Katte lort.

Hvordan slipper jeg af med at naboens katte går og skider i min have ?? Det skal være noget der virker. Det drejer sig "kun" om 5-6 katte.
Hilsen Peter
confused confused smile
Hvordan slipper jeg af med at naboens katte går og... Vis hele indlægget
122 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Allan Fischer

Hej Kasper

Som katteejer har du da ikke et godt råd til den arme mand ?

Hilsen
Allan


Jeg har ikke kat, men synes det er langt over grænsen for hvad man kan tillade sig

Mvh
Kasper
Citat fra Kasperkk

Jeg har ikke kat, men synes det er langt over grænsen for hvad man kan tillade sig

Mvh
Kasper


Det er måske også grænseoverskridende at holde kat på sine naboers bekostning. Jeg er selv lidt i tvivl om hvem der er mest grænseoverskridende. Den der med sine handlinger eller manglende omtanke påfører påfører sine omgivelser gener, eller den der forsøger at værge sig mod samme.

Hvor går grænserne for hvad man kan byde sine naboer eller hvad man som nabo skal finde sig i.

Hilsen
Allan
En mild - og human måde - er ganske enkelt vand. Køb en af de store vandpistoler og give et lille sprøjt, når kattene viser sig. Det behøver kun at være ganske lidt, da de reagerer på både vand og chokket. Har venner med katte, der selv har givet deres naboer dette råd, da de sagtens kan forstå, at man ikke gider at have kat i sin have, medmindre man selv er katteejer.

Lige så snart dyr lukkes ud, er der en chance for, at de stikker af - specielt katte... Det er der ikke rigtig noget at beskytte sig imod som ejer, men som nabo har du denne mulighed for at vise kattene, at her er de ikke velkomne.

Når det så er sagt, ville jeg da klart også anskaffe mig en hund, men det har såmænd ikke noget med kattene at gøre ;-)

Planlæg positivt - konsekvensberegn negativt. 

Citat fra Allan Fischer

Det er måske også grænseoverskridende at holde kat på sine naboers bekostning. Jeg er selv lidt i tvivl om hvem der er mest grænseoverskridende. Den der med sine handlinger eller manglende omtanke påfører påfører sine omgivelser gener, eller den der forsøger at værge sig mod samme.

Hvor går grænserne for hvad man kan byde sine naboer eller hvad man som nabo skal finde sig i.

Hilsen
Allan


Det er ikke fordi jeg er uenig i at det må være belastende ud over alle grænser, men fordi ens nabo er hensysløs er det jo ikke automatisk ok at være det selv.
Jeg ved det er svært, men at bortføre dyret er at gå for vidt. Prøv at forestille dig noget du selv holder meget af og så opleve den uvished og savn det vil give når dyret er væk

Mvh
Kasper
Ja jeg synes det er ærgeligt at ejeren ikk havde chancen for at ændre det. De fleste kæledyrsejere synes jo at deres dyr er de sødeste der findes og kan ikk se problemet som andre kan. Derfor ville en indfangning og aflevering til falck eller lign. nok have været bedre, eller et opslag på et par lygtepæle om bortskydning. Så havde de en fair chance for at ændre kattens udevaner. Men EFTER dette og intet har ændret sig, er det bare at starte fra en ende af fight.gif

 

Annonce
Skrevet af peter1215 den 01-07-2008 15:41
Godt nyt ! I weekenden hoppede en af naboens kattte ind i bilen ( en af de 5-6 stykker). Den blev kørt 50 km væk. Lukket ud og vi håber vi aldrig ser den mere.
Jeg har fået den sjoveste griner over at læse dette her ;-) Takker for dette indslag (Uanset om det er korrekt eller ej)
Og synes det var hunmant at bortskaffe katten på denne måde isteder for at slå dyret i hjel.

Jeg har selv naboesnkat liggende oven på min bil, kan se de skide kattepoter aftryk, med sand...Finder jeg nogensidne dyret slå jeg det ihjel med en spade (Vil ikke køre med 50km med de brændstofpriser vi har idag...). kræet har ridset køleren og taget på min bil fordi de absolut synes at min bil er et godt sted at være...Møgdyr.

PS. jeg vil også tilføje at jeg holder af husdyr i næsten alle afskygninger - Sålænge ejerne sørger for de bliver på deres egen ejendom...

peter1215 og Bri_Jac, I er fulde af lort!! Ja gu kan det da være træls at kattene ikke kan holde sig på deres egen grund?! Men helt ærligt, hvad faen tænker I på?

Der er jo ingen tvivl om at kattenes ejer vil blive fuldstændig ulykkelig, hvis deres dyr ligepludselig forsvinder eller bliver mishandlet. Kæledyr er en del af familien og det straffes kraftigt hvis man bryder dyreværns loven.

Det er bare blevet så typsik hvis man er utifred med andre mennesker, at man sider og hyler op på internettet eller derhjemme i trykke rammer med andre "nikkedukker", men har I prøvet at se naboen i øjnene og tage en snak med ham? Jeg er sikker på at han vil dække dine lak skader hvis det er hans kat som er skyld i dem.

Lige et uddrag fra dyrværnsloven:

Man har pligt til at holde katten på egen grund
Ifølge lov om mark og vejfred har man pligt til at holde katten på ens eget område.
Dette vil man kunne få problemer med, hvis man lader sin kat gå frit ud og ind. Man skal derfor være klar over, at ens nabo har ret til at indfange og tilbageholde katten, hvis han eller hun snarest muligt og senest inden for 24 timer efter indfangningen, underretter dig om det.
Man kan desuden blive gjort ansvarlig for den skade, som ens kat laver, for eksempel ved at ødelægge andres ting eller angribe husdyr. Har ens kat ødelagt noget, og bliver man dømt ansvarlig, har man økonomisk erstatningspligt.
Dyreværnsloven gælder for katte
Dyreværnslovens almindelige bestemmelser om ordentlig behandling af dyr gælder også for katte. F.eks. §§ 1 og 2 om forsvarlig og omsorgsfuld behandling af dyr og § 13 om aflivning af dyr.

Hilsen Allan
Mjøh... Jeg har en gård og dertil to dejlige steriliserede mus/rottejægere der bliver fodret ude.

Jeg har ikke nogen problemer med kattelort, men snarere med at jeg ikke gider betale for fodring af nabolagets katte (det foder jeg byder på smager åbenbart bedre end ejerne byder på.)

Jeg har lavet en test og der kan forsvinde op til to liter kattemad på en nat.

Og det hjælper ikke at have en hund skal jeg lige tilføje, for hunden er i haven der er indhegnet og kattene bliver fodret ovre i fyrrummet. jeg flytter maden jævnligt og så går der et par dage før mine katte går og skriger af sult igen.

Hvad skal man stille op?
autovand duer ikke, på grund af "friendly fire".
duft/kemi jager bare mine egne kræ væk, og jeg er jo glad for at de holder musene væk fra hestenes foder.
Jeg har en supersoaker liggende med en sulfoopløsning (som opvaskevand), som jeg indtilvidere har nakket to forskellige med, men de små nassere kommer bare igen efter et par dage.
og nej jeg skyder dem ikke, og konen skyder mig hvis jeg sætter en fælde op
Kattene er udekatte så de kan ikke fodres inde.

vil gerne af med tyvene, men jeg ved ikke hvor de bor.


- Endjinn

Sidder og kikker på en elmåler der drejer den forkerte vej rundt :)
"peter1215 og Bri_Jac, I er fulde af lort"

vikingdk...Personangreb er ikke tiladt på LDS - så kan du mene om emnet hvad du vil.

Sniffer  
nu behøver de omtalte katte jo ikke ha en ejer da der uheldigvis findes VILDE katte.
Men det eneste lovlige man kan gøre er at skræmme dem med vand eller evt fange dem og indlevere dem på et internat er de ikke mærkede vil de blive aflivet og problemet er løst.
og til alle jer der kun har metoder til at skade dyrene i burde skamme jer.
Hvis jeg var kat ville jeg også bortføre skyde og sprøjte jer til med kemikalier.

Derudover er det korrekt at katte graver deres afføring ned, men det gør ræven ikke.
og sjovt nok heller ikke hunde men dem gør man jo ikke noget ved
Der er yderligere 92 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også