lav en røgbombe hjælp

hej jeg vil gerne vide hvordan man laver en ufarlig røgbombe uden bortennis bolde til en softgun krig den skal ryge helt vildt meget

håber i kan hjælpe mig

ps den må godt være noget med at tænde den med ild
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
35 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du drukket??????

Med venlig hilsen
ktm

Hvad har den mand dog drukket ?
Eller er det et første klasses Miljø svin der stikker sin tryne frem !

han har vel drukket en våbengin.!

det kan vær et problem på 6 mm softgun.!

hvad med brændt popcorn.

Tjae man kan jo altid mobbe.

Men prøv et andet forum, noget med kemi måske??

Med venlig hilsen Montøren

Jeg synes svarende her antyder en vis mængde senilitet. Det lader til de fleste har glemt de engang var knægte og formodentlig (forhåbentlig) selv har lavet ting der var væsentlig mere gang i end en lille røgbombe.

Som montøren antyder kan du google røgbome eller smoke bomb og få adskillige opskrifter,, herunder den gamle saltpeter-sukker model, som jeg vil tro flere af "gammelnokkerne", der har svaret herover, sikkert også selv har lavet engang for mange mange mange år siden.

Om det så er umagen og prisen værd at lave dem selv fremfor at købe en kassefuld færdiglavede røgpotter hos rodes eller andre er et andet spørgsmål.

Annonce
Skrevet af filledk den 31-08-2008 19:37
hej jeg vil gerne vide hvordan man laver en ufarlig røgbombe uden bortennis bolde til en softgun krig den skal ryge helt vildt meget

Jeg vil foreslå at du bruger en tågekanon - sådan en maskine til at lave teatertåge. Sådan en tror jeg godt man med lidt fantasi kan improvisere selv. Prøv at læse om det på Wikipedia (søg f.eks. på "artificial fog" eller "artificial smoke"). Jeg har hørt at princippet blandt andet bruges i forbindelse med tyverisikring, hvor et rum fyldes med tåge, så tyven ikke kan orientere sig.

Problemet med røg er så vidt jeg kan se dels at røg som regel er giftigt, og dels at røg som regel er varmt, og derfor stiger til vejrs.

WS
Da jeg var knægt brugte vi svovlblomme (stod der på pakken) og så sukker....
Ned i et kræmmerhus og så 2 cl benzin på og så tænd.. wow det røg vildt..

Men man kan jo søge på teaterrøg.. må det koste lidt penge så lej en røgmaskine. men det er nok begrænset hvad sådan en maskine kan gøre udendørs.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Nå så pyt da !
Du laver 5 liter tapet klister hvori du blander 1 Kg. Kalksalpeter og 0,5 Kg. sukker. Så tager du nogle gamle aviser som du skiller ad og ligger ned i blandningen så det bliver en slags papmache, nu skal du så rulle avis siderne sammen sådan en 3-4 styk med blandninger på til lange pølser så vrider du dem og lader dem ligge og tørre i solen et par dage.
Nu har du så røgbomber, men vær sød at passe på fingrene når du tænder dem.
mange tak når jeg får ingdienserne til den så skal der måske film ind på youtube ihvert også billeder på lav-det-sev.dk
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 25 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis