Stilladsarbejder på boreplatform

Nu er så lige blevet færdig med HTX og overvejer at prøve kræfter med offshore arbejde i et par år før jeg læser videre. Jeg har læst mig frem til at for at arbejde som stilladsarbejder skal man gennemgå en række kurser, men jeg kan ikke finde noget om hvor man kan tage disse kurser hvor mange der er. Nogen der ved hvilken udsigt der er til at få ansættelse efter man har afsluttet disse kurser. Da jeg kun har planer om at arbejde med det i et par år vil det være lidt dumt at gennemgå en masse kurser for derefter ikke at kunne få arbejde.

Håber i kan hjælpe mig.

Mvh Frank Dahl
Nu er så lige blevet færdig med HTX og overvejer... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Frank.
Det ser rigtigt ud, og det ene sikkerhedskursus er nok.
Hilsen Lars.
Nu er der så lige et mere :)... Jeg har snakket med en del efterhånden om mine planer om at prøve at arbejde på en boreplatform. En ting alle nævner er lønnen. Jeg har hørt lige fra lidt under 20.000 til 35.000 udbetalt om måneden. Har aldrig undersøgt det, da det aldrig har været en faktor i at jeg vil prøve hvordan det er at arbejde på en platform. Men det ville da være meget sjov at få detat vide.

Mvh Frank Dahk

Hej

Nu skal du lige huske på at de fleste(alle) firmaer aflønner dig pr tur du har haft, pt er der 14/21 turnus, det vil sige 14 ude og 21 hjemme. det giver ca 10,5 løn udbetallinger pr tur, men det er ikke lønne jeg arbejder for der ude, det er friheden på 21 sammenhængede dage ca 10 gange om året. Og 35000 udbetalt om måneden er vist noget overdrevet, men ellers send mig en PM hvis du har flere spørgsmål er ikek så glad for at snakke løn osv på et åbent forum.

En af kurserne der kræves er Riggeruddannelse, men jeg skal ikke finde noget om det. Er der nogen der ved om AMU kalder det noget andet, eller kan hjælpe mig med at finde det?

Mvh Frank Dahl
En af kurserne der kræves er Riggeruddannelse, men jeg skal ikke finde noget om det. Er der nogen der ved om AMU kalder det noget andet, eller kan hjælpe mig med at finde det?

Mvh Frank Dahl
Annonce
Jeg ved ikke helt om det jeg laver nu er en pm, men ellers må du lige rette mig. Det jeg tænkte på er hvor meget jeg kan forvente at tjene som helt ny indenfor feltet. Har jeg forstået din besked rigtigt når jeg læser det som om du får 10.500 udbetalt om måneden? Mvh Frank Dahl
Hej Frank.
Du får løn for hver tur, og 14 dages arbejde og 21 dage fri, giver det løn 10,5 gange om året. Lønnen kender jeg ikke rigtigt, men mener den er mellem 350.000 og 400.000 om året. Kurserne afholdes i Esbjerg, så du må nok kontakte AMU der.
Hilsen Lars.
Har lige undersøgt det lidt nærmere, og har fundet ud af at sikkerhedskurset koster ca. 20.000 kr. Har snakket med en jeg er på kursus med, og han har fået jobcenter til at betale for det, det sammen har en jeg arbejde sammen med tidligere. Nogen der kender til denne ordning?

Mvh Frank Dahl
Nu har jeg ledt og forhørt mig omkring om hvor man kan få en riggeruddannelse. Det nærmeste svar jeg har fået er at riggeruddannelse kan være det AMU kalder "Komplekse løfteopgaver for riggere". Noget der ved noget om det. Er godt klar over at det nok er AMU-vest der afholder det, men har ikke kunnet komme i kontakt med dem endnu.

Mvh Frank Dahl
Og så er der et mere :) Har fundet kurset "Angugning af Byrder". Nogen der ved om det er hvad der menes med "Anhugning - Fællesgrunduddannelse"?

Mvh Frank Dahl
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis