El selskabet Modstrøm

Jeg bliver i øjeblikket bombareret med telefonopkald fra elselskabet Modstrøm, er der nogle der har erfaringer/informationer om dem ??

De lover 5% lavere elregning, men hvordan kan de de når de ikke ved hvor jeg køber min el i dag???, desuden lover de 1 md. gratis strøm.

Den ene sælger lovede mig faktisk 8.800/året i besparelse (elopvarmet hus ) + 1. md. gratis strøm

Når man går dem på klingen, kan de ikke svare på noget som helst, men begynder bare igen på den indlærte salgsremse

Er der andre der har oplevet noget ligende, og det ville også være rart at høre fra nogle kunder hos Modstrøm, om hvad de rent faktisk giver for deres strøm

Venlig hilsen

Klaus
102 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er vel bare et spørgsmål om at få sælgeren til at give dig det på tryk og så ellers slå til med det samme!

... men sørg for at læse det med småt da det umiddelbart lyder som en eller anden fidus...
på deres hjemmeside står der, at de 5% besparelse er i forhold til: * Prisen er baseret på den frie elpris, og i forhold til den til enhver tid gældende forsyningspligtpris som er defineret i Elforsyningslovens §§ 72 stk. 1,4 og 5 og som er offentliggjort på Energitilsynets hjemmeside: http://www.energitilsynet.dk

Jeg kan ikke lige se det med 1 md gratis strøm,- hvis det er tilfældet må det da kunne udnyttes på det groveste...

Jeg synes deres hjemmeside ser ok prof ud. Så hvis din pris nu er = med den frie elpris som skrevet ovenfor, så er der vel en besparelse at hente. Men er den lavere end det fordi du pt har et godt forsyningsselskab, så er der vel inen grund til at skifte

mvh jan
Jeg har skiftet til Modstrøm selv. Besparelsen hentes i og med at ens forbrug indberettes fire gange i timen. På den måde kan Modstrøm konstant optimere på indkøbene af strøm. Denne besparelse kan så enten føre til en reduktion af prisen eller til opkøb af CO2 kvoter som dermed ikke kan bruges af den konventionelle elproduktion.

Jeg har selv valgt at opkøbe CO2 kvoterne for hele mit elforbrug, men jeg er også så hellig ;-)
Men jeg synes nu ikke det lyder så fedt at du bliver bombarderet. Flere opkald fra samme firma på kort tid ville få mig til at lukke af tror jeg
Det lyder ret vildt, specielt deres over clocked el.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Skrevet af FWM den 30-09-2008 10:02
Det lyder ret vildt, specielt deres over clocked el.
Det er det de unge vil ha' ;-)

Hej Klaus

Jeg er Salgs- og Marketingdirektør i Modstrøm, og er lidt ked af at høre dine oplevelser med os.

Det er IKKE rigtigt når min sælger siger du kan få én måneds gratis strøm, det passer ikke. Hvis du kan huske hvornår vi talte med dig, og gerne hvad sælgeren hed, vil jeg sætte stor pris på at få navnet, så jeg kan få stoppet denne historie med det samme.

Derimod er det helt korrekt, at du altid spare 5% på prisen af dit elforbrug, og det gælder hele Danmark, uden undtagelse.

Den prissætning vi trækker vores rabat ud af, er den som energitilsynet har fastlagt for dit område, og den trækker vi så 5% fra.

Du kan se prisen på denne hjemmeside: http://www.energitilsynet.dk/afgoerelser-mv/2/elektricitet/

På den måde er du altid garanteret en besparelse på prisen af dine KWh, og det er vi det eneste selskab som garanterer.

Derudover modtager du en valgfri elspareskinne, til enten TV eller PC, den kan hjælpe dig med en årlig besparelse på ca. 100 -300 kr. afhængigt af dit udstyr.

Som en af de andre bruger skriver, så får du også en elaflæser stillet vederlagsfrit til rådighed, og på "min side" kan du således for første gang begynde at se hvordan du bruger din strøm, f.eks. hvor meget strøm du bruger når du ikke er hjemme, eller når du sover?

Når du finder ud af det, kan du på den måde begynde at forstå dit strømforbrug, og dermed begynde at reducere det.

Hvis du har flere spørgsmål, eller vil tale med én som kan give dig svar på dine spørgsmål, er du meget velkommen til at ringe til vores kundeservice og spørge efter mig, så vil jeg med glæde fortælle dig om vores produkter og services.

Tak for din interesse for Modstrøm

Med klimavenlig hilsen

Henrik Andersen
Salgs- og Marketingdirektør
Modstrøm A/S

 

Skrevet af Henrik H. Andersen den 12-12-2008 12:43

Hej Klaus

Jeg er Salgs- og Marketingdirektør i Modstrøm, og er lidt ked af at høre dine oplevelser med os.

Det er IKKE rigtigt når min sælger siger du kan få én måneds gratis strøm, det passer ikke. Hvis du kan huske hvornår vi talte med dig, og gerne hvad sælgeren hed, vil jeg sætte stor pris på at få navnet, så jeg kan få stoppet denne historie med det samme.

Derimod er det helt korrekt, at du altid spare 5% på prisen af dit elforbrug, og det gælder hele Danmark, uden undtagelse.

Den prissætning vi trækker vores rabat ud af, er den som energitilsynet har fastlagt for dit område, og den trækker vi så 5% fra.

Du kan se prisen på denne hjemmeside: http://www.energitilsynet.dk/afgoerelser-mv/2/elektricitet/

På den måde er du altid garanteret en besparelse på prisen af dine KWh, og det er vi det eneste selskab som garanterer.

Derudover modtager du en valgfri elspareskinne, til enten TV eller PC, den kan hjælpe dig med en årlig besparelse på ca. 100 -300 kr. afhængigt af dit udstyr.

Som en af de andre bruger skriver, så får du også en elaflæser stillet vederlagsfrit til rådighed, og på "min side" kan du således for første gang begynde at se hvordan du bruger din strøm, f.eks. hvor meget strøm du bruger når du ikke er hjemme, eller når du sover?

Når du finder ud af det, kan du på den måde begynde at forstå dit strømforbrug, og dermed begynde at reducere det.

Hvis du har flere spørgsmål, eller vil tale med én som kan give dig svar på dine spørgsmål, er du meget velkommen til at ringe til vores kundeservice og spørge efter mig, så vil jeg med glæde fortælle dig om vores produkter og services.

Tak for din interesse for Modstrøm

Med klimavenlig hilsen

Henrik Andersen
Salgs- og Marketingdirektør
Modstrøm A/S

 


Skrevet af Henrik H. Andersen den 12-12-2008 12:43

Hej Klaus

Jeg er Salgs- og Marketingdirektør i Modstrøm, og er lidt ked af at høre dine oplevelser med os.

Det er IKKE rigtigt når min sælger siger du kan få én måneds gratis strøm, det passer ikke. Hvis du kan huske hvornår vi talte med dig, og gerne hvad sælgeren hed, vil jeg sætte stor pris på at få navnet, så jeg kan få stoppet denne historie med det samme.

Derimod er det helt korrekt, at du altid spare 5% på prisen af dit elforbrug, og det gælder hele Danmark, uden undtagelse.

Den prissætning vi trækker vores rabat ud af, er den som energitilsynet har fastlagt for dit område, og den trækker vi så 5% fra.

Du kan se prisen på denne hjemmeside: http://www.energitilsynet.dk/afgoerelser-mv/2/elektricitet/

På den måde er du altid garanteret en besparelse på prisen af dine KWh, og det er vi det eneste selskab som garanterer.

Derudover modtager du en valgfri elspareskinne, til enten TV eller PC, den kan hjælpe dig med en årlig besparelse på ca. 100 -300 kr. afhængigt af dit udstyr.

Som en af de andre bruger skriver, så får du også en elaflæser stillet vederlagsfrit til rådighed, og på "min side" kan du således for første gang begynde at se hvordan du bruger din strøm, f.eks. hvor meget strøm du bruger når du ikke er hjemme, eller når du sover?

Når du finder ud af det, kan du på den måde begynde at forstå dit strømforbrug, og dermed begynde at reducere det.

Hvis du har flere spørgsmål, eller vil tale med én som kan give dig svar på dine spørgsmål, er du meget velkommen til at ringe til vores kundeservice og spørge efter mig, så vil jeg med glæde fortælle dig om vores produkter og services.

Tak for din interesse for Modstrøm

Med klimavenlig hilsen

Henrik Andersen
Salgs- og Marketingdirektør
Modstrøm A/S

 


Hej Henrik,

Du skal såmend ikke takke, jeg er allerede meget træt af at jeg tog telefonen første gang i ringede til mig.

For et par uger siden modtog jeg en mail hvor der stor at i manglede bankoplysninger på mig, jeg svarrede at vores aftale var annuleret, så dem skulle de ikke bruge. De svarrede at de så ville sende en opgørrelse, jeg svarrede at der blev ikke nogen opgørrelse da vi havde annuleret aftalen pga. forkerte oplysninger, og at vi havde fået en mail på at vi ikke mere have en aftale med Mødstrøm, så hørte jeg ikke mere fra den(kommer helt sikkert senere)

Sidste uge fik jeg så en pakke fra modstrøm, den blev returneret

Et eller andet siger mig at det ikke er sidste gang jeg hører fra Modstrøm, det er vel ligesom telefonselskabet 3, du slipper aldrig ud af det, de bliver ved med at sende regninger, rykker for regninger, regninger for rykkere, rykkere for rykkere

At love 5% i besparelse er jo heller ikke rigtigt, dette kræver at i ved hvad vi giver for ellen i dag) vi har i Nordjysk elhandel og den er billigere end det som Modstrøm ville kunne tilbyde, jeg tror faktisk at vi ville komme til at betale 5 % mere end vi gør i dag.

Desuden er det ved også bundefangeri, at love 5% i besparelse, jeres sælgere spørger hvor meget man bruger i l om året, hvis man svarrer kr. 10.000, så siger de at så kan man spare min kr. 500, men så vidt jeg kan forstå så er dette ikke rigtigt, man sparrer jo kun på elprisen, som ligger på 50-70 øre, ikke alle de andre udgifter/afgifter, så den reelle besparelse er måske kun 150 kr.

Venlig hilsen

Klaus

Hej Klaus

Beklager hvis du har opfattet min tak som stødende, det var ikke min mening.

Det lyder som om at du er erhvervskunde, idet vi kun ringer til private, som selv har bedt os om at ringe via e mail hvorimod erhvervskunder kontaktes løbende i forbindelse med forskellige kampagner.

Når vi lover en rabat på 5 % så er det på ingen måde snyd, idet det er den pris som mere end 3 mio. husstande samt virksomheder i Danmark benytter sig af, eller ca. 93 % af samtlige elmålere i Danmark.

Men det er rigtigt at vi ikke på de sidste 7 % kender kundernes aftaler, og derfor kan vi heller ikke kan garantere nogen rabat, dog vil de fleste stadig spare penge ved at skifte til os, men det kræver en gennemgang af den enkeltes kunde regning.

Jeg vil naturligvis meget gerne påstå at jeg (Modstrøm)  er billigere end den pris du i dag betaler for hos Nordjysk El-handel, men det kræver som sagt jeg har noget mere information om dit produktvalg hos dem, men jeg er næsten helt sikker

Med hensyn til udregningen på hvor meget en kunde spare, så er én ting prisen på de 5%, men hertil skal du lægge de gratis Elspareskinner samt den automatiske elaflæser, som vil give vores kunder en besparelse i form af reduktion i forbrug af strøm, så jeg vil godt stå indenfor at du minimum vil spare 500 kr. årligt som min sælger har sagt, hvis du bruger for 10.000 kr. årligt

Jeg er ked af du har en oplevelse af  vi ikke er til at "komme væk fra", hvis du kontakter mig via vores kundeservice på mandag, skal jeg sikre du "kommer væk" uden problemer.

Som sagt er du meget velkommen til at tage fat i mig, hvis du ikke føler du får den hjælp du har brug for i vores kundeservice.

God weekend


Med klimavenlig hilsen

Henrik Andersen
Salgs- og Marketingdirektør

Modstrøm A/S
Struergade 16
DK-2630 Taastrup

Telefon +45 82 100 300

Der er yderligere 92 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis