Er denne "kværn" god til prisen ??

Jeg har set en annonce i BT for denne motorcykel, men er den OK eller er det bare noget kineserskrammel?

http://www.mc4you.dk/buyone2.html

Jeg er godt klar over at man ikke for alverden for 10.000 rolleyes

Det skal lige siges at den bare var til at køre til og fra arbejde (20 km. dagligt), kunne den ikke være fin til det?

Venlig hilsen

Klaus
Jeg har set en annonce i BT for denne motorcykel... Vis hele indlægget
49 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa..
Har haft en... DEN ER SOLGT...Jeg ville simbelthed prøve at have en selv for at se hvad det var. Det er noget skrammel.. den er langsom.. kan ikke bremse.. ruster hurtig.. ligger uroligt i sving. Men det er da rigtig, "man får meget for pengene", men sikkerheden er simbelthen for dårlig. Jeg fatter ikke man har fået dem typegodkendt..
Hvis er det for at køre mc (?) ville jeg vælge alt andet. Er det et billigt transportmiddel, og man kan køre "meget" fornuftig, og er sikker på der ikke løber noget ud foran en, (?) Ja så er den vel ok..rolleyes

Mvh Jan
Den er jo ikke beregnet på andet end lidt bykørsel eller mellem arbejde og hjem, der skal da nok være dem der køre "langt" på dem. Og tænk så også på at med de par Hk. der er til rådighed er det ikke et fart uhyrer, den er til bestefars kørsel hvor man giver sig god tid og altid afpasser hastighedheden til situationen. Altså ikke nogen vilde opbremsninger, den er udstyret med Århusianske ABS bremser (a-brems-senere) Og er vi ikke bare blevet forvendt med gode skive bremser i dag, prøv at tænke på da vi kun havde tromle bremser både for og bag.
Så jeg tror stadig at der er et markede for den lille Kineser, hvis blot man tager højde for dens mere eller mindre manglende evner.

V.h. Håndværkeren
Selvfølgelig kan man leve med få HK og tromlebremser. Det er knækket stel og blødt metal der gør det til noget møg. Sikkerhed og holdbarhed er simpelthen så lavt. Hvis gevindet forsvinder i forakslen under kørsel ved jeg ikke hvordan man undgår en farlig situation ved "pæn" kørsel.
Jeg vil påstå at der er mere sikkerhed i en 20 år gammel japaner end i en ny kinøjser.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg har været i Singapore i en længerer periode, og der kører der mange af dem. Det er mest Malayer, der kører fra Malaysia hver dag på arbejde.
De kommer frem hver dag, så de er rimelige drift sikker, samt lette at holde kørende. Når man ved at bremser mm. er dårliger end på andre motorcykler, skal man jo bare tage højde for i sin kørestil.

Malingen og kromen er meget tynd, så de vil gerne ruste.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Annonce
Som daglig mc'er ses det ofte, at det ikke er min kørestil, men de andres der giver problerne, så den holder ikke helt med de der bremser.

Bevares, jeg gør nogle ting i trafikken, jeg aldrig ville drømme om at gøre i bil, men det hænger sammen med hurtig acceleration og det at jeg ikke er så bred som en bil.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Sikkerhed er alfa og omega, og man kan da ikke lægge sin kørestil sådan at man undgår at der lige pludselig løber et lille barn ud foran en, eller en anden farlig situation pludselig opstår. Selv ved hastigheder på 60-80 km/t tager det tid at bremse.
Alt kan sælges hvis prisen er rigtig og det kan de her maskiner så også.
Hej.

Jeg havde en lille, sød 150ccm maskine et par dage.
En Geely Grand Puma. Let brugt, men fin og billig.

Minus:
Den havde ingen trækkraft og den var for lille til mig.
Jeg følte, at jeg sad med knæene oppe under hagen.

Plus:
Den styrede overraskende fint og jeg følte mig ikke usikker
på den. (kun så langt, at det ikke er rart at have noget
power - det er jo det, der hedder aktiv køresikkerhed)

Den manglende power var muligvis en form for
fejljustering - evt. pga. andet luftfilter eller for tidlig
tænding.

Den startede fint og alt virkede - speedometret var dog
meget optimistisk.

Den er billig og kører langt på literen. TIl små mennesker
er den sikkert helt fin.

Nu er det jo sikkert en anden maskine, du har set på. De

Harleyagtige maskiner f.eks. er jo allerede ved 150ccm meget
større i stellet og helt ok til rigtige mennesker. Sådan en defekt
en havde jeg en hel dag (!).

Som skrevet andetsteds skal jeg hente 1½ Yamaha XT250 næste
uge. Det er noget andet mht. trækkraft.

Venligst
Erik

I'd rather be flying...
http://fpn.dk/motor/mc/article1414463.ece

mvh jan
Jeg syntes i alle snakker om noget i ikke ved ret meget om, jeg har en Lifan 250-4 købt hos MC4YOU i Fredensborg, den har nu kørt knap 13000 km uden problemer , men jeg passer også på den, altså vasker den og pudser lidt, hvis man er interesseret kan man jo spørge dem der ejer en Kineser og ikke bare dem der læser artikler skrevet af fartliderlige mc journalister som rakker den på kineserne,,eventuelt check denne klub for kineserejere,,en klub med 800 medlemmer som har eksisteret i snart 3 år med Landstræf, og diverse landsdeltræf, http://www.kinojserklubben.dk/
Hilsen Benny
( jeg kan se dit postnummer 2670 jeg bor i 2650 så hvis du er interesseret i at se hvordan en kineser ser ud efter 13000 km og snart 3 år, så skriv det )
Der er yderligere 29 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også