Hej alle sammen
Beklager jeg har været længe undervejs, men jeg har ligget i sengen med en voldsom influenza, høj feber og har været super meget træt, det kombineret med min juleferie som er begyndt i dag, gjorde jeg ikke fik fulgt op på debatten her.
Først tak for de E mails i har sendt til min arbejdsmail, jeg er glad for I grundlæggende er så positive og nysgerrige om vores produkter og om strømmarkedet i det hele taget, jeg håber jeg kan leve op til Jeres forventninger.
Anyway, der er kommer mange nye indlæg, så jeg vil se om jeg kan få kommenteret dem alle.
Helt principielt vil jeg bede jer alle om, at hvis I har individuelle ting I ønsker hjælp til, at vi tager dem one2one, og at I kontakter mig eller mine kollegaer således vi kan hjælpe Jer når vi er på arbejde, idet jeg ikke har adgang til alle systemer hjemmefra, og således begynder jeg ikke sagsbehandling i åbent fora, det håber jeg I alle vil respektere.
1. Det første spørgsmål jeg syntes der går igen, er det om Hvorfor kan vi ikke finde Modstrøm priser på det link jeg sendte til Jer, betyder det at Modstrøms priser ikke er godkendt af Energitilsynet?
Ja det betyder det – De priser I kan se på Energitilsynet hjemmeside
www.energitilsynet.dk/afgoerelser-mv/udmeldinger-mv/ovrigepub/forsyningspligtpriser-4-kvartal-2008/ er kun priser for forsyningspligtprodukter. Alle de priser I kan læse her er de priser ca. 3 mio. danske elmålere afregnes efter i det enkelte lokale område. Disse oplyste priser er dem Modstrøm giver 5% rabat på, og derfor står vi ikke på denne hjemmeside.
Modstrøm er ikke et forsyningsselskab, men et salgsselskab og vores priser skal derfor ikke godkendes af Energitilsynet, idet det er en aftale imellem os og den enkelte kunde. Hvis en kunde ikke ønsker rabatten, skal de ikke skifte til os, men hvis de ønsker rabatten skal de vælge vores produkt CO2 Økonomi. Så derfor vi giver rabat til alle i hele Danmark uanset hvor de bor, og dem som bestemmer vores pris er i princippet Energitilsynet, idet vi som sagt altid giver rabatten på den lokale pris.
2. Det næste emne jeg kan se der bliver adresseret er vores Elaflæser.
Elaflæseren er vores opfindelse, den er udviklet af os i samarbejde med Elsparefonden. Vi har desværre haft forskellige udfordringer med vores Elaflæser og det er vi naturligvis kede af, men de er alle løst og derfor er årsagen til forsinkelse mange, og desværre ikke kun én ting.
Men i skrivende stund har mere end 2.500 kunder modtaget deres Elaflæser, og vi sender dem ud hver uge og vi garantere at alle vores kunder har modtaget den senest ved udgangen af 1st. kvartal 2009.
Det er vigtigt for mig at bede jer om at huske på, at Elaflæseren er noget vi stiller vederlagsfrit til rådighed for alle kunder. Der er således ikke tale om, at nogen kunder har betalt noget for en vare de ikke har modtaget, det er en service som vi vederlagsfrit stiller til rådighed, og vi gør alt hvad vi kan for at levere dem til tiden og til alle. Men alle kunder har fået det deres rabat på strømmen samt deres elspareskinne, og vi ”knokler” for at sende alle Elaflæsere ud til alle.
Til vores kunder har jeg oprettet en mailadresse man kan skrive til, således hvis man ikke vil vente men gerne havde Elaflæseren asap. Så sender man en mail hertil og så modtager man sin aflæser ved første udsendelse efter Nytår, mailadressen står i vores Julemail som er på vej ud til alle.
3. Elspareskinnerne og gebyr på 250 kr?
Når vi tilbyder gratis Elspareskinner til vore kunder, men opkræver 250 kr. i gebyr hvis kunden ophæver aftalen før kontraktens udløb, er det ikke kun prisen på Elspareskinnen man betaler gebyret for.
Dels er har vi omkostninger til porto og pakning men vi har også en omkostninger til det arbejde vi har ved, at kontakte kundens tidligere elselskab og ”flytte” kunden tilbage. Det er alle de omkostninger som skal dækkes af de 250 kr.
Derimod hvis kunden bliver hos os i den aftalte periode, så har vi ingen gebyrer og det syntes jeg er meget fair.
Der er også én som syntes det er for dårligt vi ikke har Elspareskinner med Jord!
Det jeg kan tilbyde er Elspareskinner til IT stik, idet de er er med Jord.
Årsagen til vi har fravalgt Elspareskinner med jord er, at desværre har de flest kunder ikke trebenet stik til Jord derhjemme. Desuden er det sådan at dem som har trebenet stik til Jord godt kan bruge dem vi har men desværre er det ikke muligt omvendt, så derfor har vi fravalgt dem af logistikmæssige årsager.
4. Kvoter?
Jeg læser at Tmeldgaard er mest bekymret for kvote destruktion.
Jeg kan berolige dig med at vi har opkøbt og destrueret mere end 5. 000 ton CO2 kvoter i år, herudover har vi besluttet at forære vores kunder 500 ton i julegave og det betyder vi har fjernet, hvad der svare til 2. 750 privatfamiliers årlige CO2 udledning fra deres Elforbrug. Hertil skal så lægges alle de Elspareskinner vi har sendt ud, så den samlede CO2 reduktion er på mere end 7.000 ton CO2 eller mere end 3.500 privatfamiliers årlige CO2 udledning.
Jeg håber du lige som jeg er stolt over dette flotte resultat.
Pyha det blev et langt svar, men jeg håber jeg har skabt lidt mere klarhed over de forskellige spørgsmål I havde, endnu en gang tak for jeres interesse for Modstrøm jeg vil afslutningsvis gerne ønske Jer alle en rigtig glædelig Jul og et godt nytår.
Med klimavenlig hilsen
Henrik Andersen
Salgs- og Marketingdirektør
Modstrøm A/S
Struergade 16
DK-2630 Taastrup
Telefon +45 82 100 300
Modstrøm er dit nye klimavenlige og uafhængige
energiselskab. Hos os kan du påvirke klimaet positivt
ved at reducere eller helt ophæve den mængde CO2,
der svarer til dit elforbrug. Du sparer oven i købet 5%
af prisen på dit elforbrug, ved at blive kunde hos Modstrøm.