun hver time! Hvis altså det virkede.!
Så lovede de at jeg skulle få en anden type måler en GPRS?? som skulle sende på en anden trådløs metode.
Den er aldrig kommet!
Mønstret er det samme når jeg utallige gange har ringet og spurgt til både den første og den anden, hver gang en ny (bort)forklaring, de lover og lover,  at nu kommer den, men det gør den bare ikke!
Hvis de siger at de vil ringe tilbage, så sker det heller ikke!
Og ja penge forud 3 mdr. skulle de have!
Og prisen med de -5% er på det selskab du havde forud, så den komme du til at hænge på fremover. Jeg sparer tusindvis af kroner på at få min pris fastlåst i det selskab jeg skifter til nu.


art

Hvad troede seriøst ikke de havde andre at ringe til os BAMBARDERE de også.....Konstant....Tror seriøst de er en lusket selskab...jeg gider i hvert fald ikke oprette et sted de er så desperate....så ringer den ene, så den anden, hej du har snakket med min kollega tidligere....og undskyld mig men de slikker totalt røv i telefonen hihi
jeg har også oplevet bambardering af deres opkald....
Der er yderligere 52 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis