El selskabet Modstrøm

Jeg bliver i øjeblikket bombareret med telefonopkald fra elselskabet Modstrøm, er der nogle der har erfaringer/informationer om dem ??

De lover 5% lavere elregning, men hvordan kan de de når de ikke ved hvor jeg køber min el i dag???, desuden lover de 1 md. gratis strøm.

Den ene sælger lovede mig faktisk 8.800/året i besparelse (elopvarmet hus ) + 1. md. gratis strøm

Når man går dem på klingen, kan de ikke svare på noget som helst, men begynder bare igen på den indlærte salgsremse

Er der andre der har oplevet noget ligende, og det ville også være rart at høre fra nogle kunder hos Modstrøm, om hvad de rent faktisk giver for deres strøm

Venlig hilsen

Klaus
Jeg bliver i øjeblikket bombareret med... Vis hele indlægget
102 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har fået aflæser og kan nu se fotoet fra den på siden. Det sidste der mangler er den afsluttende OCR behandling af billederne således at man kan følge ens forbrug. Jeg har også skullet vente på mine aflæsere undervejs, men har prøvet at forholde mig konstruktivt til situationen - vel vidende at der er tale om et nyt produkt hvor man nærmest selv er betatester. Når jeg har henvendt mig til kundeservice har de altid forklaret hvad der har været galt på en fin og fornuftig måde.

Jeg er muligvis lidt miljøskadet da jeg til daglig arbejder i en udviklingsafdeling og der for ved hvor lang tid det taer at få en avanceret teknologi op at køre - men jeg synes også at det er sjovt at se hvad der laves af krummelurer for at få tingene til at køre.

Når det så er sgat skulle Modstrøm nok have gjort det klarere for folk at de får et produkt som er i betatest og evt kompensere for det. MEN! Det ændrer stadig ikke på at de i mit område har den laveste pris - det kan man så trøste sig med indtil aflæseren virker. P.S. Er lidt træt af folk som føler sig dårligt behandlet af en leverandør og som derfor udgyder deres galde på nettet "fordi det er det eneste der virker" - men det er vist lidt en trend.
Måske lidt dumt at "reklamere" så meget og ringe rundt til alle danskere og tilbyde deres produkt, når de ikke kan levere det forventede ja.

Jeg har ikke modtaget noget endnu, og det er faktisk også okay med mig.
Forventede bare en eller anden tilbagemelding af dem, når nu det skal tage over 3 måneder at få den aflæser... men det er måske bare service niveauet hos dem, men et eller andet sted skal der jo også spares.
Skrevet af tmeldgaard den 18-02-2009 08:53
Jeg har fået aflæser og kan nu se fotoet fra den på siden. Det sidste der mangler er den afsluttende OCR behandling af billederne således at man kan følge ens forbrug. Jeg har også skullet vente på mine aflæsere undervejs, men har prøvet at forholde mig konstruktivt til situationen - vel vidende at der er tale om et nyt produkt hvor man nærmest selv er betatester. Når jeg har henvendt mig til kundeservice har de altid forklaret hvad der har været galt på en fin og fornuftig måde.

Jeg er muligvis lidt miljøskadet da jeg til daglig arbejder i en udviklingsafdeling og der for ved hvor lang tid det taer at få en avanceret teknologi op at køre - men jeg synes også at det er sjovt at se hvad der laves af krummelurer for at få tingene til at køre.

Når det så er sgat skulle Modstrøm nok have gjort det klarere for folk at de får et produkt som er i betatest og evt kompensere for det. MEN! Det ændrer stadig ikke på at de i mit område har den laveste pris - det kan man så trøste sig med indtil aflæseren virker. P.S. Er lidt træt af folk som føler sig dårligt behandlet af en leverandør og som derfor udgyder deres galde på nettet "fordi det er det eneste der virker" - men det er vist lidt en trend.


Hej

Kan forstå du har fået hul igennem, hvordan er din tilsluttet dit netværk? Jeg undre mig meget over de bruger betegnelserne NET hvor mange ville bruge WAN og PC hvor mange ville bruge LAN som jeg kan læse den skal forbindes.
MEN, nu kommer det springende så. I manualen står at hvis "man" tilslutter uden router og switch skal NET (WAN) bruges hvilket giver super mening. MEN hvis "man" tilslutter til netværk i en svitch (evt. med router hvis "man" kun har en offentlig IP) skal "den" tilsluttes i PC (LAN)
Det giver kun ringe mening for mig. Er det sådan din er tilsluttet? Jeg har tilsluttet efter manualen og den virker ikke endnu, selvom sagen følges tæt.
Min er ligeledes tilsluttet bag en lukket firewall men der står intet om port forward i manualen, så det har jeg ikke taget hensyn til. En Voip adaptor med almindeligt telefonnummer køre fuldstændigt perfekt under samme forhold, tilsluttet i "WAN"

Jeg er ikke en af dem der udgiver min galde på nettet fordi det er det eneste der virker. Jeg har en dialog i bestemte vendinger med Modstroem, om at nu skal de få det til at virke. Lige meget hvordan og det hjælper tilsyneladende en smule at beskrive jeg lukker kassen hvis ikke det køre inden xx/2 09 hvilket sker fuldstændigt uden mere snak. De levere ikke den vare jeg har betalt for. Billig eller ej, det er jeg fuldstændig lige glad med. Test eller ej er samme sang. Jeg betaler ikke for et produkt der ikke er iorden! Det er aldrig beskrevet at noget de kalder VITALT for deres billige strøm er i test fasen endnu, og som nævnt er måleren den eneste grund til jeg skiftede. Ikke fordi jeg skal bruge den så meget på privaten, men her skulle den tetstes inden jeg ville skifte en anden ejendom jeg gerne ville kunne holde øje med forbruget I.
Er selv uddannet i elbranchen men er heldigtvist ikke i den mere. Arbejdede også med test og udvikling i perioder med sendte sgu aldrig kompliceret teknik ud i test uden kundens accept og vidende, og rejste iøvrogt også selv rundt og rettede fejl og korrektioner.
Efter telefonisk henvendelse fra Modstrøm om at blive kunde fra et hemmeligt nr, valgte jeg at tilmelde mig på computeren, så jeg vidste hvem jeg havde givet mine bankkonti til i forbindelse med PBS.
Jeg gjorde samtidig Modstrøm opmærksom på at jeg intet ville betale før jeg havde modtaget el-spareskinne og måler, men den klausul kunne jeg ikke få indført, de havde deres salgsbetingelser og dem kunne der ikke fraviges fra. (jeg blev dog tilbudt at modtage el-spareskinner til både TV og PC, så man har altså et standpunkt til man tager et nyt)
Jeg har nu 3 uger efter jeg har tilmeldt mig, intet modtaget udover regning fra Modkraft, som skal betales primo marts, og leveringen vil først starte 01-4-09; tror I jeg er forvirret ?
Jeg kontaktede så Modkraft telefonisk, og fik der at vide at jeg havde 14 dages fortrydelsesret, og at den første regning er en forskuds-betaling for de første 3 måneders levering. Ved min første henvendelse fik jeg at vide at man skulle betale for sin el hver måned, men i dag var det så lavet om til at man betaler for 3 måneder ad gangen, og min første regning ville jeg så få i juni måned.
Da jeg spurgte hvor det stod på hjemmesiden, for jeg kunne ikke finde det, blev jeg tilbudt at jeg ville blive kontaktet igen i morgen.
Hvis jeg standsede min betaling, ville det blive betragtet som misligholdelse af kontrakten.
Jeg tror ikke der er nogen ansatte hos Modkraft der har sat sig i kundens sted, og det er synd, for ideen er god, vi vil alle gerne spare både penge og CO2, men jeg tror at selv en student-medhjælper hos Netto arbejder mere professionelt end Modkraft.
Venter spændt på hvad Modkraft har af nye forklaringer til mig i morgen
Skrevet af amager den 23-02-2009 23:46
Efter telefonisk henvendelse fra Modstrøm om at blive kunde fra et hemmeligt nr, valgte jeg at tilmelde mig på computeren, så jeg vidste hvem jeg havde givet mine bankkonti til i forbindelse med PBS.
Jeg gjorde samtidig Modstrøm opmærksom på at jeg intet ville betale før jeg havde modtaget el-spareskinne og måler, men den klausul kunne jeg ikke få indført, de havde deres salgsbetingelser og dem kunne der ikke fraviges fra. (jeg blev dog tilbudt at modtage el-spareskinner til både TV og PC, så man har altså et standpunkt til man tager et nyt)
Jeg har nu 3 uger efter jeg har tilmeldt mig, intet modtaget udover regning fra Modkraft, som skal betales primo marts, og leveringen vil først starte 01-4-09; tror I jeg er forvirret ?
Jeg kontaktede så Modkraft telefonisk, og fik der at vide at jeg havde 14 dages fortrydelsesret, og at den første regning er en forskuds-betaling for de første 3 måneders levering. Ved min første henvendelse fik jeg at vide at man skulle betale for sin el hver måned, men i dag var det så lavet om til at man betaler for 3 måneder ad gangen, og min første regning ville jeg så få i juni måned.
Da jeg spurgte hvor det stod på hjemmesiden, for jeg kunne ikke finde det, blev jeg tilbudt at jeg ville blive kontaktet igen i morgen.
Hvis jeg standsede min betaling, ville det blive betragtet som misligholdelse af kontrakten.
Jeg tror ikke der er nogen ansatte hos Modkraft der har sat sig i kundens sted, og det er synd, for ideen er god, vi vil alle gerne spare både penge og CO2, men jeg tror at selv en student-medhjælper hos Netto arbejder mere professionelt end Modkraft.
Venter spændt på hvad Modkraft har af nye forklaringer til mig i morgen
Du mener vel Modstrøm ikke??

Men du har da fuldstendigt ret, og jeg er da også superglad for at jeg fik trukket mig ud i tide

Mærkeligt at vi intet hører fra Henrik Andersen mere??

Venlig hilsen

Klaus

Annonce
Ja - jeg er glad for at jeg blev hængende. Intet at udsætte på hverken service eller produkt. Indtil videre glæder jeg mig over at jeg har det biligste el i området og på længere sigt er jeg sikker på at jeg med elaflæseren får et godt redskab til at overvåge hyttens forbrug. Det er selvfølgelig ikke meget man sparer (og slet ikke når man så efterfølgende opkøber CO2 kvoter for pengene) men det er jo fordi det frie elmarked ligger på en lillle del af den totale elpris.
Iøvrigt betaler jeg månedligt så jeg forstår ikke at der er nogen som skal betale kvartalsvist.

Nu har jeg modtaget aflæseren, men den virker ikke. Den køre slet ikke stabilt, skal slukkes og tændes i tide og utide. Først kunne den ikke få billeder igennem, nu kommer de af og til. Modstroem siger selv der er bøvl med nogle af dem, en banal fejl som løse stik, har så umuligtgjort at der kommer billeder igennem. Nu er stikket sat sammenmed papir i klemme, det tager den værste løse forbindelse, men nu så nu er den ikke helt stabil, nu virker den en gang imellem.

Jeg gider ikke mere Betateste for dem, virker det ikke sender jeg hele lo**** retur og håber på at få noget der virker. Indtil da holder jeg betalingerne tilbage.

Jeg har stået nok og rodet i et koldt målerskab og aflæseren var den ABSOLUT eneste grund til jeg skiftede leverandør. 

sidste nye !
Modstrøm har accepteret at jeg afviser den regning, som skulle være betalt i marts måned. Godt nok kun over telefonen, så nu er jeg spændt på hvornår kamera og elspareskinner kommer, og om de virker.
hej Klaus. Jo selvfølgelig er det Modstrøm der er i mine tanker.  Men som du kan se af mit sidste indlæg er deres politik meget fleksibel, så måske har Henrik Andersen valgt at forlade firmaet, eller fået mundkurv på
Hilsen Per
Skrevet af amager den 24-02-2009 10:38
hej Klaus. Jo selvfølgelig er det Modstrøm der er i mine tanker.  Men som du kan se af mit sidste indlæg er deres politik meget fleksibel, så måske har Henrik Andersen valgt at forlade firmaet, eller fået mundkurv på
Hilsen Per


Henrik Andersen er der stadigt. Jeg har haft en dialog med "ham" pr. mail. Nu er det så den tekniske chef der, af og til, er i min indbakke, men det virker ikke alligevel.
Nu sender den, af og til, et billede, men slet ikke stabilt. Jeg er fuldstændig absurd træt at det, og dem, ville bare have et system der virker, da jeg skulle bruge funktionen i en naden forbindelse.
Men det er umuligt kan jeg forstå!! Jeg er glad for jeg valgte at teste "dem" hjemme først.

På godt dansk. Ideen er super, men lortet virker ikke her i praksis.
Nu stopper jeg enhver betaling og retunere skidtet når jeg får en postseddel. Sender "de" noget der virker kan vi fortsætte sam/mod arbejdet.
Ellers ender det nok temmeligt dramatisk.
Der er yderligere 62 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis