Jeg er uden tvivl den mest uheldige i DK mht. motore.. Havde købt en lille sejlbåd på 20 ' og en tilhørende Johnsson 6 hk 2T. Den ville en dag ike starte i fremmed havn og besluttede mig til at købe en nyere motor.
Valget faldt på en næsten ny Suzuki DF4 4Takt og den var rigtig god...INDTIL den pludselig strekede midt i Øresund ,medens jeg sejlede stille og roligt, satte den sig(rep. sagde at der var løbet olie i cyl??) og en regning på 1110.- senere kørte den igen.. Kort efter begyndte den at ryge ...MEGET, og de fik den igen.
Nu siger de at den har saltvand i cylinderen..ikke meget med alligevel??
Så fik jeg fingere i en Tohatsu fra slut firserne 8HK 2 takt, men der er ikke nogen kølestråle.. Kan ikke rigtig få skiftet impelleren da der er lavet noget fusk med drivakslen, men må kigge på den igen..
Så tænker man... Jeg køber sgu en der kan køre indtil de andre komme til live igen og finder nu en Yamaha 4 hk 2T fra 1991. Den kører fint ved køb og er lidt uregelmæssig i tomgang men starter fin.
Den kaster jeg ind i bilen og kører glad med mit skiv. Ved ankomst sætter jeg den på, trækker i snoren...mange gange og INTET sker!!!!
Den er umulig at starte. Der ser ud til at være gnist på... den får masser af benzin(kan jeg se på tændrøret),men ikke en prut kommer der....
Hvad fanden sker der?????
Hjælp ønskes inden jeg opgiver og sænker hele lortet!!!
Hvem kan komme med gode råd hvordan en motor kan køre fint det øjeblik man tester den, for derefter ikke at kunne starte...bare fordi den er transporteret fra En havn til en anden.
Jeg fatter ikke en skid (og jeg er ikke helt ubekendt med motorlære og motorer)
HJÆLP!!!!!!