må jeg sælge min fangst?

jeg har et fritidsfiskerkort-det som koster 250 kr må jeg da sælge min fangst,hvis ikke jeg må, hvad skal der så til før jeg må sælge min fangst uden at købe mig til en a-status som erhvervsfisker? håber at få svar.
på forhånd tak!
jeg har et fritidsfiskerkort-det som koster 250 kr... Vis hele indlægget
55 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
vi vil da gerne købe fisk, hvis prisen er i orden
Ja i danmark bliver du registreret i hoved og r det er lidt som rusland den her intægt giver ret til en blå eller rød lada og lejlighed eller trabant i pink og et rødt hus.
man sætter skatter og forbud til sidst kan den ene indianer som skal lave det manuelle arbejde ikke producere nok til alle de høvdinge som skal checke at han nu gør det rigtigt.
Man skal have speedbåds kort trailerkort osv og når man bliver 50 står der en hel skare klar til at cheke din helbredstilstand "helt gratis" og forbyde dig både dette og hint.
jeg spiser mine fisk selv

Kun 100% er godtnok

The second rat get the cheese

Det er ulovligt, at omsætte fritidsfanget fisk; men du må gerne dyrke kartofler i baghaven og sælge disse i vejkanten- hvor hulen er logikken ? Desværre ser vi også fritidsfiskere der helst skal tjene 30-40 000kr. om året på fritidsfanget fisk. Det er utrolig trist og ødelæggende for de mange fritidsfiskere, der driver deres fritidsfiskeri på lovlig vis, for dem er der heldigvis også mange af.

HYPOTETISK SPØRGSMÅL: Er det lovligt, at forære en skrubbe eller ål væk; men at tage en femmer for, at flå den ? ;-)

holmeren

Du kan blive bierhversfisker. Så skal 5% af din års intægt bare kommer fra fiskeri. Det vil sige vis du tjene 300.000kr om året skal du tjene 15.000kr på fiskeri. Og du skal have været fritidsfisker i minimum 5år. Du skal også have et målerbrev på din båd og den skal registreers med nr og vis du vil sælge fiskende over reglingen skal du have et hygiejnekursus som alle andre der har med fødevarer at gøre, fx pølsemænd... og en special tiladelse som du skal søge om.
Men så er det jo lige pluselig kvotefiskeri og det er på tale at de vil ændre tolerangen fra 8% til 5% altså vis vis du har en kvote på 100kg skal du kunne bedømme om der er 100kg eller 106kg ellers bliver det hurtigt en underskudsforatning. Det er nemlig også en ting der giver store bøder.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
gwholm man kan sagtens blive biehervsfisker men der er ingen der har sagt det er nemt.

Man skal sende en ansøgning som kun bliver behandlet 2 gange om året og så skal man have det målerbrev på båden jeg snakkede om. Og det er slet ikke sikkert at båden kan blive godkent som fiskefartøj.

Læs blandt andet her.
Bierhvervfisker

Men det er altså ikke noget man bare lige gør det er et fuldtidsjop ved sinden af et fuldtidsjop og det er ringe betalt og fyldt med rigtig meget arbejde.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
Kan det ikke være noget om hvordan man tolker salget af fisk. Og du skal da ikke sælge fisk du skal bytte dig frem. Se du har nogle fine fisk, dem kunne jeg da godt bruge, og se jeg har sådan nogle pæne stykker papir med tryk på dem kan du få for fisken og så kan du sikkert bytte til noget du har mere brug for
Jeg kender en der fik 5000kr i bøde for at give 3 rensede fladfisk til en forbipaserende mor og datter der var ude og gå tur på marinaen. De skulle selvfølgelig lige hen og se det er jo altid lidt spændende og se hvad folk de har fanget. Manden forbarmede sig og spurte om de ikke lige ville have en fisk med hjem til aftensmaden. Desværde stod fiskekontrolen og så det hele og han fik en bøde på 5000kr.

Jeg vil ikke blande mig i om folk sælger deres fisk eller ej. Men det er nu meget rart lige at vide det er dyrt at blive obdaget i det.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
Skrevet af Alt over 5hk er pral den 31-03-2009 06:20
Jeg kender en der fik 5000kr i bøde for at give 3 rensede fladfisk til en forbipaserende mor og datter der var ude og gå tur på marinaen. De skulle selvfølgelig lige hen og se det er jo altid lidt spændende og se hvad folk de har fanget. Manden forbarmede sig og spurte om de ikke lige ville have en fisk med hjem til aftensmaden. Desværde stod fiskekontrolen og så det hele og han fik en bøde på 5000kr.

Jeg vil ikke blande mig i om folk sælger deres fisk eller ej. Men det er nu meget rart lige at vide det er dyrt at blive obdaget i det.
Ja jeg kender også en som en gang har klappet genboen , fordi genboen havde klappet en ovre i det andet sogn som havde o.s.v.
Din bekendte må have været ualmindelig mindre begavet hvis han bare akcepterede bøden.

Håndværkeren.

Jeg har også selv klappet en del folk der var for store i munden men det har nu ingen ting med sagen at gøre.

Jeg oplyser bare om hvad der kan ske. Ved at komme med et eksempel. Og min bekendte er en meget god bekendt han har bådplads lige ved siden af mig. Så det er ikke en af de hersens rundte historier.

Men der er joaltså ikke noget at gøre når man har fået bøden med mindre man vil igennem heleratsystemet og der taper man jo aligevel i 98% af tilfældene når det gælder bøder. Så skal man betale retsomkostningerne og når man som han er på pension så kan jeg da godt forstå han klemmer balenderne sammen og betaler.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
Der er yderligere 35 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis