Køb af brænde nær Sorø

Hej alle

Har nu fået installeret vores nye brændeovn (Aduro 3 - forrygende ovn!) og kan så passende begynde at tænke på at få skaffet træ. Jeg får en sending fra min svigerfar, men det er næppe nok til at nå gennem vinteren og jeg skal derfor have noget mere træ.

Derfor: skyd løs hvis du kender et godt tilbud. Jeg har selv fundet et tårn (3 skovrummeter) blandet løvtræ incl levering til 1250,-, men tænkte at det måske kunne findes billigere.

På forhånd tak

Torben
Hej alle Har nu fået installeret vores nye... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg må indrømme at det er en god deal med fragt for 300 uanset varemængde. Men det er så også helt sikkert at de taber penge på fragten når det handler om større leverancer - man kan ikke i dagens danmark læsse/fragte/aflæsse flere paller for 300 kroner.

Jeg har lige været inde på Silvans netshop, men der kan jeg nu ikke finde det tilbud du refererer til. Tværtimod synes jeg det ser ud til, at Silvans priser på brændsel er så høje, at man skulle tro fragten var inkluderet. Tag f.eks. træpiller. Hvis man skal købe 960 kilo, tager de 2400 kr. Det er væsentligt over prisniveauet for 960 kilo træpiller + fragt andre steder. Så her er det vel om noget "usmageligt" at smækker 300 kroners fragt oveni - fragten er jo allerede så rigeligt betalt.

NB: Jeg har brugt søgefunktionen på Silvans side og prøvet alt uden at finde det tilbud du nævner - har du evt. et direkte link?
Nå, jeg har lige set Silvans tilbudsavis - her er et tilbud på ca. 1400 for en palle briketter - det må være det du tænker på. En pris på 1400 pr. palle ekskl. levering er ret normal - og dvs. at hvis man køber en enkelt palle er prisen normal når fragten regnes med. Køber man flere paller, er det et OK tilbud pga. den lave fragt. Men helt ærligt - de markedsfører det som værende under halv pris - normalprisen er angiveligt - hold fast - 2875 kr. for en palle! + levering på 300 kr. Så er der ikke noget at sige til, at de har råd til at give lidt rabat på fragten :-)

Mht blandet løvtræ, så har jeg prøvet det et par gange og fundet at det er så lette træsorter der er i at det svarer til gran. Jeg foretrækker selv at fyre med ask. Så skal man ikke putte i ovnen for hver 20 minut. Hvis det er noget værd, smider du så ikke et link til hvor du har købt det? Altså det der til 1250,-
Jeg bruger dansk brændesalg og er egentlig godt tilfreds, men hvis man kan få noget billigere...?
Mvh Jens Peter

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis