Stilladsarbejder på boreplatform

Nu er så lige blevet færdig med HTX og overvejer at prøve kræfter med offshore arbejde i et par år før jeg læser videre. Jeg har læst mig frem til at for at arbejde som stilladsarbejder skal man gennemgå en række kurser, men jeg kan ikke finde noget om hvor man kan tage disse kurser hvor mange der er. Nogen der ved hvilken udsigt der er til at få ansættelse efter man har afsluttet disse kurser. Da jeg kun har planer om at arbejde med det i et par år vil det være lidt dumt at gennemgå en masse kurser for derefter ikke at kunne få arbejde.

Håber i kan hjælpe mig.

Mvh Frank Dahl
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan søge på Google under rigger kursus.

mvh

Hej du.

For at blive stilladsarbejder, eller "Rigger" som det kaldes, skal du have stilladskurser og offshorekurser. Det lille aber-dabei er at du skal have 2 års erfaring som stilladsbygger på land, inden du kan komme offshore. Sådan er det i hvert flad på dansk sokkel.
Firmaerne hedder hhv. DANBOR og SEMCO. Det er de største. du kan da prøve at kontakte dem.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hej Frank. Tag du bare de kurser der skal til, kurserne er EUC kurser, jeg mener det tager 4 uger for stilladskurser og så kommer riggerkuset, stilladsarbejder er jo en uddannelse i dag, men der hvor jeg arbejder på Nordsøen ( Dansk sektor ) kommer der stilladsbyggere, der kun har erfaring fra skolen, det sværeste bliver, at finde en der vil betale overlevelseskurset, som man skal have for at komme offshore.
Hilsen Lars.
Stilladsuddannelsen varer nu ca. 2år, men det er jo lidt langt tid:). Ved du hvad den gennerelle holdning blandt danske firmaer er til folk der kun har taget de krævede kurser. Det bliver ikke noget problem med sikkerhedskurset, da jeg har tænkt mig selv at betale.

Mvh Frank Dahl
Med de krævede kurser mener jeg så stillads kurser (AMU).

Mvh Frank Dahl
Annonce
Hej Frank. Det er AMU/EUC kurser jeg mener, og når de mangler folk, tager de dem lige fra kurset, så kom bare igang.
Hilsen Lars.
Det lyder godt Lars :). Du ved ikke hvad den nuværende situation er vedr. stilladsarbejdere i nordsøen? Altså om de søger lige nu, eller hvornår der plejer at være mangel.

Mvh Frank Dahl
Hej Frank. Der kommer løbende nye folk derud. På Tyra Øst er der en større ombygning igang, den varer ca. 4 år endnu, og der er altid en vis udskiftning, så der kommer der nye hver uge.
Hilsen Lars.
Da jeg fik tilsendt listen over hvilke kurser jeg skulle gennemgå for at kunne arbejde som stilladsarbejder så den sådan her ud:

* Danish Basic Safety Course (Falck Nytec eller STMS) 3 dage
* Rør- og Industristilladser (AMU-center) 3 uger
* Systemstillads Offshore (AMU-center) 4 dage
* Anhugning - Fælles grunddannelse (AMU-center) 1 uge
* Riggeruddannelse (AMU-center) 2 uger
* Komplekse Løftopgaver (AMU-center)
Nogen der kan bekræfte dette? Jeg vil gerne være sikker :)... Har også tænkt på om det éne sikkerhedskursus er nok, for det lyder bare ikke som det vilde, og når jeg går ind på denne side http://www.offshorebase.dk/FalckNutec.asp er der en hel liste af kurser der lyder ret relevante.

Mvh Frank Dahl
du kan prøve og se på. q-star og fh montage. hjemme sider
de mangler folk. har bare ikke selv turde tage springet
.jeg er nok lidt tryghedsnarkoman.
men lad os hører hvordan det går i din søgen
vh jan
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre