Original eller.....

Her følger et spørgsmål af mere æstetisk karakter:

Dæk, skandæk, kahyt, tag, søgelænder, cockpit og prædikestol på min spidsgatter er udført i teaktræ. Alt dette har været lakeret i flere mere eller mindre interessante nuancer af brun og rødbrun. Jeg synes, at det hele flyder sammen, og at der er alt for meget brunt på et sted. Jeg har renset det meste af kemisk, og er nu ved at slibe og skrabe.

Jeg har overvejet at ændre på bådens udseende sådan, at jeg maler kahyt, skandæk, søgelænder og cockpit hvidt og blot lader dæk og kahytstag være i sæbet teak.

Årsagen er som sagt, at jeg synes det hele flyder sammen, og at det ser ud som om der nærmest ikke er "noget" over dæk. Problemet er nu, at folk synes det er synd, når det hele nu stadig fremstår nogenlunde originalt. En arkitekt med båd på samme havn kaldte det "mord på skibets sjæl". Jamen for pokker. Er det helt galt? Myrder jeg skibet? Jeg havde ovenikøbet overvejet at gøre noget lignende om læ, da der er alt for meget tysk bierstube over det. Alt er brunt, lakeret, blyindfattet og voldsomt tysk. Skibet er iøvrigt tysk...

Plejer mest at gøre hvad der passer mig bedst, men er alligevel blevet i tvivl i dette tilfælde. Er ikke den store æstetiker.

Se evt.: http://picasaweb.google.dk/jonkjense...aVragTilLystbD
Her følger et spørgsmål af mere æstetisk karakter:... Vis hele indlægget
46 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jo det gjorde jeg, alle der havde en anden mening, fik lige med grovfilen fra establiment. Jeg blev senere opfordret af en anden frafalden til at deltage på fenderen.dk, men der er kun speedbåde, som ikke rigtigt har min int.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
ha ha....
kender det godt...
det mister de en del medlemmer på.
det er lidt en skam for ellers er det et godt forum med stor viden.
det er bare ved at udvikle sig til en klub.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja man er ikke interreserede i medlemmernes erfaringer, det hele styres af en person, som henter oplysninger på nettet ( hvilket han er fremragende til ) og der tåles ikke andre meninger, Det var ikke en kritik af mig selv, som fik mig til at forlade forum, husker ikke navnet. Det er ret almindeligt at medlemmernes indslag pludseligt er fjernet, eller der er redigeret i dem. Rimelig ubehagelig tanke. Nej så hellere den normalt gode og hyggelige tone her.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
For at komme tilbage til tråden, så er det vel fuldstændigt ligegyldigt om man sejler rundt i et yougurtbæger, er kludesejler , eller sejler i et rigtigt skib (af træwink.
grunden til at vi sejler (for sejl, eller for motor) er vel den grundlæggende kærlighed til havet,og de fantastiske oplevelser der er derude,og vi er alle forskellige, og det er vores både heldigvis også,og vi indretter vores både så de passer til os,(og vores pengepung).
Om du maler din aptering hvid,grøn , eller lyserød,det er vel kun et spørgsmål om hvilke farver du føler dig hjemme i , smag og behag er forskellig.
Hvis jeg skulle vælge hvilket skib jeg skulle sejle i,blev det et stort lækkert træskib,men det har jeg desværre ikke tid til (læs råd), derfor sejler jeg rundt i et gammelt YOUGHURTBÆGER(læs glasfiberbåd) jeg tror ikke at sejlglæden er ligefrem proportional med størrelsen (læs prisen) af båden , og vi er vel her på dette forum for at få nogle gode råd fra andre ligesindede , og gi nogle råd hvis man kan,hvis man ikke kan li hvad man ser, kan man jo bare lade være med at kommentere,at man kan blive uenig om hvordan en båd skal indrettes, er jo helt naturligt,men at blive uvenner over det , det er sgu, dumt.
jeg håber vi kan få salontonen frem igen, incl. de små drillerier
venlig sejlerhilsen til alle.

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

BRÆNDE EGETRÆ.

Sejlbåd 28 fod (8,60m), eg på eg, lidt fyr og teak, meget af apteringen indvendig er væk, stort set al hardware fjernet, stålkøl sidder på, kan saves op på stedet eller fjernes - gør hvad du har lyst til uden beregning.


Nyborg | Fyn - Vis på kort
budchat_nyhed.gif Se "Spørgsmål & svar" til denne annonce
Hvad er "Spørgsmål & svar"?
trans.gif


[URL="http://www.dba.dk/asp/visnr/annoncekoeb.asp?AnnonceId=55408257&link=%2Fasp%2Fsoegning%2Fdetail%2Easp%3Fannonceid%3D55408257%26link%3D%252Fasp%252Fsoegning%252Fsoegning%252Easp%253FFritekst%253D%2526RubrikId%253D60600%2526KategoriId%253D75%2526SektionId%253D14%2526Medbillede%253D0%2526AntalDage%253D0%2526Querytype%253D0%2526PrisTil%253D9999999%2526PrisFra%253D0%2526KortSogRad%253D0%2526KortSogY%253D0%2526KortSogX%253D0%2526radX%253D0%2526radY%253D0%2526KortSogNavn%253D0%2526RegionId%253D0%2526Forhandler%253D0%2526OldNiveau%253D%2526AgentNavn%253D%2526SoegningId%253D0%2526BilledVisning%253D0%2526TotalAntalTopAnnoncer%253D0%2526MatchRubrikId%253D60600%2526AnnoncetypeRange%253D%2526AnnoncetypeRangeSelect%253D%2526KunKoebNuPris%253D0%2526Sortering%253D8%2526SortSearch%253D0%2526Sorteringtype%253D1%2526curpage%253D3%2526Annoncetype%253D8"]viskontakt_1.gif[/URL]
Har du allerede købt adgang - klik her


[URL="http://javascript:void(0)"]trans.gif[/URL]
Kan ikke lige lade vær: Der må da være enten en som fryser - eller som synes det kunne være et spændende projekt - lidt for at følge tråden op S*

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også