El selskabet Modstrøm

Jeg bliver i øjeblikket bombareret med telefonopkald fra elselskabet Modstrøm, er der nogle der har erfaringer/informationer om dem ??

De lover 5% lavere elregning, men hvordan kan de de når de ikke ved hvor jeg køber min el i dag???, desuden lover de 1 md. gratis strøm.

Den ene sælger lovede mig faktisk 8.800/året i besparelse (elopvarmet hus ) + 1. md. gratis strøm

Når man går dem på klingen, kan de ikke svare på noget som helst, men begynder bare igen på den indlærte salgsremse

Er der andre der har oplevet noget ligende, og det ville også være rart at høre fra nogle kunder hos Modstrøm, om hvad de rent faktisk giver for deres strøm

Venlig hilsen

Klaus
Jeg bliver i øjeblikket bombareret med... Vis hele indlægget
102 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Torben

Selv tak, og tak for din positive respons, det var dejligt at høre du var tilfreds med mit svar.

Endnu engang glædelig Jul og godt nytår

Henrik

Hej igen

 

Godt gået Henrik, ganske simpelt.

Al den snak om aflæseren kunne "I" have undgået ved ikke at kalde den "grundlæggende" for Modstroem. Ud fra det er Jeg er heller ikke helt enig I at det vi skal føle os "beæret" over at I stiller den vederlagsfrit til rådighed, I bruger den jo selv til indkøb af strøm, men det er ikke et oplæg til debat, og slet ikke i åbent forum, så lad bare den ligge ;-)

Der er også én som syntes det er for dårligt vi ikke har Elspareskinner med Jord!

Det jeg kan tilbyde er Elspareskinner til IT stik, idet de er er med Jord.

Årsagen til vi har fravalgt Elspareskinner med jord er, at desværre har de flest kunder ikke trebenet stik til Jord derhjemme. Desuden er det sådan at dem som har trebenet stik til Jord godt kan bruge dem vi har  men desværre er det ikke muligt omvendt, så derfor har vi fravalgt dem af logistikmæssige årsager.

Hej cln

Selv tak for god feedback, og tak for din positive respons. Og hvem ved, måske stiger behovet i det nye år for de trebenet jord stik, og så kan det være jeg der kan opfylde dit ønske

Ligeledes ønskes du og dine en rigtig glædelig jul, og et godt nytår, og tak for din interesse for Modstrøm.

Glad jule hilsen

Henrik Andersen

Skrevet af Ølstykke den 20-12-2008 10:54
For at få aktuelle priser, må man vist være kunde. Dette modtog jeg med opgørelsen for november 2008:
kWh pris før rabat: 80,81 Øre.
kWh pris med rabat: 76,77 Øre.

Dertil skal så lægges diverse afgifter.


Altså jeg syntes ikke det er nogen god forretning at få 5% i rabat, når rabatprisen er meget højere end hvad du ellers handler strøm til, dette er fra Nordjysk Elhandel, den viser at prisen ikke på noget tidspunkt har været oppe på 76,77 - 80,81 øre

Se priserne på dette link:

http://www.neas.dk/privat/el/gevinstel/gevinstel_graf.aspx

Hvis det begrundelsen for at bruge modstrøm er at man vil spare miljøet ved at købe CO2 kvoter, så kan man jo købe DB så mange for samme penge ved at vælge el f.eks fra ovennævnte leverandør.

Dette er bare et eksempel, der findes sikker andre selskaber der har tilsvarrende eller måske bedre priser ??

Venlig hilsen

Klaus

 

 

 

 


 

 


 

Hej Klaus

Det er selvfølgelig en privat vurdering om man syntes det er en god ide at få 5% i rabat eller ej.

Men lige nu blander du "æbler og pære" sammen.

Denne graf du henviser til fra Nordjydsk Elhandel, viser indkøbspriserne på Nordpool (den Nordiske Elbørs) og ikke kundernes faktureringspris. Disse priser er ex. moms, hvorimod de priser som "Ølstykke" fortalte om, er incl. moms.

Men det er et godt eksempel på de forskellige risikoprofiler kunderne skal forholde sig til.

Hvis du ser priserne på den graf du har sendt fra NordJydsk ElHanden, men ser på priserne i 3 kvartal, vil du se at de oplyste priser svinger imellem 70 øre til 56 øre ex moms. I denne periode købet NordJydsk Elhandel  altså strømmen inden for det interval.

I samme periode solgte vi strømmen (Modstrøm) til slutkunderne for 50,25 til 18,92 også ex. moms. Altså en prisforskel på mere end 50 øre pr. Kwh fra den dyreste pris til vores billigste pris.

På intet tidspunkt var prisen på børsen i nærheden af den pris vi fakturerede kunderne, se dette link, og træk fem procent af prisen i første kolonne. http://www.energitilsynet.dk/afgoerelser-mv/udmeldinger-mv/ovrigepub/forsyningspligtpriser-3-kvartal-2008/

Det som er det unikke i vores produkt, er at det er Energitilsynet som sætter prisen, og herefter trækker vi rabatten fra, og for kunden er det en sikkerhed for, altid at få rabat på strømmen, hvorimod de kunder som indgår en fastprisaftale risikere at ”tabe” penge hvis priserne falder - omvendt kan de tjene penge hvis priserne stiger – Men den enkelte kunde kan først når aftalen er færdig, se om de har sparet penge eller tabt!

I dette kvartal er priserne på el historisk høje, men lad os se hvad priserne bliver når det bliver den 1. Januar!

Om der er bedre eller billigere produkter er op til den enkelte kunde, men vi forsøger at garantere kunderne en rabat, så kunden ikke skal have nogen risiko.  Herefter må de enkelte kunder selv beslutte sig for hvad de vil – Det er dog meget positivt at der endelig efter mere end 5 år er ved at komme gang i konkurrencen på strøm, det har alle vi forbruger gavn af.

Anyway, tak for input, og glædelig jul og godt nytår

Med klimavenlig hilsen

Henrik Andersen
Salgs- og Marketingdirektør

Modstrøm A/S
Struergade 16
DK-2630 Taastrup

Telefon +45 82 100 300

Annonce
Jeg vil lige indskyde i denne tråd at jeg gennem et stykke tid har benyttet mig af Elsparefondens "Min Bolig". Her får man en opgørelse over hvor meget man kan spare ved at skifte selskab. Og i mit tilfælde er "Modstrøm" den billigste leverandør.
Skrevet af Henrik H. Andersen den 22-12-2008 13:17

Det er vigtigt for mig at bede jer om at huske på, at Elaflæseren er noget vi stiller vederlagsfrit til rådighed for alle kunder. Der er således ikke tale om, at nogen kunder har betalt noget for en vare de ikke har modtaget, det er en service som vi vederlagsfrit stiller til rådighed, og vi gør alt hvad vi kan for at levere dem til tiden og til alle. Men alle kunder har fået det deres rabat på strømmen samt deres elspareskinne, og vi ”knokler” for at sende alle Elaflæsere ud til alle.

Til vores kunder har jeg oprettet en mailadresse man kan skrive til, således hvis man ikke vil vente men gerne havde Elaflæseren asap. Så sender man en mail hertil og så  modtager man sin aflæser ved første udsendelse efter Nytår, mailadressen står i vores Julemail som er på vej ud til alle.


Med klimavenlig hilsen

Henrik Andersen
Salgs- og Marketingdirektør

Modstrøm A/S
Struergade 16
DK-2630 Taastrup

Telefon +45 82 100 300


Modstrøm er dit nye klimavenlige og uafhængige
energiselskab. Hos os kan du påvirke klimaet positivt
ved at reducere eller helt ophæve den mængde CO2,
der svarer til dit elforbrug. Du sparer oven i købet 5%
af prisen på dit elforbrug, ved at blive kunde hos Modstrøm.



Hmm, nytårs mail??? Den har jeg ikke fået!!! Ej heller en aflæser, som jo, sandsynligvist stadig er vital for Modstroems afregning.
Dog ikke så vital at "de" ikke kan hæve penge på min konto!!! 

Hej "CLN"

Hvis du ikke har modtaget din jule- og nytårsmail, kan det være fordi du har frabedt dig nyhedsbreve, da du oprettede dig som kunde.

Anyway, hvis du sender mig en mail på.: [email protected] så kan jeg sende dig nyhedsbrevet, således vi kan få dig prioriteret, og du kan få dit udstyr.

Ha en god dag

Med klimavenlig hilsen

Henrik Andersen
Salgs- og Marketingdirektør

Modstrøm A/S
Struergade 16
DK-2630 Taastrup

Telefon +45 82 100 300
Fax      +45 82 100 201

Nu har jeg så, efter mange og lange skriverier, fået en aflæser, som jo var den absolut eneste grund til jeg skiftede.
Det er jo, isoleret set, dejligt, men den kan ikke være i målerskabet uden det gaber en lille smule øverst. Det kan også være lige meget for den virker, tilsyneladende ikke. Ihvert fald reagere den ikke som beskrevet i manualen og intet kan aflæses op hjemmesiden, og jeg vil få et svar fra teknisk support snarest.
I aftalen står jo at aflæseren er vital og der er en række gebyr hvis kunden ikke overholder visse tidsfrister. Da jeg spurte om Modstroem, på nogen måde havde tlnkt sig at kompensere for min tid i forbindelse med deres kontraktbrud, fik jeg at vide det desværre ikke var muligt.
Nu undre det så mig om den var gået den anden vej, hvis ikke jeg var i stand til, eller ikke havde lyst til, at betale eller montere aflæseren før snarest. Hvor snarest så er udefineret! Næppe,
Jeg er rigtigt rigtigt træt af historien, men tilsyneladende er denne den eneste vej for der sker noget.
Jeg venter også på en aflæser, godt 3 måneder siden jeg "skiftede" til nordstrøm.

Stadig ikke modtaget noget udover 2 sparskinner jeg ikke kan bruge til noget som helst, fik en mail om at den ville blive forsinket for 2 måneder siden, ellers ingen respons fra nordstrøm, udover de betalinger der bliver trukket på ens konto.
Der er yderligere 72 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis