Yamaha 4 hk 2 takt. Jeg mister snart tålmodigheden!!!

Jeg er uden tvivl den mest uheldige i DK mht. motore.. Havde købt en lille sejlbåd på 20 ' og en tilhørende Johnsson 6 hk 2T. Den ville en dag ike starte i fremmed havn og besluttede mig til at købe en nyere motor.
Valget faldt på en næsten ny Suzuki DF4 4Takt og den var rigtig god...INDTIL den pludselig strekede midt i Øresund ,medens jeg sejlede stille og roligt, satte den sig(rep. sagde at der var løbet olie i cyl??) og en regning på 1110.- senere kørte den igen.. Kort efter begyndte den at ryge ...MEGET, og de fik den igen.

Nu siger de at den har saltvand i cylinderen..ikke meget med alligevel??
Så fik jeg fingere i en Tohatsu fra slut firserne 8HK 2 takt, men der er ikke nogen kølestråle.. Kan ikke rigtig få skiftet impelleren da der er lavet noget fusk med drivakslen, men må kigge på den igen..

Så tænker man... Jeg køber sgu en der kan køre indtil de andre komme til live igen og finder nu en Yamaha 4 hk 2T fra 1991. Den kører fint ved køb og er lidt uregelmæssig i tomgang men starter fin.
Den kaster jeg ind i bilen og kører glad med mit skiv. Ved ankomst sætter jeg den på, trækker i snoren...mange gange og INTET sker!!!!

Den er umulig at starte. Der ser ud til at være gnist på... den får masser af benzin(kan jeg se på tændrøret),men ikke en prut kommer der....

Hvad fanden sker der?????

Hjælp ønskes inden jeg opgiver og sænker hele lortet!!! fighting0020.gif

Hvem kan komme med gode råd hvordan en motor kan køre fint det øjeblik man tester den, for derefter ikke at kunne starte...bare fordi den er transporteret fra En havn til en anden.

Jeg fatter ikke en skid (og jeg er ikke helt ubekendt med motorlære og motorer)

HJÆLP!!!!!!ashamed0005.gif
Jeg er uden tvivl den mest uheldige i DK mht.... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
He,he... Ved normalt vande.. Den er ikke helt så lang som min langbenede 4 takter men jeg synes den ser længere ud end dem jeg har set med kort ben...
Jeg kan måle den ved lejlighed.. Den er pt. adskildt for rep. af impelleren... Regner med at lave den i løbet af de nærmeste dage.
Så er motoren sat til salg på QXL og DBA.dk... Startpris 500 kr
Mvh.

PS. Den er 75 cm fra motorbund til nedereste punkt så er den vel kortbenet. :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis