Original eller.....

Her følger et spørgsmål af mere æstetisk karakter:

Dæk, skandæk, kahyt, tag, søgelænder, cockpit og prædikestol på min spidsgatter er udført i teaktræ. Alt dette har været lakeret i flere mere eller mindre interessante nuancer af brun og rødbrun. Jeg synes, at det hele flyder sammen, og at der er alt for meget brunt på et sted. Jeg har renset det meste af kemisk, og er nu ved at slibe og skrabe.

Jeg har overvejet at ændre på bådens udseende sådan, at jeg maler kahyt, skandæk, søgelænder og cockpit hvidt og blot lader dæk og kahytstag være i sæbet teak.

Årsagen er som sagt, at jeg synes det hele flyder sammen, og at det ser ud som om der nærmest ikke er "noget" over dæk. Problemet er nu, at folk synes det er synd, når det hele nu stadig fremstår nogenlunde originalt. En arkitekt med båd på samme havn kaldte det "mord på skibets sjæl". Jamen for pokker. Er det helt galt? Myrder jeg skibet? Jeg havde ovenikøbet overvejet at gøre noget lignende om læ, da der er alt for meget tysk bierstube over det. Alt er brunt, lakeret, blyindfattet og voldsomt tysk. Skibet er iøvrigt tysk...

Plejer mest at gøre hvad der passer mig bedst, men er alligevel blevet i tvivl i dette tilfælde. Er ikke den store æstetiker.

Se evt.: http://picasaweb.google.dk/jonkjense...aVragTilLystbD
Her følger et spørgsmål af mere æstetisk karakter:... Vis hele indlægget
46 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen jeg har da så lige læst det igen.
Jeg ser stadig en unødvendig nedrakning af hans aptering.
Hvad angår karakteriseringen af din egen båd angår så dækker den måske ikke helt min egen mening, men hvad en inkarneret træbådsfanatiker ville sige, jeg tør da slet ikke skrive hvordan min egen glasfiberbelagte træbåd ville blive beskrevet, men jeg er ret sikker på det ville ende op i noget med Sankt Hans.
Hvad angår schæferhunden så har du da lov at mene det, men jeg synes nu jeg og andre har brugt en del tid på at forsøge at hjælpe dig med dine problemer.
Nu ved jeg du selv ta'r billeder, og derfor ved at belysningen i kahytten meget let kan ha' bevirket mørkere farver end i virkeligheden.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Skulle I to ikke se at mødes over en fredspils?
I bor jo ikke så langt fra hverandre! :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
skal vi ikke tage en gang søslag. sænk skippet.
med jar to.? HIHIHI
min komentar til den sidste udvikling her må være skål mens vi er venner der kan hurtigt falde et forkert ord
mvh kim

der er altid solskin bag skyerne

okay jeg hopper ud.

for at afslutte spillet sænk skippet.!

jeg trode jeg kunne være med i spillet.!
men det lykkedes ikke.!

men jeg håpper ikke at jeg er faret vild i ordet.?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Nu er det jo ikke alt en øl kan reparere. Jeg har været inde på f. eks. bådforum tror jeg det hed, hvor man i den grad tilsviner hinanden, det synes jeg heldigvis ikke vi gør her, og derfor synes jeg det er malplaceret at nedsable andres ting. Derimod synes jeg det er helt OK at foreslå en mulig forbedring, som GRO også gjorde senere i indslaget. Han bryder sig jo heller ikke selv om kritik af sin båd. Jeg nærer ikke modvilje mod ham, men ville meget gerne at vi her på vort hyggelige forum ikke nedgør andres ting. Det er jo kun egnet til at gøre ejeren ked af sit køb.
nb. det hed vist bådgalleriet

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Må det være på sin plads, at LDS hermed tilbyder d'herrer Lynæs og Grandoldman at mødes over et par stykker mad og øl på vores regning?

Da Grandoldman muligvis ikke læser indlæg mere, vil jeg foreslå Lynæs at sørge for frokosten på en kro væk fra havnen wink

Hvis du giver mig et kontonummer via "besked-funktionen", Lynæs, så overfører jeg kr. 500 til forligsfrokosten når den er afholdt.

For en ordens skyld skal jeg så også sige, at andre ikke skal prøve at kaste sig ud i skænderier, for at opnå en frokostcool Det er et engangstilbud.

Mvh. JørgenE
Jeg synes bestemt også at tonen er rar og forstående her på dette forum, og håber virkelig det også kan holde i fremtiden.
Der er rigeligt med fora, hvor folk sviner hinanden til, faktisk i en sådan grad, at jeg i hvert fald, hellere dropper disse.
Det er vældig interessant at følge med i tråde, hvor man ikke har nogen konkret viden, men hvor man kan samle lidt viden op.
Nogen gange kammer kæden så over for mig, især da man begyndte at diskutere rigning på et sejlskib!! :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg takker da for tilbuddet, men jeg har ikke noget imod GRO kun påpeget at jeg ikke mener, man skal nedgøre andres ting, og han bryder sig jo heller ikke om kritik af sin båd, det er der vel ingen, som gør. I øvrigt en kritik jeg selv hørte til hudløshed, da jeg solgte træbåden og købte en glasfiberbåd. Har han det svært med mig, ja så er det hans problem, der er jo ignorerindstilling. Vi har iøvrigt tidligere mødtes her på teglværket, og da virkede han da, som en flink fyr. Men jeg må da sige, at hans svar med personlige angreb ikke lige falder i god jord her. Men jeg er rimelig hårhudet.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Citat fra lynæs

Nu er det jo ikke alt en øl kan reparere. Jeg har været inde på f. eks. bådforum tror jeg det hed, hvor man i den grad tilsviner hinanden, det synes jeg heldigvis ikke vi gør her, og derfor synes jeg det er malplaceret at nedsable andres ting. Derimod synes jeg det er helt OK at foreslå en mulig forbedring, som GRO også gjorde senere i indslaget. Han bryder sig jo heller ikke selv om kritik af sin båd. Jeg nærer ikke modvilje mod ham, men ville meget gerne at vi her på vort hyggelige forum ikke nedgør andres ting. Det er jo kun egnet til at gøre ejeren ked af sit køb.
nb. det hed vist bådgalleriet


droppede du ikke også fra på baadsnak pga. tonen ?
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også